Empiryczne poznawanie świata
PRZYGOTOWUJEMY CEBULKI HIACYNTÓW I ŻONKILI Z NASZEGO KĄCIKA PRZYRODY DO PRZECHOWANIA Z ZAMIAREM WYSADZENIA ICH DO PRZEDSZKOLNEGO OGRÓDKA JESIENIĄ
201
204
205
207
210
215
KWIETNA WIOSNA W NASZYM PRZYRODNICZYM OBSERWATORIUM – OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM
IMG 20220506 103450
IMG 20220506 103527
IMG 20220506 103558
IMG 20220506 103852
IMG 20220506 103919
IMG 20220506 104158
IMG 20220506 104218
IMG 20220506 104347
IMG 20220506 111041
IMG 20220506 104635
IMG 20220506 104847
IMG 20220506 105053
DOŚWIADCZENIA Z JAJKIEM
IMG 20220413 100050
IMG 20220413 100215
IMG 20220413 100300
IMG 20220413 100407
IMG 20220413 100500
IMG 20220413 100808
IMG 20220413 101046
IMG 20220413 122901
IMG 20220413 130011
IMG 20220413 130036
BADAMY GLEBĘ ZA POMOCĄ ZMYSŁÓW: WZROKU, DOTYKU I WĘCHU
Tym razem do zabaw badawczych wykorzystaliśmy ziemię i piasek. Dzieci podczas zabaw badawczych poznawały ich właściwości. Wykorzystując lupy oraz zmysły wzroku, dotyku i węchu badały i opisywały różnice między ziemią i piaskiem. Dzieci bardzo angażowały się w zabawach, porównywały swoje wrażenia dotykając, wąchając i obserwując. Wnioski: Dzieci zauważyły, że ziemia jest lepka, ma swój zapach, ich zdaniem „nieprzyjemny”. Dzieci zauważyły też, że najprzyjemniejszy w dotyku jest piasek. Podsumowując przedszkolaki stwierdziły, że każdy rodzaj gleby można wykorzystywać w inny sposób np. piasek do zabawy w piaskownicy, a ziemię do sadzenia kwiatów, bo jest w niej najwięcej składników odżywczych dla roślin.
IMG 20220401 110613
IMG 20220401 111354
IMG 20220401 110712
IMG 20220401 111423
IMG 20220401 110753
IMG 20220401 110851
IMG 20220401 111531
IMG 20220401 110939
IMG 20220401 111015
IMG 20220401 111635
IMG 20220401 111121
IMG 20220401 111728
IMG 20220401 114322
IMG 20220401 114421
IMG 20220401 114647
IMG 20220401 115021
EKSPERYMENTUJEMY Z WODĄ – JAK POWSTAJE DESZCZ? KOLOROWA TĘCZA
I. Podczas pierwszej zabawy badawczej obserwowaliśmy proces parowania wody i powstawania deszczu. W trakcie tego eksperymentu zachowaliśmy szczególną ostrożność. Do słoika pani wlała gorącą wodę. Zauważyliśmy, ze para z ciepłej wody podnosi się, podobnie jak woda w sposób naturalny paruje pod wpływem ciepła słonecznego. Słoiczek przykryliśmy talerzykiem. Lód położony na talerzyku stworzył obszar o niskiej temperaturze, zbliżonej do wysokich poziomów atmosfery, w której skrapla się para wodna, zamieniając się w krople wody. Krople zebrały się na dnie talerzyka, zaczęły opadać i spływać po ściankach słoika.
II. Kolorowe cukierki ułożyliśmy w kształt okręgu, aby przylegały do siebie. Następnie na środek talerza wlaliśmy wodę i obserwowaliśmy, co się dzieje. To była prawdziwa magia! Cukierki zaczęły puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób i już po kilku sekundach zabarwiły wodę jak prawdziwa tęcza.
IMG 20220325 092010
IMG 20220325 091803
IMG 20220325 091837
IMG 20220325 091849
IMG 20220325 093032
IMG 20220325 092357 1
IMG 20220325 092545
IMG 20220325 092713
IMG 20220325 092813
IMG 20220325 092836
IMG 20220325 092924
IMG 20220325 093001
JAK ROŚLINA PIJE WODĘ?
