Tłumacz Migam

Grupa IV

ROK SZKOLNY
2021-2022
 

❅ ❅ ❅ ❅ ❅ ❅

SERDECZNIE WITAMY GOŚCI

ODWIEDZAJĄCYCH NASZĄ STRONĘ

❅ ❅ ❅ ❅ ❅ ❅

                     

     

♛ ♛ ♛ 

  NICOLA OBCHODZIŁA SWOJE 6 URODZINY

 Idzie misio, idzie konik,
małpka, piesek, oraz słonik.
Wszyscy razem z balonami,
z najlepszymi życzeniami.
Bo to dzień radosny wielce,
masz już jeden roczek więcej! 
👑🍬🎂
 

 
 

OD 20.12.2021 PRACUJEMY ZDALNIE

23.12.2021r.

Dziś przypomnimy sobie kolędy i pastorałki, które zaśpiewamy podczas Jasełek po powrocie do przedszkola. Miłej zabawy!

„Świąteczna pastorałka”przypomnienie i utrwalenie poznanych kolęd i pastorałek; dostrzeganie wpływu muzyki na nastrój; rozbudzanie zainteresowań muzycznych dzieci.

 

Pastorałka „Aniołek maleńki jak wróbelek”

https://www.youtube.com/watch?v=kbw-84UxMzc&ab_channel=StudioYago

Aniołek maleńki jak wróbelek,
przyfrunął do szopy do Betlejem.
Zapalił na niebie wielką gwiazdę
aż noc się zrobiła jak dzień jasna!

ref. Kolęda na niebie,
kolęda na ziemi, kolęda.
Kolęda na niebie,
kolęda na ziemi, dla Ciebie kolędujemy.

Zaśpiewał głosikiem jak dzwoneczek,
że w szopie na sianie leży Dziecię.
Kto widział te cuda nad cudami,
że Bóg choć maleńki będzie z nami.

ref. Kolęda na niebie…

Przybiegli pasterze i zwierzęta,
królowie przynieśli już prezenty.
I Ciebie zaprasza do Betlejem
aniołek maleńki jak wróbelek.

ref. Kolęda na niebie…

 

Kolęda ,,Wśród nocnej ciszy”

https://www.youtube.com/watch?v=EC3YS1rXnUw&ab_channel=Ma%C5%82eAnio%C5%82ki

Wśród nocnej ciszy głos się rozchodzi:
Wstańcie, pasterze, Bóg się wam rodzi!

ref. Czym prędzej się wybierajcie
do Betlejem pospieszajcie
przywitać Pana, przywitać Pana.

Poszli, znaleźli Dzieciątko w żłobie
z wszystkimi znaki danymi sobie.

ref. Jako Bogu cześć Mu dali
a witając zawołali
z wielkiej radości, z wielkiej radości.

 

Kolęda ,,Przybieżeli do Betlejem”

https://www.youtube.com/watch?v=pClIOPkxMUM&ab_channel=bajubajuTV

Przybieżeli do Betlejem pasterze,
grając skocznie Dzieciąteczku na lirze.

ref. Chwała na wysokości, chwała na wysokości,
a pokój na ziemi.

Oddawali swe ukłony w pokorze
Tobie z serca ochotnego, o Boże!

ref. Chwała na wysokości…

 

Kolęda „Dzisiaj w Betlejem”

https://www.youtube.com/watch?v=MnQ4_10Te-o&ab_channel=danusia23

Dzisiaj w Betlejem, dzisiaj w Betlejem
wesoła nowina,
że Panna czysta, że Panna czysta
porodziła Syna.

ref. Chrystus się rodzi
nas oswobodzi.
Anieli grają,
króle witają,
pasterze śpiewają,
bydlęta klękają.
Cuda, cuda ogłaszają.

