Grupa I

WITAMY W GRUPIE I

 

 

WYCIECZKA

 

 

DZIEŃ DZIECKA

 

 

 

 

ŚWIĘTO NASZYCH MAM!

Szanowne Panie, Drogie Mamy!

W dniu Waszego święta życzymy radości, zdrowia i samych dobrych chwil podczas wypełniania tej pięknej życiowej roli.

 

 

NASZE EMOCJE I… ZABAWY SENSORYCZNE

Uczymy się rozpoznawać i nazywać nasze emocje podczas zabaw piaskiem kinetycznym.

 

 

MALI BADACZE PRZYRODY

Bardzo lubimy poznawać różne zwierzęta. Ostatnio rozmawialiśmy o mrówkach i pszczołach – mają bardzo ciekawe zwyczaje. W ogrodzie możemy je obserwować i podglądać przez lupy.

 

POŻEGNANIE PANI MARTYNKI 

We wtorek 11 maja pożegnaliśmy się z Panią Martynką – była wspólna zabawa, upominki i przytulaski.

 

 

 

BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI Z ULUBIONEJ KSIĄŻECZKI

 

My jesteśmy krasnoludki!

 

 

„Kopciuszki” przebierają makaron o różnych kształtach (ćwicząc przy okazji koordynację wzorowo-ruchową, spostrzegawczość i chwyt pęsetkowy 🙂 )

 

Półeczki i książeczki – wiemy już, gdzie kupuje się książki, a gdzie można je wypożyczyć. Kreślimy linie poziome i pionowe za pomocą farb i pędzli!

 

ZABAWY LOGOPEDYCZNE

Nasze panie często oraganizują nam zabawy logopedyczne – ćwiczymy wymowę i właściwe oddychanie. Pomagają nam zabawki, takie jak ta, którą własnoręcznie wykonaliśmy ostatnio podczas zajęć.

Pamiętamy – wdech – noskiem, wydech – ustami i i buźka się uśmiecha! 🙂

 

 

                                                                                                                         

Zapraszamy na propozycję zabaw na kolejne dni! 🙂

 

 

Nasza kochana Ritka i jej wielkanocne kukiełki z rolek po papierze.  Serdecznie dziękujemy za przesłane zdjęcie! ❤Oczywiście , czekamy na więcej! 🙂

20210409 120358

Piątek 16.04.2021 r.

Dzień dobry! Zapraszamy do wspólnej zabawy na dobry początek dnia. Jeśli możecie, stańcie przed lustrem – będzie weselej!

Źródło: kanał „Tosia Tv”

Zabawa utrwalająca znajomość przyimków: na, pod, za. Rodzic pokazuje dziecku ruch (wyraźnie akcentuje przyimki) i prosi dziecko o powtórzenie, np. ręce NA głowie, ręce NA ramionach, ręce ZA plecami, ręce POD pupą, dłonie POD pachami, ręce NA brzuchu. 

„Lustereczko, to ja” – stwarzanie sytuacji do poznania i akceptacji siebie, budowanie wypowiedzi. Rodzic bierze do ręki lusterko i patrząc w swoje odbicie, opowiada o sobie, np.: Cześć, lustereczko, jestem (…), lubię czytać książki. Następnie oddaje lusterko dziecku  i prosi, aby opowiedziało o sobie w ten sam sposób,np. czym lubią się bawić, co lubią robić, z kim najchętniej bawi się w przedszkolu.

Zapraszamy do obejrzenia filmu „Naucz się dzielić swoimi zabawkami” [Drodzy Rodzice! UWAGA! W pliku są dwa odcinki – włączamy tylko pierwszą 10-minutową część.]

Po obejrzeniu filmu porozmawiajcie o tym, dlaczego Kicek postanowił  podzielić się zabawkami?, czy to było dla niego łatwe?, jak poradzili sobie z Dzióbkiem?. Zapytajcie, jakimi zabawkami dziecko najbardziej lubi bawić sie w przedszkolu?,  czy przyjemniej bawić się zamemu czy z innymi dziećmi? A może znajdą się zabawki, którymi podzieli sie z bardziej potrzebującymi?

Źródło: Przygody Rosie – Nie ma jak Rosie – Polska

Dzielimy się pomysłami” – zabawa plastyczna, ćwiczenie wyobraźni. Usiądźcie przy wspólnym stole, zaproście jak najwięcej uczestników – dziadków, rodzeństwo. Każdy ma przed sobą białą kartkę. Na środku stołu leżą różne materiały plastyczne. Wszyscy będą wykonywali to, co zaproponuje każda kolejna osoba przy stole. Zabawę rozpoczyna mama lub tata, mówiąc np.: Na środku kartki rysujemy kółeczko. Dobrej zabawy (przyślijcie zdjęcia swoich prac!)

Do zobaczenia w przedszkolu w poniedziałek!

 

Czwartek 15.04.2021r

 Witamy Was serdecznie – zaczynamy od rozgrzewki ! 🙂

 

„Zabawa w basen” – poruszaj się po pokoju, w różnych kierunkach. Na polecenie rodzica wykonaj komendy  (rodzic wymienia różne style pływania). Naśladuj wymieniony styl, odpowiednio poruszając ramionami.
Na hasło: płyniemy kraulem do przodu – wykonaj krążenia wyprostowanymi ramionami w przód;
Na hasło: płyniemy kraulem do tyłu – wykonaj krążenia wyprostowanymi ramionami w tył;
Na hasło: płyniemy żabką – wykonaj ramionami ruch imitujący ruch żaby itd.

„Skok przez rzeczkę” – ułóż za pomocą skakanek lub długiej linki dwie równoległe linie w odległości 0,5 metra od siebie. Linie te mają imitować dwa brzegi rzeki. Stan na jednym brzegu rzeki. Przeskakuj przez rzekę, starając się nie nadepnąć na skakankę.

„Marsz po górach” –Na sygnał rodzica: maszeruj powoli w miejscu, udając, że wchodzisz na stromą górę. Na hasło: Szczyt zdobyty – biegaj szybko w miejscu, udając, że zbiegasz z górki.

„Piękne zwyczaje” – wysłuchanie wiersza Cz. Janczarskiego, rozmowa na temat jego treści

Słonko ma bardzo piękne zwyczaje:
mówi „dzień dobry”, gdy rano wstaje.
A drzewa, lśniące rosą nad ranem,
szumią: „dzień dobry, słonko kochane”.
Gdy słonko chmura zasłoni siwa,
mówi „przepraszam”, potem odpływa.
Gdy ciepłym deszczem sypie dokoła,
„dziękuję” szumią trawy i zioła.
Słonko dzień cały po niebie chodzi.
„Dobranoc” mówi, kiedy zachodzi.
Mrok szary wkoło, trawy i drzewa
„dobranoc” szumią z prawa i lewa.

Proszę zadać dzieciom pytania do treści wiersza:

– Jakie dobre zwyczaje ma słonko?
– Jakich magicznych słów używa słonko?
– W jakich sytuacjach mówimy: dzień dobry, przepraszam, dziękuję, dobranoc?
– Dlaczego mówi się takie słowa?