To nasz kolejny eksperyment przyrodniczy, przeprowadzony w wiosennym klimacie. Na początek poznaliśmy podstawowe części roślin na przykładzie drzewa. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób roślina pobiera wodę i jak woda wpływa na jej wzrost. Do naszego doświadczenia wykorzystaliśmy liście cykorii. Zabarwiliśmy wodę barwnikami spożywczymi i umieściliśmy liście w pojemnikach. W poniedziałek po powrocie do przedszkola czekała na nas niespodzianka. Zaobserwowaliśmy zmiany, które pojawiły się na liściach cykorii. Doszliśmy do wniosku, że woda z barwnikiem została przetransportowana i dotarła do samych koniuszków liści, zabarwiła je na niebiesko, czerwono i fioletowo.
IMG 20220318 095031
IMG 20220318 095054
IMG 20220318 095115
IMG 20220318 095150
IMG 20220318 095226
IMG 20220318 095512
IMG 20220318 095819
IMG 20220318 095945
IMG 20220318 100103
IMG 20220318 100120
IMG 20220318 100221
IMG 20220321 095627
CODZIENNIE DBAMY O NASZ ZIELONY OGRÓDEK I PROWADZIMY OBSERWACJE PRZYRODNICZE
Bardzo dziękujemy naszym Rodzicom za dostarczenie pięknych kwiatów, cebulek i nasionek.
IMG 20220310 142554 1
IMG 20220311 065323 1
IMG 20220311 081549 1
IMG 20220311 141411 1
IMG 20220311 094416 1
IMG 20220311 095047
IMG 20220311 142421
IMG 20220314 100620
IMG 20220311 100523
IMG 20220311 095321
IMG 20220314 100734
IMG 20220314 132515
IMG 20220314 130617
IMG 20220315 130525
IMG 20220315 130515
ZAKŁADAMY ZIELONY OGRÓDEK
4 marca zajęliśmy się założeniem zielonego ogródka w swojej przedszkolnej sali. W tym celu dzieci z dużym zainteresowaniem przyglądały się zgromadzonym przedmiotom (pojemniki, doniczki, podstawki, słoiki, łopatki), a także ziemi, nasionom i cebulkom. Przed przystąpieniem do pracy poznały warunki, jakie potrzebują rośliny do wzrostu. Po dokładnym omówieniu i pokazie poszczególnych czynności przez nauczyciela dzieci samodzielnie napełniły doniczki ziemią aby później wrzucać do nich nasiona owsa, fasoli i grochu. Dzieci posadziły również cebulkę na szczypiorek i wysiały rzeżuchę. Jedne nasiona włożyły wprost do ziemi, a drugie wysiały na wacie lub gazie, zanurzonej w słoiku z wodą. W ten sposób obserwują różnicę w ich kiełkowaniu i wzroście. Przedszkolaki podlały swoje sadzonki i umieściły je na parapecie. Na koniec zostały ustalone dyżury przy pielęgnacji roślin. Z niecierpliwością czekamy na rezultaty wspólnej pracy, które pojawią się już niebawem…
IMG 20220304 095242
IMG 20220304 095723
IMG 20220304 095649
IMG 20220304 095938
IMG 20220304 100155
IMG 20220304 100228
IMG 20220304 100250
IMG 20220304 100413
IMG 20220304 100429
IMG 20220304 100725
IMG 20220304 100856
IMG 20220304 101256
IMG 20220304 101046
IMG 20220304 111503
IMG 20220304 121849
CZTERY ŻYWIOŁY – POWIETRZE. TEMAT: SZUKAJ WIATRU W POLU
Wietrzna pogoda za oknem zainspirowała nas do przeprowadzenia zajęć o wietrze. Podczas zajęcia dzieci dowiedziały się co to jest wiatr i jak powstaje. W czasie rozmowy przedszkolaki dowiedziały się również kiedy wiatr pomaga a kiedy zagraża życiu. Samodzielnie zrobiły „Tornado w słoiku”, przez co mogły zaobserwować i wyobrazić sobie jak powstaje w rzeczywistości silny i niebezpieczny wiatr. Obserwowały, jak ruch powietrza wypuszczany z nadmuchanego balona porusza piórka. Dmuchały na piórka i papierowy wiatraczek ćwicząc prawidłowe oddychanie. Samodzielnie wykonały słomkowe wiatraczki i przygotowały paski kolorowej krepiny, z którymi wyszły do ogrodu aby zbadać siłę i kierunek wiatru. Zabawa przyniosła wiele emocji – było zdziwienie, zaskoczenie a przede wszystkim radość.