Maryja Panna, Maryja Panna
dzieciątko piastuje.
I Józef święty i Józef święty
ono pielęgnuje.

ref. Chrystus się rodzi…

 

Pastorałka „Świeć Gwiazdeczko”

https://www.youtube.com/watch?v=QfY50zEalz8&ab_channel=KrecikAchJoooooooooo

Zaprowadź mnie, prosto do Betlejem,
zaprowadź mnie, gdzie Bóg narodził się.
Zaprowadź mnie, nie mogę spóźnić się,
nie mogę spóźnić się.

ref. Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
do Jezusa prowadź mnie.
Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
do Jezusa prowadź mnie.

Narodził się, Bóg stąpił na Ziemię,
narodził się, by uratować mnie.
Narodził się i nie zostawił mnie,
i nie zostawił mnie.

ref. Świeć, gwiazdeczko, mała świeć…

Czekają tam, Józef i Maryja,
śpiewają nam, śpiewają gloria.
To gloria, święta historia,
święta historia.

ref. Świeć, gwiazdeczko, mała świeć…

 

Piosenka świąteczna „Zbliżają się święta”

https://www.youtube.com/watch?v=yofoYPhYqBU&ab_channel=%C5%9Apiewaj%C4%85ceBrzd%C4%85ce-Piosenkidladzieci

Zbliżają się święta, Święta są tuż, tuż,
śnieżny puszek z nieba na nas leci już.
Zielona choinka wystroiła się,
znaleźć pod choinką prezent każdy chce.

ref. Śnieg rozpościera swój biały płaszcz,
gwiazdka na niebie ma ciepły blask.
Dzwonią dzwoneczki i lampki lśnią,
to przyszły święta, święta są.

Czuję w sobie radość, radość w sercu mam,
ty dasz mi swój prezent ja tobie swój dam.
Święta czas miłości o tym każdy wie
więc wybaczmy sobie to co było złe.

ref. Śnieg rozpościera swój biały płaszcz…

 

22.12.2021r.

„W świątecznym nastroju” poznawanie zwyczajów związanych z obchodami Świąt Bożego Narodzenia; pogłębianie więzi rodzinnych podczas wspólnych zabaw i pracy przy wykonywaniu łańcucha na choinkę.

1. Powitanie – pastorałka „Zbliżają się święta”.

https://www.youtube.com/watch?v=yofoYPhYqBU&ab_channel=%C5%9Apiewaj%C4%85ceBrzd%C4%85ce-Piosenkidladzieci

2. Rozwiązywanie zagadek łączących się tematycznie ze świętami, podział wyrazów będących odpowiedzią na sylaby:

Przyniesioną z lasu pięknie wystroimy,
na niej najpiękniejsze bombki powiesimy.
/ choinka/

Te złote – lubią nosić panie
te papierowe choinka dostanie.
/ łańcuchy /

Pudełeczka i paczuszki,
torebki i paczki
w groszki, gwiazdki
oraz w małe szlaczki.
W środku pewnie coś miłego
od Świętego dla każdego.
/ prezenty /

W paseczki, gwiazdeczki, błyszczące, matowe.
Podłużne, okrągłe, stare i nowe.
Dzisiaj ozdobią gałązki świerkowe.
/ bombki /

Jakie to święta gwiazdka zaczyna
a w żłobie leży mała Dziecina?
/ Boże Narodzenie /

3. „Święta w moim domu”- rozmowa rodziców z  dziećmi na temat Świąt Bożego Narodzenia, opowiadanie o rodzinnych zwyczajach i tradycjach świątecznych.
– W jaki sposób dzieci przygotowujecie się do świąt?
– Co robią Wasi rodzice?
– Jakie znacie zwyczaje związane z Wigilią?
– Jak pomagacie Waszym rodzicom?
– Kiedy ubieracie choinkę w Waszych domach?
– Co powinno znaleźć się na wigilijnym stole?
– Kiedy zasiadamy do stołu wigilijnego?
– Kiedy otwieramy prezenty? itp.