Dziękuję, przepraszam, proszę

Dziecko biega  w rytm muzyki, na przerwę w muzyce podchodzi do rodzica bądź rodzeństwa i według podanej ilustracji wykonuje  gest:

DZIĘKUJĘ –podaje dłoń

PRZEPRASZAM –przytula się

PROSZĘ –wskazuje ręką

 

Rodzic nawiązując do sytuacji dnia codziennego może wykorzystywać słowa: proszę, dziękuję i przepraszam i uczyć dziecko jak ma się zachowywać pomagając sobie kolorowym obrazkiem.

 

Zwróćcie uwagę na zachowanie Misia. Czy na koniec dobrze postąpił?

Na koniec pokolorujcie obrazek 🙂

 

Miłego dnia!

 


Środa 14.04.2021r 

Dzień dobry w środę! Zaczynamy oczywiście od ćwiczeń – dziś  kształtowanie prawidłowej postawy ciała. Utrwalimy również znajomość zwrotów grzecznościowych: dzień dobry i do widzenia, przepraszam i proszę. Zapraszamy!

Źródło:Medicover Polska,YouTybe 

„Wszystko w parach” – dobieranie elementów w pary.

Rodzic układa przed dzieckiem pomieszane pary skarpetek. Następnie sadza na  krzesełku  misia i prosi o dobranie w pary skarpetek i ułożenie par przed misiem.

Słuchanie wiersza S. Karaszewskiego „Magiczne słowa trzy”

Na podwórku siedzi szpak i do chłopca mówi tak:
„Są magiczne słowa trzy, słowa te wnet poznasz ty.
Każde ma niezwykły dar, każde kryje w sobie czar.
Ten kto ma oliwę w głowie, niechaj słowa te wypowie,
a kto wodę ma w rozumie, słów tych nigdy nie zrozumie!
Oto słowo pierwsze: „proszę”, sprzedam ci je za dwa grosze.
Drugie słowo to „przepraszam”, żal i skruchę nim ogłaszasz.
Trzecie słowo to „dziękuję”, którym wdzięczność okazujesz.
Gdy wypowiesz słowa trzy, każde się otworzą drzwi
I na twarzach wszystkich ludzi życzliwości uśmiech wzbudzisz.
Słowa trzy – to tak niewiele, byś był wszystkich przyjacielem.
Dar grzeczności, uprzejmości w twoim sercu niech zagości!
Po to słowa te ci dałem, aby szczęście ci sprzyjało.
Gdy cię prześladuje pech, użyj magii słów tych trzech!”
Mówił tak czarodziej szpak i odleciał. Mądry ptak.
Może tu powróci znów uczyć nas magicznych słów?

– rozmowa na temat „czarodziejskich” słów

 

Posłuchajcie piosenki o grzecznych słówkach

Źródło:SOLITON Poland, Grzeczne słowka, presto, youtube

Zastosowanie odpowiedniego słowa
– rodzic czyta zdania i prosi dziecko, aby na koniec użyło odpowiedniego słowa.

  • Wietrzyk porwał mój kapelusz biegnę za nim, już go chwytam
    ale wietrzyk porwał znowu a kapelusz dalej zmyka…
    Pobiegł Tomek co sił w nogach z wiatrem wcale nie był w zmowie,
    Zręcznie złapał mój kapelusz, już go niesie. Co mu powiem? Dziękuję

  • Bartek w biegu trącił Gosię bo chciał bardzo złapać Krzysia.
    Gosia była obrażona na Bartka i na Krzysia. Bartek jednak się zatrzymał – Nie płacz Gosi, wina nasza, Ja za Krzysia i za siebie bardzo, bardzo cię… Przepraszam
  • Obiad dziś jest bardzo smaczny bo jem ulubiony groszek. Mam ochotę zjeść go więcej więc do mamy mówię… Proszę

  • Ser kupuję, świeże bułki proszę panią ekspedientkę o dwie śmietankowe rurki, pani cienki papier bierze, pyszne rurki już pakuje,
    pięknie pachną tak jak lubię, pani mówię więc …. Dziękuję

  • Skacze Anka na kanapie i na brata właśnie spada brat się krzywi, prawie płacze – co powiedzieć jej wypada?…Przepraszam

„Co jest w kubeczku?” – zabawa rzutna z kodowaniem.

Rodzic ustawia w rozsypce kubeczki, do każdego z nich wkłada po kilka kółeczek w tym samym kolorze zielonym lub czerwonym ( mogą to być np. kuleczki zrobione z plasteliny). Umawia się z dzieckiem, że kółeczko czerwone to zwrot Do widzenia!, a kółeczko zielone to zwrot Dzień dobry! Dziecko  rzuca piłeczką, tak by trafić do kubeczka. Wyjmuje z kubeczka piłeczkę oraz kółko, które pokazuje i mówi: dzień dobry lub do widzenia odpowiednio do koloru kółka. Dziecko zachowuje kółeczko dla siebie.

Na koniec zabawy dzieci sprawdzają, czy udało im się zebrać parę utworzoną z kółka zielonego i czerwonego.

„Policz wzory” – przeliczanie.

Rodzic rysuje dziecku na plecach wzory palcem (kreski, kropki, maksymalnie 3 za jednym razem). Dziecko przelicza na głos narysowane elementy.

„Po cichutku albo nie” – odczuwanie ciała.

Dzieci chodzą zmieniając co chwilę sposób: skradają się, chodzą drobnymi kroczkami, chodzą powoli, skaczą w miejscu.

Do jutra!:)

Wtorek 13.04.2021r 

Na dobre rozpoczęcie dnia zapraszam rodziców i dzieci do wspólnej zumby:)

Źródło:Zumba with Dovydas

Poranna ćwiczenia
Rozkładamy  na podłodze sznurek, skakanki, szalik . Zadaniem dzieci jest:

  • kroczenie wzdłuż linii ze sznurka, stawiając stopy na zewnątrz, wewnętrzną stroną stopy;  
  • do środka;
  • kroczenie po linii stopa za stopą;
  • kroczenie wzdłuż linii sznurka, stawiając stopy na zewnątrz,
    wewnętrzną stroną stopy na zewnątrz.

 „Dzieci” – oglądnie  fotografii dzieci z ich wczesnego dzieciństwa.

Wspólnie  z rodzicami zastanówcie się, jakie są podobieństwa i różnice w wyglądzie osób na fotografiach. W razie konieczności proszę podpowiedzieć, zadając pytania  pomocnicze:

  • Czy masz ten sam kolor włosów?
  • Czy masz ten sam kolor oczu?
  • Czy twoja twarz jest taka sama?

Rodzic daje dziecku lusterko i prosi, aby teraz porównało swój wygląd ze zdjęciami. Dziecko wymienia, co się zmieniło w ich wyglądzie, a co nie.

Kiedy obchodzimy urodziny?”
– pogadanka na temat przemijania, stawania się coraz starszym, obchodzenia urodzin. Rodzic zadaje pytania:

      – Ile masz lat?
     – Co się dzieje, gdy kończysz kolejny rok?
     – Ile świeczek powinno być na urodzinowym torcie?
     – Ile razy w roku świętujecie urodziny?
     – Kiedy obchodzicie urodziny, to jesteście o rok starsi, czy o rok młodsi?
     – Ile czasu upływa od jednych urodzin do drugich? Czy to dużo czasu?

„Ile świeczek, ile lat”
– zabawa matematyczna doskonaląca umiejętność liczenia.