IMG 20220218 125844
IMG 20220218 125825
IMG 20220218 125809
IMG 20220218 130003
IMG 20220218 130110
IMG 20220218 130504
IMG 20220218 130508
IMG 20220218 130559
IMG 20220218 130611
IMG 20220218 142235
IMG 20220218 142719
IMG 20220218 162625
IMG 20220218 143454
IMG 20220218 143817
IMG 20220218 143646
IMG 20220218 132229
IMG 20220218 133319
IMG 20220218 134953
IMG 20220218 134316
IMG 20220218 134850
CZTERY ŻYWIOŁY – ZIEMIA. EKSPERYMENT – WYBUCHAJĄCY WULKAN
11 lutego poznaliśmy budowę wulkanu, zapoznaliśmy się z pojęciami: erupcja, płyty tektoniczne, lawa. Doprowadziliśmy do erupcji wulkanu wytwarzając reakcję chemiczną pomiędzy octem a sodą. Wiemy już, że gdy mieszamy ocet z sodą oczyszczoną powstaje gaz zwany dwutlenkiem węgla. Tworzy on w occie bąbelki gazu, który reaguje z płynem do mycia naczyń. Powstaje przy tym tak dużo piany, że wydostaje się ona z krateru. Dowiedzieliśmy się, że wybuch wulkanu na ziemi wygląda jednak inaczej. Powstaje wtedy, gdy ruchy płyt skorupy ziemskiej prowadzą do unoszenia się magmy. Uświadomiliśmy sobie też zagrożenia jakie niesie ze sobą wybuch wulkanu.
IMG 20220211 132633
IMG 20220211 130259
IMG 20220211 130434
IMG 20220211 131043
IMG 20220211 131144
IMG 20220211 131239
IMG 20220211 131304
IMG 20220211 131355
IMG 20220211 131543
IMG 20220211 131558
IMG 20220211 131734
IMG 20220211 131937
IMG 20220211 131941 1
IMG 20220211 132326
IMG 20220211 132331
IMG 20220211 133735
WODA SŁONA I SŁODKA NA ZIEMI. DOŚWIADCZENIE – MAGICZNY ZIEMNIAK
W piątek, 4 lutego zastanawialiśmy się ile jest wody na Ziemi. Rozmawialiśmy na temat rodzajów wód w zbiornikach wodnych. Następnie przygotowaliśmy roztwór soli w jednym z dwóch pojemników. Włożyliśmy do nich ziemniaki. Zauważyliśmy, że w pojemniku z solą ziemniak pływa, a w samej wodzie tonie. Dowiedzieliśmy się, ze dzięki dodaniu soli woda stała się gęstsza i zanurzone w niej ziemniaki zaczęły się unosić. Woda słona (morza i oceany) ma większy ciężar niż woda słodka (rzeki, jeziora). W słonej wodzie wszystko pływa lepiej.
IMG 20220204 131946
IMG 20220204 131922
IMG 20220204 131747
IMG 20220204 131728
IMG 20220204 132308
IMG 20220204 132405
IMG 20220204 132646
IMG 20220204 132843
IMG 20220204 133316
IMG 20220204 133321
IMG 20220204 134246
IMG 20220204 133340
IMG 20220204 133733
IMG 20220204 133747
IMG 20220204 133813
IMG 20220204 134052
CZTERY ŻYWIOŁY – WODA. EKSPERYMENT – CO PŁYWA, CO TONIE?
Przygotowana zabawa, pozwoliła nam w praktyce poznać pojęcia takie jak: pływanie i tonięcie. Po kolei wrzucaliśmy do wody różne przedmioty i obserwowaliśmy co się z nimi dzieje. Wyodrębniliśmy grupę przedmiotów, które unosiły się na powierzchni wody oraz kolekcję przedmiotów, które opadły na dno. Próbowaliśmy samodzielnie wyciągać wnioski i wyjaśnić dlaczego niektóre przedmioty toną a inne pływają na powierzchni.