4. „Poszukiwanie bombek” – przed rozpoczęciem zabawy należy w całym domu poukrywać przygotowane wcześniej bombki (najlepiej plastikowe), a zadaniem dzieci jest odnalezienie jak największej ich liczby. Zabawę można urozmaicić przeliczaniem i nazywaniem kolorów bombek w jęz. polskim i angielskim.

5. Słuchanie wiersza Tadeusza Kubiaka pt.: ,,Wesoła choinka”:

Na gałązce choinkowej wiszą dwa jabłuszka.

Przy jabłuszku pierwszym- pajac, przy drugim- kaczuszka.

Pajac biały jest jak piekarz, mąkę ma na brodzie.

A kaczuszka- złota, jakby kąpała się w miodzie.

Popatrz mamo – woła Krysia- jak ten pajac skacze!

A czy słyszysz- mówi mama – jak kaczuszka kwacze?

Pajac tańczy, kaczka kwacze – posłuchajcie sami.

A zajączek tu, tuż obok rusza wąsikami. 

6. Wypowiedzi dzieci na temat wiersza:

– O czym jest mowa w utworze?

– Dlaczego  choinka była wesoła?

– Co jeszcze wieszamy na choince? / bombki, pierniki, łańcuchy, lampki… /

7. Wyjaśnienie dzieciom znaczenia wyrazu ,,choinka” i wyrażenia ,,drzewo iglaste”.

8. Zabawa „Policz i ułóż” /chętne dzieci mogą użyć dwóch kostek/ :
Rodzic rozdaje dziecku liczmany – plastikowe bombki lub inne ozdoby choinkowe. Umawia się z nim, że dziecko ułoży tyle bombek, ile wskaże kostka lub dwie kostki.

9. Warsztaty plastyczne: „Łańcuch na choinkę” – wspólne z rodzicem wykonanie łańcucha na choinkę. Przypomnienie dzieciom zasad posługiwania się nożyczkami. Powieszenie własnoręcznie wykonanych łańcuchów na choince.

 

21.12.2021 r.

„Mali aktorzy” – rozwijanie umiejętności zachowania powagi w różnych sytuacjach, w tym humorystycznych; doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi; budowanie nastroju do tworzenia samodzielnych tekstów.

  1. Gimnastyka poranna.

https://www.youtube.com/watch?v=H08aiHpZK_https://wordwall.net/pl/resource/1708042s

  1. „Jestem aktorem” – zabawa ćwicząca spostrzegawczość; rozwijanie umiejętności zachowania powagi w różnych sytuacjach, w tym humorystycznych.

Siedzimy razem w kole, zostaje wybrana jedna osoba do roli rozśmieszacza. Pozostali siedzą w kole. Zadaniem rozśmieszacza jest mówienie różnych rzeczy do wybranych przez siebie osób lub osoby – mogą to być śmieszne lub poważne rzeczy, żarty, wymyślone i zupełnie fikcyjne. Zadaniem osoby, do którego zwraca się rozśmieszacz, jest udzielenie jednej odpowiedzi na każde jego pytanie z bardzo poważną miną: Jestem aktorem!.

Zabawa jest oparta na popularnej zabawie „w pomidora”.

  1. „Ludzie i nastroje” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

W tej zabawie zamieniamy się w aktorów i będziemy odgrywać role ludzi, którzy będą mieć różne nastroje: smutek, złość, radość, zdziwienie, strach itp. Losujemy na kole emocji swoje zadanie i próbujemy otworzyć mimiką, gestem, ruchem.

https://wordwall.net/pl/resource/1708042

  1. „Pewnej nocy grudniowej…” – rysowanie kredkami; przedstawianie opowiadania o Bożym Narodzeniu.

Przygotowujemy kartki, kredki.  Wysłuchujemy opowiadania (link poniżej), staramy się odwzorowywać scenę, którą zapamiętaliśmy.

  1. „Bajki i zaklęcia” – zabawa spostrzegawcza; wyjaśnienie pojęcia i tworzenie zaklęć.