Prosimy, żeby dziecko osadziło w swoim plastelinowym torcie tyle patyczków, ile ma lat, tłumacząc, że patyczki będą „świeczkami” na ich tortach. Następnie prosimy o policzenie świeczek na własnym torcie (oraz na torcie brata lub siostry i sprawdzenie, czy liczba świeczek na obu tortach jest taka sama).  Następnie pytamy dzieci, o ile więcej świeczek będzie na ich tortach za rok. Dzieci dokładają po jednym patyczku, liczą swoje świeczki i świeczki brata  lub siostry oraz porównują ich liczbę). Następnie prosimy o  wyjęcie  dodatkowych  patyczków, ile świeczek będzie na ich tortach za dwa lata. Dzieci dokładają dwa patyczki i powtarzają czynność liczenia.

Ciekawostka 🙂 Jak narysować tort 

Źródło:Gotem, YouTube

Zaśpiewajcie razem z rodzicami piosenkę o marzeniach 

 

Poniedziałek 12.04.2021 r.

Dzień dobry! Dziś na dobry początek dnia i nowego tygodnia proponujemy ćwiczenia przy muzyce. Dowiecie się z opowiadania, dlaczego nikt nie chciał siedzieć przy stole z Zygmusiem, a także co to znaczy savoir-vivre i jak nakryć do stołu.

Zapraszamy i życzymy dobrej zabawy! 🙂

 

 

Zygmuś Świnuś i obiad  (Maciejka Mazan)

Zygmuś Świnuś był świetnym kolegą, a jednak nikt nie chciał koło niego siadać. Dlaczego?
– Zgadnij, co dziś jadłem na śniadanie – powiedział Zygmuś do Miśka Miodka, który zawsze lubił posłuchać o tym, co ktoś jadł na śniadanie, obiad, a nawet kolację.
– Płatki owsiane z dżemem i kakao – odparł Misiek.
– Skąd wiesz? – zdziwił się Zygmuś.
– Bo ciągle masz je na buzi – wyjaśnił Misiek, kręcąc głową.
Przy obiedzie było jeszcze gorzej.
– Krysiu, dlaczego nie siadasz koło Zygmusia? – spytała pani.
– Bardzo przepraszam, ale dzisiaj nie mogę – odparła Krysia. – Mam białą bluzkę, a dziś na obiad jest barszcz. Jeśli usiądę koło Zygmusia, za chwilę będę miała białą bluzkę w czerwone kropki, a to mi zupełnie nie pasuje do mojej stylizacji.
– Zygmusiu, czy nie mógłbyś zachowywać się bardziej kulturalnie? – spytała pani.
– A ja się nie zachowuję? – zdziwił się Zygmuś, otwierając buzię pełną jedzenia.
Był tylko jeden przypadek, gdy ktoś usiadł koło Zygmusia z własnej woli. Tuż po świętach Andżelika Baran przyszła do szkoły z bardzo nieszczęśliwą miną. Kiedy zdjęła płaszczyk, wszyscy zrozumieli, dlaczego.
Andżelika miała na sobie pomarańczowy sweterek z zieloną owcą na samym środku.
– To prezent od babci – wyjaśniła ponuro. – Z bardzo dobrej owczej wełny. Babcia powiedziała, że będę go nosić jeszcze przez wiele lat.
– Fajna ta owca – zauważył Zygmuś, który akurat pił sok z czarnej porzeczki. – Tylko trochę zielona. Pewnie niedojrzała.
I tak się zaczął śmiać, że zakrztusił się sokiem i zaczął kasłać. Sporo soku znalazło się na sweterku Andżeliki.
– Zygmusiu! – zawołała pani. – Przeproś koleżankę! To było bardzo niekulturalne!
– Nie szkodzi – powiedziała Andżelika, która nagle jakby się rozpogodziła. – Zupełnie nie szkodzi, proszę pani. A co będzie na obiad?
A gdy się okazało, że na obiad mają być buraczki i budyń czekoladowy, Andżelika zawołała:
– Zygmuś! Rezerwuję sobie miejsce obok ciebie!
Od tego dnia już nigdy nie przyszła do przedszkola w sweterku z zieloną owcą.
– Zygmusiu, musisz się nauczyć jeść kulturalnie – powiedziała pani. – W przeciwnym razie nikt nie będzie obok ciebie siadać.
– Zygmuś na pewno się nauczy – odezwała się Sylwia Sowa. – Ale mój naukowy rozum podpowiada mi, że dobrze by było do tego czasu podawać na obiad jakieś bezbarwne potrawy.
Bo inaczej wszyscy będziemy wyglądać jak zielona owca Andżeliki…

Czytamy dziecku opowiadanie, a następnie rozmawiamy  – można posłużyć sie pytaniami: Co takiego robił Zygmuś przy stole,
że nikt nie chciał obok niego siedzieć? Skąd Misiek wiedział, co prosiaczek jadł na śniadanie?
O co pani prosiła Zygmusia? Pamiętacie, co się wydarzyło, gdy Zygmuś pił sok i jednocześnie śmiał się? Czy trudno jest być kulturalnym przy stole?

Co to jest savoir-vivre? Wytłumaczy to dzieciom myszka, rodziców prosimy o przygotowanie naczyń, sztućców, serwetek i innych akcesorów do nakrycia stołu.

 

 

„Zapamiętaj, to ważne!” – poznanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole, nauka metodą ze słuchu. Powtarzamy z dzieckiem zasady kulturalnego zachowania się przy stole. Można to robić rytmicznie klaszcząc w dłonie.
1. Najpierw jedzenie do buzi wkładam, potem ją zamykam i ładnie zjadam.
2. Gdy do buzi jedzenie wkładasz, nachyl się nad talerzem, z którego je zjadasz.
3. O tym każdy przedszkolak pamiętać musi – jem i piję w ciszy, by się nie zakrztusić.

Przypatrzcie się uważnie obrazkowi z właściwie umieszczonymi sztućcami: 

Prawidłowe nakrywanie do stołu | Gerlach Sklep Internetowy online

Prosimy rodziców o ustawienie nakryć zgodnie z wzorem na rysunku poniżej. Zadaniem dziecka będzie wskazanie prowidłowego nakrycia. Możemy też położyć nakrycia jak u dołu rysunku, a zadaniem dziecka będzie dołożenie brakujących sztućców .

NAKRYCIE

 

„Pyszności na talerzu” – zabawa z piłką, utrwalanie nazw potraw. Usiądźcie naprzeciwko siebie (najlepiej całą rodziną:) ) i rzucajcie do siebie piłeczkę  wymieniając ulubione potrawy przy każdym rzucie.

Na zakończenie proponujemy piosenkę o  dobrym wychowaniu:

 

Piątek, 09.04.2021r.

Dzień dobry w piątek:) Dziś będzie tanecznie i wesoło. Przenosimy się w świat baletu. Dowiecie się jak wygląda strój baletnicy, jak nazywają się odpowiednie buty do tańca- pointy.  Będą również zadania do wykonania. Sami też spróbujecie swoich sił w tańcu. Zapraszamy i życzymy dobrej zabawy:)

A ram sam sam – kolejna Wasza ulubiona zabawa. Zapraszamy do rozgrzewki rączek z rana:)

Szybko-wolno
Wybieramy utwór szybki, wesoły i tańczymy bardzo szybko: szybkie podskoki, bieganie, kręcenie się. Potem nagle przełączamy na utwór wolny i tańczymy bardzo powoli: skradamy się, powoli się obracamy i powoli ruszamy rękoma i nogami.