IMG 20220128 101723
IMG 20220128 102249
IMG 20220128 102251
IMG 20220128 102304
IMG 20220128 102312
IMG 20220128 102416
IMG 20220128 102434
IMG 20220128 102524
IMG 20220128 102459
IMG 20220128 102550
IMG 20220128 102721
IMG 20220128 103023
IMG 20220128 103043
IMG 20220128 103204
IMG 20220128 103210
IMG 20220128 105403
IMG 20220128 110228
IMG 20220128 105957
IMG 20220128 111017
IMG 20220128 111333
EKSPERYMENT – CO ROZPUSZCZA SIĘ W WODZIE?
21 stycznia przeprowadziliśmy doświadczenie, którego celem było określenie produktów spożywczych rozpuszczalnych w wodzie. Z dużym zaangażowaniem przystąpiliśmy do działania. Z ciekawością obserwowaliśmy wyniki swojej pracy. Na zakończenie podaliśmy następujące wnioski: cukier i sól rozpuściły się w wodzie. Olej wypłynął na powierzchnię wody. Produkty takie jak mąka, kasza i pieprz zabarwiły wodę, ale się nie rozpuściły. Sprawdziliśmy też i utrwaliliśmy smaki słodki, słony i kwaśny.
IMG 20220121 085804
IMG 20220121 100125
IMG 20220121 100326
IMG 20220121 100524
IMG 20220121 100622
IMG 20220121 100806
IMG 20220121 100922
IMG 20220121 101021
IMG 20220121 101749
IMG 20220121 101905
IMG 20220121 101907
IMG 20220121 102515
DOŚWIADCZENIA Z ELEKTROSTATYKĄ
14 stycznia 2022r. wzięliśmy udział w kolejnych warsztatach z cyklu Empiryczne Poznawanie Świata. Tym razem zajęliśmy się zagadnieniem elektrostatyki. Elektryzowaliśmy balony, obserwowaliśmy zjawisko przyciągania i odpychania się przedmiotów. Było bardzo ciekawie!
received 951094348946587
received 213191030942624
received 624676612082870
received 906763076689452
received 303651271825124
received 493375375457123
received 967321914219784
received 681054246590005
received 270140165208962
received 1506105343092796
received 921022215271858
received 307800444650244
BADAMY WŁAŚCIWOŚCI ŚNIEGU, SPRAWDZAMY CZY ŚNIEG JEST CZYSTY
10 grudnia 2021r. skupiliśmy się wokół pytania badawczego Czy śnieg jest czysty? W tym celu wykonaliśmy eksperyment, do którego potrzebny był nam śnieg. Po próbki śniegu wybraliśmy się do ogrodu przedszkolnego. Tam znaleźliśmy odpowiedzi na pytania jaki jest śnieg i czy śnieg pachnie. Zwróciliśmy uwagę na to, że jest twardy, ciężki, zimny, mokry i nie pachnie. Następnie zebraliśmy potrzebny materiał badawczy i zanieśliśmy go do przedszkola. W klasie umieściliśmy miseczki wypełnione śniegiem w ciepłym miejscu. W krótkich odstępach czasu sprawdzaliśmy zawartość miseczek. Śnieg roztopił się, w naczyniach pojawiła się brudna woda. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że choć śnieg wydaje się czysty, znajduje się w nim dużo brudu – nie wolno jeść śniegu!
IMG 20211210 123426
IMG 20211210 123949
IMG 20211210 123514
IMG 20211210 123552 1
IMG 20211210 123604
IMG 20211210 123654
IMG 20211210 124215
IMG 20211210 124224 1
IMG 20211210 124959
IMG 20211210 133504
IMG 20211210 144257
IMG 20211210 144409
IMG 20211210 144711
IMG 20211210 144809
IMG 20211210 154657
IMG 20211213 143926
POZNAJEMY STANY SKUPIENIA WODY
3 grudnia 2021r. zastanawialiśmy się Czy woda zmienia swoją postać pod wpływem temperatury?, czyli co się z nią dzieje kiedy jest mróz, kiedy jest ciepło i gorąco. Doszliśmy do wniosku, że woda występuje w przyrodzie w trzech różnych postaciach. Woda może być cieczą, jak ta w butelce. Może być ciałem stałym, czyli po prostu lodem. Może być też gazem – nazywa się wówczas parą wodną.
IMG 20211203 090623
IMG 20211203 092211
IMG 20211203 092329
IMG 20211203 092333
IMG 20211203 091303
IMG 20211203 091503
IMG 20211203 091601
IMG 20211203 091613
IMG 20211203 091627
IMG 20211203 091729
IMG 20211203 091025
IMG 20211203 091008
ZIELONY, FIOLETOWY I POMARAŃCZOWY – SKĄD SIĘ WZIĘŁY TE KOLORY?