Przygotowujemy: orzech, zapałki, łyżkę do miodu, lusterko, bucik (pantofelek), kapelusz, czapkę krasnala, koszyczek itp. Losujemy przedmioty z pudełka, podajemy ich nazwy, dzielimy słowa na sylaby, wskazujemy bajkę, dla której charakterystyczny jest dany przedmiot. Wspólnie wyjaśniają pojęcie zaklęcie. Następnie wymyślamy zaklęcia, jakie mógłby wypowiedzieć bohater bajki.

  1. „Lubię święta Bożego Narodzenia” – ćwiczenie dykcji; dokładne wypowiadanie tekstu.

Wkładamy do buzi korek (może być po winie) lub patyk. Nawiązujemy do faktu, iż aktorzy muszą umieć mówić dokładnie i wyraźnie, uczą się tego dzięki różnym ćwiczeniom, np. trzymając w zębach różne przedmioty. Prezentujemy sposób trzymania w zębach patyczka i mówienia: Lubię święta Bożego Narodzenia. Następnie każdy powtarza ten tekst z patyczkiem trzymanym w zębach. Rodzic nadzoruje i pilnuje bezpieczeństwa. Zabawę można przeprowadzić z wykorzystaniem słownictwa w języku angielskim – dzieci mówią wówczas: I like Christmas.

 

20.12.2021 r w dniu dzisiejszym proponujemy następującą tematykę zajęć z dziećmi.

„ Świąteczna opowieść – Wesołych Świąt ” – poznawanie utworów o wartościach wychowawczych; rozwijanie umiejętności współpracy w zespole i parach; nabywanie doświadczeń w organizowaniu teatrzyku, przedstawienia treści. Rozwijanie kreatywności i pomysłowości dzieci.

  1. „ Który cieplejszy? ” – zabawa integracyjna wspólna z rodzicami z wykorzystaniem kocy i kocyków. Rozwijanie umiejętności współpracy. Prezentujemy rożne koce: małe, duże, bardziej lub mniej puszyste. Prosimy dziecko by określiło własnymi słowami jakie są te koce ( biorąc pod uwagę ich cechy oraz sposób wykorzystania) . Możemy wyjaśnić czym rożni się koc od kocyka, kołderka od kołdry, pled jako rodzaj koca używanego jako okrycie do snu albo jako okrycie wierzchnie typu płaszcza noszone na ramionach bądź przerzucane przez ramię ( element hiszpańskiego lub portugalskiego stroju ludowego pod nazwą „ manta”). Dzieci oglądają i oceniają który jest ich zdaniem najcieplejszy lub mniej puszysty, określają wielkość, który z nich jest ich zdaniem najcieplejszy i dlaczego?Następnie stajemy na wybranym przez siebie i dziecko kocu i bez pomocy rąk oraz, tak by nikt nie stanął poza kocem próbujemy przewrócić go na drugą stronę.

Pomoce: koce:małe, duże, bardziej i mniej puszyste.

  1. „Bajka o puszystym i puchatym” – słuchanie tekstu i rozmowa na jego temat; zabawa dramowa.

Bardzo dawno temu gdzieś daleko było dobre miasto. Jego mieszkańcy żyli
szczęśliwie, śmiali się, bawili i nigdy nie chorowali. W mieście tym było bardzo dużo puchatego i puszystego. Puchate było miękkie, puszyste, bardzo lekkie i miłe w dotyku. Ludzie mieli taki zwyczaj, że, kiedy spotykali się ze sobą, dzielili się puchatym i puszystym mówiąc: Tobie puchate i mnie puchate, mnie puchate i Tobie puchate.