Muzyka stop
Gdy gra muzyka tańczymy, gdy nie ma muzyki zatrzymujemy się w bezruchu.

Taniec z rekwizytem
Dajemy dziecku jakiś przedmiot, rekwizyt, z którym będzie tańczył (może to być wstążka z bibuły, miś, apaszka). Pokażmy dziecku jak można z takim rekwizytem poruszać się. Potem włączmy muzykę- najlepiej w średnim tempie i zaczynamy wspólne tańce.

„Tancerze baletowi” – zapoznanie z zawodem.

  • Prezentujemy ilustracje przedstawiające tancerza i tancerkę z baletu. Dziecko omawia postaci, strój, kolory. 
  • Następnie  porównuje sandały, klapki, kalosze,  z butami baletnicy.  Mówimy, jak nazywają się odpowiednie buty do tańca: pointy (puenty).

 

  • Pokazujemy  dziecku ćwiczenie, które „ustawi stopy”. Dziecko siada z nogami skierowanymi do środka koła, stopy złączone piętami. Rodzic klaszcze, mówiąc jednocześnie: Otwieramy nóżki, zamykamy nóżki. Następnie tylko klaszcze, a dziecko synchronicznie otwiera i zamyka nóżki.

„Tańczymy w balecie” – reagowanie ruchem na muzykę. 

Rodzic włącza spokojny utwór– dziecko chwilę słucha, opisuje czy muzyka jest wesoła, smutna, szybka, wolna. Następnie rodzic ponownie włącza utwór, dziecko wykonuje do niego ruchy:

– w lekkim rozkroku, kiwanie się na boki i podskok (x5) – krok dostawny w przód, w tył i podskok (x5) – ukłon.
Następnie dzieci same tworzą swój układ do utworu.

 

Obejrzyjcie pokaz baletowy – ,, W krainie motyli”

Źródło: Peter LiEdukacja Artystyczna Dzieci – pokaz baletowy „W krainie motyli”

 

„Ruchy baletowe” – zabawa tematyczna.

Pokazujemy ruchy do wybranego utworu muzycznego:
–  „kołyska” – nogi blisko siebie, palce blisko siebie pod brzuchem, wewnętrzną stroną dłoni do góry;
– „koło hula -hoop” – palce blisko siebie na wysokości brzucha w kształcie koła;
– „baletnica” – ręce nad głową.
Dzieci  tańczą małymi kroczkami. Rodzic co jakiś czas powtarza nazwę ruchu, dzieci wykonują go po zatrzymaniu. Na koniec kłaniają się. 

Znajdź cień baletnicy

 

Roztańczona baletnica  – kolorowanka

 

Na zakończenie zachęcamy do zagrania w grę ,, Dopasuj emocje”. Powodzenia!

 

 

Pozdrawiamy i życzymy miłego weekendu!

 

Czwartek, 08.04.2021r.

Dzień dobry w czwartek. W dniu wczorajszym zapoznaliśmy się z kinem, dziś zapraszamy w odwiedziny do teatru. Będziecie mieli okazję posłuchać wiersza, dowiecie się kto występuje w teatrze. Wykonacie swoją kukiełkę a na koniec przeniesiecie się w świat teatru. Zapraszamy!

Zapraszamy do porannej rozgrzewki!

„Cicho, głośno” – zabawa ruchowa bieżna.
Rodzic porusza dzwoneczkiem: gdy gra cicho, dziecko biega na palcach, gdy głośno – na całych stopach.

Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej pt.,, Teatr”

Teatr to miejsce jest niezwykłe,
zaczarowana każda chwila,
kurtyna w górę się unosi
i przedstawienie rozpoczyna.

Na scenie dzieją się historie
wesołe, smutne, zagadkowe,
można do kraju baśni trafić
i poznać światy całkiem nowe.

Można się wzruszyć, rozweselić,
nauczyć wielu mądrych rzeczy,
uważnie patrzeć, pilnie słuchać,
ciekawym być i bardzo grzecznym.

Rozmowa na temat wiersza.
Pomocne mogą być pytania typu: Jak należy ubrać się wychodząc do teatru?; Co kupujemy, aby móc obejrzeć spektakl? (bilet); Jak należy zachowywać się w teatrze?; Jakie elementy składają się na teatr? (scena, kurtyna, stroje, scenografia); Kto występuje w teatrze? itp.

Teatr równie ciekawie opisuje piosenka „Magiczne miejsce”. Zachęcamy do posłuchania.

Źródło:Marlena Batorowicz Ładosz, YouTube

Kto występuje w teatrze ?

Jeśli nie aktor, to kto jeszcze może występować w teatrze? (marionetki, kukiełki, pacynki); Co to są marionetki, kukiełki, pacynki teatralne?; Czy wiesz czym się różną między sobą lalki teatralne?

 

Rodzaje teatrów i widowisk teatralnych
– jako ciekawostka, można dziecku pokazać kilka ilustracji.

 

 Kukiełki z rolek po papierze toaletowym (podpowiedź poniżej).

 

A na zakończenie proponujemy  wspólnie obejrzeć przedstawienie dla dzieci pt. ,,Calineczka” 🙂

Źródło:TV ŁAŃCUT, ,,Calineczka”widowisko bajkowe, YouTube

Miłego dnia!
Pozdrawiamy 🙂

Środa, 07.04.2021r.

Witamy Was serdecznie w środę. Mamy nadzieję, że pamiętacie piosenkę o 5 małych kaczątkach – to właśnie od niej zaczynamy dzisiejszy dzień. Następnie zapoznacie się z informacjami na temat kina – zasadach zachowania się podczas filmu, a także dowiecie się co będzie nam potrzebne aby do kina wejść. Zaczynamy!

Źródło:kanał dla dzieci – bajlandia.tv


„Mały, większy i największy” – rozwijanie słownika czynnego.

Pokazujemy dzieciom tablet lub zdjęcie tabletu: Czy na tym urządzeniu można obejrzeć film? Jakie urządzenie jest od niego większe, a też można oglądać na nim filmy? (telewizor). Pokazujemy urządzenie lub obrazek. A gdzie znajdziemy ekran większy od ekranu tabletu i telewizora? Mieści się tam bardzo dużo ludzi i mogą wspólnie oglądać film (kino).

 

„Do kina” – opowieść ruchowa.
Zapraszam was na wyprawę do kina.

Rodzic opowiada, a dziecko ilustruje treść ruchem: Idziemy do kina (maszeruje w kole). Przechodzimy przez przejście dla pieszych (podnosi jedną rękę w górę). Teraz musimy stanąć w kolejce i kupić bilet (ustawia się w linii, podaje „pieniądze”, kiwa głową na znak podziękowania). Kupmy przekąski (ustawia się ponownie w linii, masuje brzuch). Jesteśmy już coraz bliżej, po cichu wejdźmy do sali (skrada się na paluszkach), odszukajmy miejsce (rozgląda się na boki). Jest! Siadamy w fotelu (siad skrzyżny, plecy wyprostowane), bo właśnie zaczyna się seans (plecy wyprostowane). Film bardzo nam się podobał! (uśmiecha się), ale czas wracać do domu (wstaje i rozchodzi się w różne strony sali).