W piątek, 26.11.2021r. przypomnieliśmy sobie barwy podstawowe. Wiemy, że należą do nich kolory: czerwony, żółty i niebieski. Nazywamy je tak dlatego, ponieważ nie można ich uzyskać ze zmieszania innych farb, ale z nich wywodzą się inne kolory. Poznaliśmy też trzy kolory pochodne – pomarańczowy, zielony i fioletowy. Kolory pochodne powstają z połączenia barw podstawowych, czyli kolorów żółtego, czerwonego i niebieskiego. Nauczyliśmy się wymieszać odpowiednie barwy tak, aby otrzymać określony kolor.
IMG 20211126 113510
IMG 20211126 100035
IMG 20211126 113750
IMG 20211126 113902
IMG 20211126 114005
IMG 20211126 114207
IMG 20211126 114319
IMG 20211126 114450
IMG 20211126 114529
IMG 20211126 114622
IMG 20211126 103008
IMG 20211126 115455
IMG 20211126 115326
IMG 20211126 115316
IMG 20211126 115508
IMG 20211126 115345
EKSPERYMENT PRZYRODNICZY – JESIENNE LIŚCIE
Podczas spaceru do ogrodu przedszkolnego zebraliśmy liście, które spadły z drzew i krzewów. Schowaliśmy je do specjalnego zeszytu. Każdy miał tam osobną kartkę ze swoim imieniem. Zeszyt przynieśliśmy do przedszkola, przycisnęliśmy ciężkimi książkami i zostawiliśmy do wyschnięcia. Po pewnym czasie, w piątek 5.11.2021r. wyjęliśmy zasuszone liście i sprawdziliśmy, jak się one zmieniły. Podczas zajęcia każdy mógł zaspokoić swoją ciekawość, rozwinąć swój zmysł obserwacji, spostrzegawczość oraz umiejętność wypowiadania się. Na koniec wykonaliśmy pracę plastyczną z wykorzystaniem zgromadzonego materiału.
IMG 20211102 103035
IMG 20211026 104643
IMG 20211102 104305
IMG 20211102 110305
IMG 20211102 103201
IMG 20211102 103344
IMG 20211102 103319
IMG 20211102 103449
IMG 20211102 103544
IMG 20211102 103849
IMG 20211102 104122
IMG 20211102 115443
IMG 20211102 115505
IMG 20211105 111359
IMG 20211105 111547
IMG 20211105 111625
IMG 20211105 112123
IMG 20211105 112228
IMG 20211105 112225
IMG 20211105 112329
IMG 20211105 112842
IMG 20211105 113258
IMG 20211105 113516
IMG 20211105 113457
ZABAWY BADAWCZE Z DYNIĄ W ROLI GŁÓWNEJ
W piątek, 29.10.2021r. przeprowadziliśmy zabawy badawcze z dynią. Opisywaliśmy jej wygląd, kształt, powierzchnię, ważyliśmy „na oko”. Zastanawialiśmy się do czego można wykorzystać dynię. Przyjrzeliśmy się jak wygląda dynia od środka. Przez dotykanie, wąchanie i smakowanie „poznaliśmy” pestki dyni. Na koniec wykonaliśmy jesienną ozdobę – dyniowy lampion.
IMG 20211029 092023
IMG 20211029 114813
IMG 20211029 114849
IMG 20211029 114958
IMG 20211029 094146
IMG 20211029 094231
IMG 20211029 104457
IMG 20211029 104325
IMG 20211029 104509
IMG 20211029 104601
IMG 20211029 092128
IMG 20211029 104626
IMG 20211029 104716
IMG 20211029 104801
IMG 20211029 105131
IMG 20211029 105155
IMG 20211029 105220
IMG 20211029 105239
IMG 20211029 105320
IMG 20211029 105304
IMG 20211029 105338
IMG 20211029 105355
IMG 20211029 105417
IMG 20211029 105442
IMG 20211029 105434
IMG 20211029 105458
IMG 20211029 105523
IMG 20211029 105540
IMG 20211029 110014
IMG 20211029 105601
IMG 20211029 110045
IMG 20211029 110123
IMG 20211029 110138
IMG 20211029 110203
IMG 20211029 110141
IMG 20211029 110703
IMG 20211029 110807
IMG 20211029 111000
IMG 20211029 111037
IMG 20211029 111021
DOŚWIADCZENIA Z OGNIEM
W piątek, 22.10.2021r. przeprowadziliśmy trzy doświadczenia: „Spalanie a zanieczyszczenie powietrza”, „Spalanie a tlen” i „Właściwości ognia – ciepło”. Z przeprowadzonych doświadczeń wyciągaliśmy wnioski: ogień daje światło i ciepło. Ogień jest ściśle związany z powietrzem – bez dostępu powietrza gaśnie. Ogień jest niebezpieczny jeśli wymknie się spod kontroli. Nie wolno palić śmieci, gdyż wytwarza się wtedy szkodliwy dym. Ogień jest pomocą w codziennych pracach domowych.