A kiedy się dzielili puchate i puszyste rosło i było go jeszcze więcej. Tak trwało bardzo długo i ludzie nauczyli się ze kiedy puchate i puszyste rośnie ich życie staje się piękniejsze, serca wypełniają się miłością, a ciało jest zdrowsze.
Pewnego dnia do szczęśliwego miasta przybyła czarownica. Czarownica
jeździła po całym świecie i sprzedawała ludziom swoje czary i lekarstwa. Jednak w dobrym mieście nikt nie chciał kupować lekarstw i nie potrzebował czarów, bo wszyscy byli zdrowi i szczęśliwi. Czarownica chodziła po mieście przyglądała się ludziom i ich zwyczajom i nie Rozumiała, dlaczego nie może niczego sprzedać. Po pewnym czasie zorientowała się, że wszystkiemu winne jest puchate. Kiedyś
obserwując jak ludzie się nim dzielą postanowiła uwolnić ich od puchatego
i puszystego i powiedziała do jednego z mieszkańców: Wiesz? To puszyste
i puchate, które dostałeś od swojego przyjaciela to wcale nie było jego puszyste i puchate. On oddał Ci tylko to, co wczoraj dostał od Ciebie.
A do innego mieszkańca powiedziała: Czy zauważyłeś, że Twój sąsiad dał Ci wczoraj mniej puszystego i puchatego niż Ty dałeś jemu? Krążyła po mieście tak długo aż zatruła ludziom serca i ludzie zaczęli się sobie nieufnie przyglądać. Coraz rzadziej dzielili się puchatym i puszystym i chowali je w domach  i szufladach zazdrośnie strzegąc i bojąc się, że je stracą. A puszystego i puchatego, którym nikt się nie dzielił było coraz mniej. Pewnego dnia czarownica dała jednemu z mieszkańców trochę kolczatego i powiedziała: Tobie kolczate i mnie kolczate, mnie kolczate i Tobie kolczate.
I kolczate urosło. Ludzie zaczęli się dzielić ze sobą kolczatym. Pojawiły się choroby, szczęście zaczęło znikać z dobrego miasta, a ludzie stali się smutni  i niemili dla siebie. Mijały dni, miesiące i lata. Czarownica sprzedawała ludziom swoje lekarstwa i stawała się coraz bogatsza. Kiedy potrzebowała więcej pieniędzy dzieliła się z ludźmi kolczatym i wtedy ludzie więcej chorowali I przychodzili do niej po leki. Pewnego dnia dwoje dzieci bawiąc się ze sobą na strychu znalazło w starej skrzyni puszyste i puchate, które dorośli dawno temu schowali, żeby nikt im nie zabrał. Kiedy je oglądali rozerwali je na dwa kawałki i podzielili między siebie.
I puszyste i puchate natychmiast urosło, a dzieci poczuły, że w ich sercach pojawiła się jakaś radosna nuta. Pobiegły do rodziców i podzieliły się z nimi mówiąc: Tobie puchate i mnie puchate. I puchate znów urosło.
Od tej chwili ludzie zaczęli ponownie dzielić się ze sobą puszystym i puchatym i w ich sercach pojawiło się więcej szczęścia i radości a ciała mniej chorowały. Wtedy przypomnieli sobie o starym zwyczaju i dawnych czasach. Wypędzili złą czarownicę i starali się dzielić jak największą ilością puszystego i puchatego. Jednak w ich mieście istniało także kolczate, które kiedyś podarowała im czarownica.
I odtąd puszyste i puchate krąży między ludźmi na przemian z kolczastym
i tylko od ludzi zależy, czym się ze sobą dzielą. A to, czym się podzielą rośnie
wypełniając ich serca i myśli.

  1. Pytania pomocnicze na temat treści bajki:

O czym była bajka?

– Czego było dużo w mieście?

– Co ludzie robili z puszystym i puchatym?

– Co się z nim działo kiedy ludzie go sobie przekazywali?

– Kto pojawił się pewnego razu w mieście i co zrobił?

– Co się stało dalej?

– Kto i gdzie znalazł puszyste i puchate? Co zrobił?