 

„Oto kino” – ćwiczenie umiejętności zachowania się w kinie.

Rodzic pokazuje dzieciom tablicę demonstracyjną „Kino” i pyta: Czego potrzebujemy, aby wejść do kina? Czy w kinie można jeść? Czy rozmowy w trakcie oglądania filmu przeszkadzają innym czy nie? Pamiętajcie, że na koniec filmu w kinie nie klaszczemy. Na podsumowanie możne poprosić  dziecko o powtórzenie pojedynczych zasad, które przed chwilą zostały omówione.

„Nasz film” – poznanie etapów powstawania filmu.

Rodzic włącza w kamerze nagrywanie i zaprasza dziecko do zabawy ( zachęcamy do zaangażowania w zabawę również rodzeństwo)  „Stary niedźwiedź mocno śpi”. Następnie odtwarza gotowy film na ekranie telewizora. Dzieci oglądają siebie jako aktorów, komentują. Rodzic prowadzi rozmowę w taki sposób, aby w podsumowaniu dzieci opisały etapy powstawania filmu: przygotowanie aktorów, nagranie kamerą ich pracy, pomoc osób na planie.

Źródło:LULANKO

 

 

Wtorek, 06.04.2021r.

Witamy Was po Świętach i zapraszamy na kolejny tydzień zabaw.  Zaczynamy dzień Waszą ulubioną piosenką, mamy nadzieję, że jeszcze ją pamiętacie:)

Gimnastyka Rączek

Źródło:Gimnastyka Rączek · Joanna Jabłońska & Mateusz Derelkowski,YouTube

Emocje
Rodzic prezentuje dziecku obrazki z emocjami (np. radość, zaskoczenie, złość, smutek), wykorzystując również do tego celu mimikę twarzy, postawę ciała i gesty. Dziecko mówi, czy to, co wyraża i prezentuje, jest przyjemne czy nieprzyjemne i próbuje nazwać poszczególne stany.

Rodzic wyjaśnia, że to, co pokazał, nazywamy emocjami i krótko wyjaśnia to pojęcie (są to uczucia, które towarzyszą nam w danej chwili, nasze reakcje na to, co się wokół nas dzieje). W tym miejscu warto uświadomić, że wszystkie emocje, także te nieprzyjemne, są naturalne i potrzebne.

„Moja złość” – wyrażanie uczuć za pomocą rysunku.
Rodzic omawia z dzieckiem sytuacje, które je złoszczą, zapisuje je na dużej karcie. Dziecko rysuje złość, używając dowolnych kolorów. Rodzic może pokazać swój przykład wyrażania złości za pomocą rysunku (dużo okręgów lub kresek).

Posłuchajcie piosenki ,, Nasze emocje”

Źródło:Śpiewające Brzdące – Piosenki dla dzieci, YouTube

Zabawa „Dokończ zdanie”
– Jestem zły gdy … 
– Cieszę się gdy …
– Jestem smutny gdy …
– Jestem zdziwiony gdy …

Zabawa z emocjami
Potrzebne Wam będą:
– kartka sztywnego papieru;
– flamastry;
– guma mocująca;
– nożyczki;
– ołówek.

Na kartce papieru rysujemy koło, rysujemy włosy. Wycinamy małe kółka i rysujemy na nich oczy oraz usta w różnych kształtach – wyrażające różne emocje. Z tyłu małych kółek przyczepiamy gumę mocującą np. Bostik Blu Tack (dostępny w Biedronce). Za pomocą tej masy, kółka z ustami i oczami będą się z łatwością odczepiać i przyczepiać do głowy.
Tą zabawką można się bawić zarówno w pionie na stole czy podłodze, jaki i w pionie przyczepiając ją do szafki czy ściany. Powodzenia! 🙂
 

 

Zabawa „Start rakiety” – wysyłamy złość oraz wszystkie tzw. Negatywne emocje, z którymi jest nam źle, w kosmos.

Dzieci:

  • bębnią palcami po podłodze, najpierw cicho powoli, a potem coraz szybciej i coraz głośniej;
  • klaszczą w dłonie natężającą się głośnością i we wzrastającym tempie;
  • tupią nogami, także tutaj zaczynają cicho i powoli, a potem coraz szybciej i głośniej;

Hałas i szybkość wykonywanych ruchów stopniowo wzrastają, dzieci wstają gwałtownie ze swoich miejsc, wyrzucają z głośnym wrzaskiem ręce do góry – RAKIETA WYSTARTOWAŁA! Powoli dzieci siadają na swoich miejscach. Ich ruchy uspokajają się, słychać tylko delikatny szum aż wszystko cichnie – rakieta znika za chmurami. I jesteśmy radośni. 
Zostawiamy Was dziś w tym radosnym nastroju, do jutra! 🙂

 

Piątek, 02.04.2021r.

Zaczynamy kolejny dzień wspólnych zabaw ze świętami wielkanocnymi w roli głównej. A jak Wielkanoc to oczywiście muszą być jaja:) Zaczynami dziś zabawą ruchową w malowanie jaj…dinozaurów! Poznacie również kilka propozycji ozdabiania pisanek. Zapraszamy do wspólnej zabawy:)

Źródło:Akademia Krokieta i Lamy, YouTube

Zabawa – Jajeczna pajęczyna

Dzieci mają za zadanie pokonać – czołgając się i trzymając plastikowe jajko w ręku – wyznaczoną trasę, a następnie włożyć je do koszyka. Zabawę można bardzo utrudnić rozciągając jako przeszkodę sznurek, którego uczestnicy podczas czołgania się nie mogą dotknąć. Zamiast czołgania dzieci mogą po prostu przechodzić pomiędzy sznurkiem przekształconym w pajęczą sieć. Jajko nie może wypaść z dłoni.

„Zajączki” – zabawa paluszkowa

Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

Wielkanocne ćwiczenia

Przygotowujemy sobie kolorowe obrazki z zadaniami do wykonania. Dzieci losują z koszyczka obrazek (można na zasadzie wielkanocnej wyliczanki: „Wielkanocna wyliczanka królik, pisklak i pisanka, raz, dwa, trzy co w koszyczku niesiesz ty?” Autor: Agata Dziechciarczyk), po czym wykonuje dane ćwiczenie. Kiedy dzieci będą już wiedziały co i jak pokazywać, można pobawić się w kalambury.

 

Kilka pomysłów na ozdobienie pisanek 🙂

Źródło: EdupomysłyR&B,YouTube

Zachęcamy do ozdobienia pisanki według własnego pomysłu

 

 

KOCHANI ŻYCZYMY WAM POGODNYCH ZDROWYCH ORAZ WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH!

Pozdrawiamy Panie z grupy I 🙂

 

 

Czwartek, 01.04.2021r.

 

 ,,Pan Zajączek” – zabawa z naśladowaniem

Pan zajączek idzie w gości,        (uderzajmy dłońmi o kolana)
więc się musi przygotować.      (głaszczemy włosy)
Myje uszy, łapki, pyszczek,        (naśladujemy mycie uszu, rąk, buzi)
żeby czysty mógł świętować.     (prostujemy plecy, rozglądają się na boki)

Zapraszamy do gry ćwiczącej pamięć:)

Źróło: JaNauczycielka

 

„Krysia Kuna i kogut dla Kiciusia” – rozmowa o mądrości na podstawie opowiadania.