IMG 20211022 113339
IMG 20211022 113236 1
IMG 20211022 113435
IMG 20211022 113555
IMG 20211022 113725
IMG 20211022 113909
IMG 20211022 114336
IMG 20211022 114341
IMG 20211022 114351
IMG 20211022 114529
IMG 20211022 114549
IMG 20211022 114712
IMG 20211022 114847
IMG 20211022 114935
IMG 20211022 114855
LIŚCIASTE CZY IGLASTE?
Podczas pobytu w ogrodzie przedszkolaki wzbogaciły swoją wiedzę na temat różnych drzew. Nurtowało je pytanie, czym drzewa różnią się między sobą? Podczas oglądania gałązek poszerzały doświadczenia zmysłowe. Doszły do wniosku, że drzewa mają liście lub igły. Poznały nazwy wybranych drzew liściastych i iglastych, poznały kształt ich liści.
IMG 20211013 133240
IMG 20211013 133725
IMG 20211013 101326
IMG 20211013 130957 1
IMG 20211014 111144
IMG 20211013 133406
IMG 20211013 135414
IMG 20211013 135626
IMG 20211013 131625
IMG 20211013 111627
IMG 20211013 132410
IMG 20211013 112046
IMG 20211013 093009
IMG 20211013 124240
IMG 20211013 124253
GDZIE JEST POWIETRZE?
Przedszkolaki zastanawiały się co to jest powietrze, gdzie jest i czy można je zobaczyć? Dzieci stwierdziły, że powietrze jest potrzebne do oddychania, do życia ludzi i zwierząt. Na podstawie doświadczeń doszły do wniosku, że powietrze jest wszędzie (w każdym zakątku sali), ale go nie widać. Jest bezbarwne i lekkie. Można je zobaczyć np. w postaci bąbelków w wodzie. Powietrze możemy zamknąć w balonie i w bańkach mydlanych. Powietrze rozciąga ich ścianki przez co są coraz większe.
IMG 20211008 121022
IMG 20211008 093542
IMG 20211008 085827
IMG 20211008 081413
IMG 20211008 081025
IMG 20211008 081908
IMG 20211008 075445
IMG 20211008 090006
IMG 20211008 103832
IMG 20211008 103845
IMG 20211008 090030
IMG 20211008 071613
CZY WODA WPŁYWA NA ZAMYKANIE SIĘ SZYSZEK SOSNY?
Dzieci uwielbiają eksperymentować. Z dużym zainteresowaniem obserwowały różne rodzaje dojrzałych szyszek oraz nasiona, które ukrywały się wśród szyszkowych łusek. Zadaliśmy sobie pytanie: czy woda wpływa na zamykanie się szyszek? Przedszkolaki samodzielnie wykonywały eksperyment. Efekt był spektakularny – szyszki zanurzone w wodzie zamknęły się, a szyszki bez wody zachowały swój kształt. Mokre szyszki zamknęły się i ukryły swoje nasionka.
IMG 20211001 100545
IMG 202110o1 100721
IMG 20211001 100751
IMG 20211001 101518
IMG 20211001 101548
IMG 20211001 101858
IMG 20211001 101922
IMG 20211001 101942
IMG 20211001 102646
IMG 20211001 115257
IMG 20211001 115311
IMG 20211001 115319
IMG 20211001 115934
IMG 20211001 120024
IMG 20211001 125830
IMG 20211001 125942
IMG 20211004 115806
IMG 20211001 130006
IMG 20211004 115926
IMG 20211004 120029