Tego dnia przedszkolaki czekała niespodzianka. Przed przedszkolem stał zaparkowany autobus. Kiciuś, który codziennie przychodził do przedszkola z zamkniętymi oczami, natychmiast się obudził. Jedziemy zobaczyć krowy? – spytał. I nie tylko – powiedziała tajemniczo pani. Chyba mówiła coś jeszcze, ale Kiciuś nie słuchał, tylko od razu wskoczył do autobusu. Nawet nie pożegnał się z tatą! Muszę jeszcze raz obejrzeć tę wyrzutnię mleka – wyjaśnił Krysi Kunie, która usiadła obok niego. – Natychmiast jak dorosnę, kupię sobie krowę. O, to jeszcze trochę poczekasz, Kiciusiu – odezwała się pani, która go usłyszała. Niezbyt długo. Zaraz jak pójdę do pierwszej klasy – odparł Kiciuś. – Chyba już bardziej dorosłym być nie można? Wkrótce autobus się zatrzymał. Kiciuś wysiadł i rozejrzał się podejrzliwie. Wracamy do środka! – krzyknął do przedszkolaków. – To nie to miejsce, w którym były krowy! Kiciusiu, krowy są także tutaj – zapewniła pani. Kiciuś zrobił wielkie oczy. Serio? Krowy są w więcej niż jednym miejscu? – spytał i usiadł z wrażenia. Ale zaraz musiał wstać, bo pani ruszyła z nimi piaszczystą drogą, po której obu stronach były pola: z jednej strony na polu rosło zboże, a z drugiej – jakieś zielone listeczki. Ale pachnie – odezwała się Trusia Kapuścińska. To pole kapusty – wyjaśniła pani. Trusia spojrzała na nią nieufnie. Przecież kapusta jest wielka, większa od mojej głowy! Bo to jeszcze bardzo młoda kapusta – odparła pani. – Można powiedzieć, że na tym polu jest takie kapuściane przedszkole. Okazało się, że na wsi jest inaczej niż w mieście: powietrze pachnie, jest mniej hałasu, a więcej śpiewu ptaków i nigdzie nie było widać wieżowców, tylko jeden mały domek ogrodzony płotem. A przy furtce w płocie stała miła pani, która zaprosiła przedszkolaki do zwiedzania prawdziwego wiejskiego gospodarstwa. Ale ten ptak głośno krzyczy – odezwała się Krysia Kuna. Bo to kogut i nie krzyczy, tylko pieje – wyjaśniła pani z gospodarstwa. – To taki żywy bu-dzik, który odzywa się już o świcie! A gdzie są krowy? – chciał wiedzieć Kiciuś. Interesujesz się krowami? – zdziwiła się pani. Bardzo! – zawołał Kiciuś. – Zamierzam być krowim posiadaczem! Na razie chciałem mieć jedną krowę, bo więcej nie zmieści się na balkonie. Ale tata się nie zgodził, chociaż obiecałem, że będę ją codziennie wyprowadzał na spacer…To była bardzo ciekawa wycieczka i kiedy przyszedł czas, żeby opuścić gospodarstwo, Krysia Kuna podeszła do pani, trzymając pod pachą koguta. Chciałabym go kupić – oznajmiła. – Żeby pomóc Kiciusiowi. On się nigdy nie może obu-dzić na czas, a z tym kogutem będzie mu o wiele łatwiej. No, i kogut też jest ze wsi, więc to prawie krowa, prawda?

Rodzic prowadzi rozmowę w oparciu o tekst, zadaje pytania dotyczące treści, naprowadzając dziecko na wyciągnięcie wniosków, że miasto i wieś różnią się od siebie (prosi o podanie różnic), ale te różnice są wartościowe (ważne, istotne, potrzebne). Każde z tych miejsc ma swoje typowe cechy, co sprawia, że niektórzy ludzie wolą mieszkać i pracować w mieście, inni na wsi.  Dopytujemy, jakie mogą być według dzieci powody takich wyborów (co jest według nich ładniejsze, wygodniejsze do życia na wsi, a co – w mieście).

Połącz w pary

 

„Turniej wiedzy o wsi” – dzielenie się zdobytą wiedzą, odróżnianie prawdy od fałszu.

  • Kura znosi jajka.
  • Kwiaty rosną tylko na wsi.
  • Krowy pasą się na łąkach.
  • Krowy dają czekoladę.
  • Kot budzi rano ludzi pianiem.
  • Kury mieszkają w budzie.
  • Kaczki mają cztery łapy.
  • Kogut ma kolorowy ogon z piór.

,, Znaki Wielkanocy” – piosenka do posłuchania.

Źródło:Zozi/Znaki Wielkanocy, Yoytube

 

 

 

Środa, 31.03.2021r.

Poranna gimnastyka

 

Źródło: W podskokach/ Muzyczna gimnastyka – ćwiczenia w podskokach, Youtube

„Sztuczki z jajkiem w tle” – działania eksperymentalne.

Pewien mądry uczony o imieniu Arystoteles zastanawiał się, co było pierwsze – jajko czy kura? Do tej pory uczeni nie znaleźli na to pytanie odpowiedzi. Za to wielu z nich przeprowadziło eksperymenty z jajkiem. Dziś spróbujemy powtórzyć kilka z nich.

Zabawa nr 1:
Stawiamy przed dziećmi spodeczki z rozbitymi jajkami i butelki plastikowe. Zadaniem dzieci jest włożenie żółtka do środka butelki, tak by się nie rozlało. Dzieci eksperymentują, poszukując odpowiedzi. Po kilku próbach rodzic pokazuje, jak to zrobić w sposób optymalny: należy ścisnąć butelkę, przyłożyć wlot delikatnie do żółtka, rozluźniać ucisk, a na koniec przekręcić butelkę, by żółtko wpadło na dno. Dzieci próbują powtórzyć eksperyment.

Zabawa nr 2:
Dzieci biorą do rąk 2 jajka (jedno gotowane, drugie surowe, ale rodzic nie wspomina o tym), zakręcają nimi na stoliku (jak bączkami). Obserwują, które jajko kręci się szybko, a które wolniej. Jajko, które jest ugotowane na twardo, kręci się szybko. To, które ma w sobie płynną, surową zawartość, kręci się wolniej.

„Kurka na grzędzie” – usprawnianie stóp.
Dzieci  chodzą bosymi stopami po linie rozłożonej na dywanie: bokiem (środkiem stopy, na palcach), prosto.

„Czy jajko jest podobne do kury?” – dostrzeganie podobieństw i różnic.

Dzieci przyglądają się kurze oraz jajku. Zastanawiają się, czy jajko jest podobne do kury, wymieniają podobieństwa (jeśli takie dostrzegają) i różnice.

 

„Co powstało?” – rozwijanie kreatywności i motoryki małej.

Prezentujemy dzieciom historyjkę obrazkową i prosimy  o wymyślenie i dopowiedzenie zakończenia. Następnie rozdajemy białe kartki. Dzieci rysują pisanki.

 

 

„Zabawy ze słowami” –stosowanie w zdaniach odpowiednich form rzeczowników oraz czasowników w czasie przyszłym i przeszłym.

Rodzic  mówi zdanie, dziecko dopowiada brakujący wyraz, np.

  • Oto kot, bawię się z… (kotem).
  • Mam pieska, bawię się z… (pieskiem).
  • Oto miseczka, wlewam mleko do… (miseczki).
  • To duża kanapa, kot wskakuje na… (kanapę).
  • To wysoki płot, kot wskoczy na… (płot).

Rodzic mówi zdanie, dziecko zadaje dowolne pytanie pasujące do zdania.

  • Pies stoi przy drzwiach. Dz.: Gdzie stoi pies? Kto stoi przy drzwiach?
  • Mama wróciła z pracy bardzo zmęczona. Dz.: Skąd wróciła mama? Albo: W jakim nastroju wróciła mama?

Na zakończenie zachęcamy do utrwalenia piosenki, którą ćwiczyliśmy w przedszkolu.

Źródło: Śpiewające Brzdące – piosenki dla dzieci, Youtube

Życzymy Wam miłego dnia 🙂
Pani Martynka i Pani Iwonka

 

Serdecznie Witam Was wszystkich na odległość! 
Dziś poznamy tradycje związaną ze świętami Wielkanocnymi 🙂

Wtorek, 30.03.2021r.

Ćwiczenia oddechowe i narządów artykulacyjnych.
Rodzic pokazuje dziecku, jak wykonać ćwiczenie.

– naśladowanie nadmuchiwania balonika,

– naśladowanie zlizywania czekolady z warg,

– liczenie zębów poprzez dotykanie ich językiem,

– wysuwanie języka do przodu i cofanie w głąb jamy ustnej.

Zagadki :

Wysyłamy je tym, z którymi nie możemy byś w święta, a których darzymy szczególną miłością i sympatią, życząc zdrowych, pogodnych świąt. (kartki świąteczne)

· Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą. Są barwne, kolorowe zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów. (palma wielkanocna)

· Przeważnie jest biały i na stole leży. Kładą na nim sztućce, stawiają talerze. (obrus)

· Jak się nazywa jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)

· Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą.(kurczątka) ·

Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. (koszyczek)

· Ma długie uszy futerko puszyste. Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)

 

            

Tak może wyglądać koszyk wielkanocny przygotowany na Wielką Sobotę. W ten dzień niesiemy święconkę do kościoła. Pokarmy do święcenia wkładamy do koszyczków (najczęściej wiklinowych) wyłożonych białą serwetką i przyozdobionych bukszpanem. Od dzielenia się z bliskimi poświęconymi pokarmami zaczyna się w Polsce śniadanie wielkanocne.

A w naszym koszyczku powinno się znaleźć :

-Chlebek, Jajka ,Baranek, kiełbaska, sól, babeczka

sprawdźcie czy macie wszystkie produkty 😉

Smigus- Dyngus !! wysłuchajcie ciekawostek związanych z Lanym Poniedziałkiem.

                                   

 

 

Zajączki – zabawa ruchowa. Dzieci są zajączkami. Skaczą po pokoju skokami zajęczymi, na sygnał dźwiękowy kulą się, zwijają się w kłębuszki i „śpią”/ powtarzamy kilka razy/.

Po nitce do kłębka” ‒ ułóż na podłodze linę (sznurek, grubą włóczkę, związane sznurowadła itp.). Poproś, aby dziecko przeszło po linie stopa za stopą. Dla młodszych dzieci można przygotować ścieżkę z taśmy.

 Kolorowe jajka to?

                                                                                                                                           

Tak to pisanki . Popatrzcie proszę na nie uważnie. Ile jest ich na obrazku?

Jakie wzory widzicie? Czy są na nich jakieś figury geometryczne? Czy mamy  kwadraty? koła?

Spróbujcie opisać te pisanki . Zobaczcie każda pisanka jest inna , każda ma inny wzór i kolor .

  • Kolorowanie wielkanocnego koszyka z pisankami:

       

 

  • Połącz w pary jednakowe obrazki:

  Na zakończenie utrwalcie piosenkę o wiośnie 🙂                                                                                             

Miłego dnia! 🙂

 

                                     
ZAPRASZAMY DO OGLĄDANIA NASZEJ GALERII ZDJĘĆ

 

 

♥♥♥ Dzień Kobiet w naszej grupie ♥♥♥

Dziękujemy Bartusiowi za pyszne smakołyki, które w tym dniu przyniósł dla dziewczynek! 🙂

 

 

Smaczny i zdrowy shake bananowy 🙂

 

 

Skąd się bierze mleko? O tym już wiemy od dawna ! Dojenie krowy jednak poznaliśmy 26 lutego w ramach zajęć,, Na wsi”. Była świetna zabawa 🙂 Polecamy! 

 

Dzień Dinozaura

 

 

Walentynkowe prezenty od Kubusia i Nikodema 
Nikoś z okazji Walentynek  przygotował dla wszystkich dzieci z grupy słodkie lizaki. Kubuś zaś obdarował kwiatami  wszystkie dziewczynki z grupy ( jego ciche wielbicielki:))  Dziękujemy chłopcom za miły gest i oczywiście rodzicom za  przygotowanie niespodzianki 🙂

 

 

Walentynkowe szaleństwo!

 

TŁUSTY CZWARTEK

W tym roku tłusty czwartek obchodziliśmy 11 lutego. Najważniejszym akcentem tłustego czwartku są pączki, oczywiście nie obyło się bez ich degustacji w naszym przedszkolu. Wszyscy zajadali się słodkimi pysznościami. Była to okazja do świetnej zabawy, ale także do przypomnienia i kultywowania naszych narodowych tradycji i zwyczajów. 

 

 

Patrycja, Rita i Amelka otrzymały dyplomy za udział w konkursie ,, Mój wymarzony  lizak”. 
Gratulujemy!!! 

 

 

,,Powietrze – Woda – Ziemia – Ogień
O Czterech Żywiołach coś Ci powiem!
Do życia są niezbędne Nam! Lecz dobrą radę Tobie dam,
Korzystaj z nich rozważnie i traktuj bardzo poważnie”

 

 

Laurka dla Babci i Dziadka 

 

Praca plastyczna ,, Bałwanek” 

 

Mini sesja z okazji Dnia Babci i Dziadka!

 

Ach, co to był za BAL! 

Czas Karnawału zobowiązuje przedszkolaków do szalonej zabawy!!!
20 stycznia bawiliśmy się na balu,  przebrani w stroje ulubionych bohaterów z bajek. Nie zabrakło księżniczek, królewiczów, wróżek, Batmanów, Spidermanów oraz innych zaczarowanych postaci. 
Czas płynął szybko, a śmiechom i tańcom nie było końca. 

 

,, Miłego Dnia” – i dzień staje się milszy:)

Dziękujemy Majeczce i jej mamie,  Pani Żanecie :*

 

 

Zimowe szaleństwo – część II 🙂
Była walka na śnieżki, aniołek na śniegu, a nawet udało się nam ulepić bałwana 🙂 Takie zimy to my lubimy! 

 

Zimowe zabawy w ogrodzie przedszkolnym

 

 

 

Nasza piątkowa, świąteczna mini sesja ♥♥♥

 

 

 

Koncert ,,Zagadki Czerwononosego Rudolfa” 

 

 

Zabawy sensoryczne – mąka

 

Pieczemy świąteczne pierniki

Święta tuż, tuż…czas więc na pieczenie pierników. Dzieci z ogromnym zapałem i zaangażowaniem zabrały się do przygotowań piernikowego ciasta. Poznały składniki, potrzebne przybory kuchenne a także zasady higieny i bezpieczeństwa. Efektem naszej pracy były blaszki pełne pysznych pierniczków. 
Serdecznie dziękujemy rodzicom, którzy jak zwykle spisali się na medal i dostarczyli nam mnóstwo ozdób, posypek do ozdabiania pierników. Moglibyśmy śmiało otworzyć cukiernie 🙂 Dziękujemy!
P.S. BYŁO SMACZNIE! 🙂

 

 

♥♥♥ Dziękujemy Nikosiowi i pomocnikom Mikołaja (rodzicom Nikodema 🙂 ) za dostarczenie do przedszkola życzeń, przekazanych przez
Świętego Mikołaja:) ♥♥♥

 

,, Choinka” – praca plastyczna 

 

 

Pomocnicy Świętego Mikołaja

Po wizycie Świętego Mikołaja czekała na nas jeszcze jedna niespodzianka.  Tym razem prezent od pomocników św. Mikołaja  – a byli nimi rodzice Marcelinki:)  Z wielką radością i zaciekawieniem dzieci rozpakowały prezent, w którym znajdowały się gry, puzzle i klocki, oczywiście od razu  rozpoczęła się super zabawa.  W ramach podziękowań przygotowaliśmy dla Pomocników św. Mikołaja małą pamiątkę, gdzie każdy przedszkolak odbił farbą swój paluszek.  Bardzo dziękujemy rodzicom za tak miły gest i wspaniały prezent. ♥♥♥

 

Wizyta Świętego Mikołaja 

Święty Mikołaj lubi odwiedzać dzieci w każdym miejscu na całym świecie.
7 grudnia z workiem pełnym prezentów przyjechał również do naszego przedszkola. Dzieci z niecierpliwością  nadsłuchiwały dźwięku dzwoneczków:) Oprócz worka z prezentami św. Mikołaj przywiózł ze sobą dużo uśmiechu. Za wręczone prezenty dzieci odwdzięczyły się pięknie zaśpiewanymi piosenkami. 

 

Ubieranie choinki

Dzień ubierania choinki jest dniem wyjątkowym. Dzieci z wielkim zaangażowaniem wieszały ozdoby słuchając przy tym kolęd. Gdy wspólne drzewko zostało już ubrane, pozostało nam czekać na zbliżające się święta i oczywiście Mikołaja 🙂 

 

Domek dla jeża w naszym ogrodzie 

Nadchodzi zima, więc postanowiliśmy wykorzystać ostatnie cieplejsze dni i wspólnymi siłami przygotowaliśmy domek dla jeża. Zaczęliśmy od usypania kopczyka z liści następnie ułożyliśmy na nich domek.  Dzieci bardzo zaangażowały się w zadanie, a przy tym świetnie bawiły. Pozostało nam tylko czekać na naszego gościa jeżyka…a może jeżową rodzinkę:) 

 

 

 

Praca plastyczna widelcem??? 
– Czemu nie! 🙂

 

 

Zabawy na świeżym powietrzu! 🙂

 

 

,, Dzień Jeża”  

W zeszłym tygodniu w naszej grupie obchodziliśmy ,, Dzień Jeża”. Przedszkolaki miały okazję poszerzyć wiadomości dotyczące środowiska naturalnego jeży, ich wyglądu, sposobu poruszania się, odżywiania oraz tego, w jaki sposób przygotowują się do zimy. Ponadto nie mogło zabraknąć tradycyjnych zabaw 🙂 

 

 

 

,,Święto Dyni”

30 października obchodziliśmy ,, Święto Dyni”.  Z tej okazji nasze przedszkolaki ubrane na pomarańczowo, uczestniczyły w licznych zabawach i konkurencjach. Na zakończenie wykonaliśmy pracę plastyczną, była to oczywiście dynia:)  Dziękujemy Majeczce i Bartusiowi oraz ich rodzicom za przygotowanie świecznika z dyni ♥  

 

PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA 

Pasowanie na przedszkolaka to pierwsza wyjątkowa uroczystość w życiu dzieci, które we wrześniu tego roku rozpoczęły swoją przygodę z przedszkolem.
Uroczystość rozpoczęła się od przedstawienia krótkiej części artystycznej, w której dzieci zaprezentowały swoje umiejętności – dając tym samym dowód, jak dużo już potrafią. Były więc, wierszyki, piosenki i tańce. Na pamiątkę tego ważnego wydarzenia każdy przedszkolak otrzymał dyplom pasowania, maskotkę a uwieńczeniem uroczystości był pyszny tort:) 

 

 

Egurrola Dance Studio

W tym miesiącu odbyły się u nas zajęcia taneczne prowadzone przez instruktora tańca z Egurrola Dance Studio. Nauczyliśmy się krótkiego układu tanecznego, który następnie prezentowaliśmy przed naszymi koleżankami i kolegami z grupy. 

 

 

 

 ,,Zagadki smakowe”

Rozpoznawanie warzyw i owoców za pomocą zmysłów. 

 

 

Dzień Chleba

W minionym tygodniu obchodziliśmy Dzień Chleba, z tej okazji dzieci wspólnie z Panią Jolą aktywnie uczestniczyły w pieczeniu chleba. Tego dnia mieliśmy okazję samodzielnie wyrabiać ciasto, zapoznaliśmy się ze składnikami, z których chleb powstaje. Następnym etapem była degustacja świeżego, pachnącego chlebka. Dziękujemy serdecznie  Pani Joli za pomoc w przygotowaniu i pieczeniu! ♥♥♥  Było pysznie! 🙂

 

Praca przestrzenna – jesienne drzewko

 

Jesienny kącik w naszej sali

Serdecznie dziękujemy Majeczce i Nikodemowi oraz ich rodzicom za wzbogacenie jesiennego kącika w naszej sali ! ♥♥♥ 

 

 

Zwierzęta i ich domy

Na zajęciach rozmawialiśmy na temat zwierząt i ich domów. Dowiedzieliśmy się również, które zwierzęta zasypiają w sen zimowy i jak się do niego przygotowują. Wiemy też, że podczas zimy należy pomagać zwierzętom poprzez dokarmianie ich. 

 

 

Wycinamy, malujemy…Tworzymy!

 

Ćwiczenia i zabawy na świeżym powietrzu 🙂

 

Dzień Chłopaka 

30 września w naszej grupie obchodziliśmy Dzień Chłopaka. Był to dzień pełen wrażeń, radości i dobrej zabawy. Nie zabrakło również upominków i życzeń dla naszych super chłopaków:) Dziękujemy bardzo rodzicom za zaangażowanie i pomoc w realizacji tego wydarzenia! ♥♥♥

 

 

,,Sygnalizatory świetlne” 

 

„Nigdy nie bój się lekarza,
gdy choroba się przydarza”  

 

 

Praca plastyczna ,, Muchomorki”

 

 

 

 

Wszystkie przedszkolaczki
mają swoje znaczki!

 

 

Są bańki – jest zabawa!

 

 

Idzie wąż, idzie wąż…rośnie wciąż, rośnie wciąż.
My się węża nie boimy i na spacer z nim chodzimy…

 

 

Zajęcia z języka angielskiego. Dziękujemy Pani Anitce za przekazywanie wiedzy 🙂 

 

Powiększ litery
Zmień kontrast