Następnie możemy zapytać dziecka, co może być jeszcze puszyste i puchate? Czym ludzie mogą się dzielić?

  1. „ Puszyste i Puchate ” – zabawa w teatrzyk o puszystym i puchatym.

Wspólne uzgodnienie z dzieckiem, kto przybierze jaką rolę i kto o czym komu będzie mówić, gdzie ma być scena, jakie przedmioty i akcesoria się przydadzą. Wspólnie bawimy się w teatrzyk na podstawie treści bajki.

  1. Puszyste i puchate” – malowanie farbami pracy plastycznej według pomysłów i wyobraźni dzieci.                                                                                                                
  2. ” Mikołaj z papierowego talerza „zabawa plastyczna.
    Wszystko, czego potrzebujemy do wykonania Mikołaja jest z papieru:
    – papierowy talerz
    – wycięte z kolorowego papieru: czapka, pompon, policzki, nos i oczy. 

    Na końcu wystarczy dorysować kredkami nos i usta. I Mikołaj jest gotowy 😉 

 

❅ ❅ ❅

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNA NASZYCH DZIECI W GRUDNIU
 
 

♛ ♛ ♛ 

W DNIU 5 URODZIN NAJLEPSZE ŻYCZENIA DLA OLECZKA

Niech Twoje marzenia tak szybko się spełniają,
jak bańki mydlane pękają! 🙂 🙂 🙂

 
 

❅ ❅ ❅

„BOŻE NARODZENIE W DAWNEJ WARSZAWIE” – UCZESTNICZYMY W WARSZTATACH ETNOGRAFICZNO – PLASTYCZNYCH PROWADZONYM PRZEZ PRZEDSTAWICIELKĘ DZIAŁU EDUKACYJNEGO MUZEUM WOLI
 
 

❅ ❅ ❅

SPADŁ PIERWSZY ŚNIEG, MRÓZ TRZYMA – NA PLACU ZABAW CZEKAJĄ NA NAS NOWE ATRAKCJE…
 
 

❅ ❅ ❅

WITAJCIE W MIKOŁAJKOWEJ BAJCE
 
 

♛ ♛ ♛ 

NASZ KOLEGA JAŚ DOŁĄCZYŁ DO GRONA PIĘCIOLATKÓW

 Samych uśmiechów, przyjaciół stu,
tysiąca przygód, bajecznych snów,
worka prezentów, uciech bez liku,
słonecznych dni, lodów na patyku
i mnóstwa, mnóstwa słodyczy IV grupa życzy 🙂 🙂 🙂

 
 

❅ ❅ ❅

POWOLI WKRACZAMY W CZAS ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA – PRZYPOMINAMY SOBIE TRADYCJĘ UBIERANIA PRZEDSZKOLNEJ CHOINKI
 
 

❅ ❅ ❅

WYCIECZKA DO BOMBKOLANDII
 
 

 ☂ ☂

 LISTOPADOWE INSPIRACJE PLASTYCZNE
 
 

🍁🍂🍁

POZNAJEMY I UTRWALAMY LITERKI
 
 

🍁🍂🍁

DZIEŃ MISIA
 
 

♥ ♥ ♥

OTRZYMALIŚMY PODZIĘKOWANIE ZA UDZIAŁ W AKCJI „SZKOŁA DO HYMNU”

Akcja „Szkoła do hymnu” to przedsięwzięcie, które jest kontynuacją inicjatywy zapoczątkowanej w 2018 r. Wtedy, w roku jubileuszu 100-lecia odzyskania niepodległości, przedszkolaki biły „Rekord dla Niepodległej”.

 
 

🍁🍂🍁

PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO OBCHODÓW ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI
 
 

🍁🍂🍁

WAŻNY DZIEŃ – ZADUSZKI
PIELĘGNUJEMY PAMIĘĆ O BOHATERACH NASZEJ WOLNOŚCI 
 
 

🍁🍂🍁

NASZE PAŹDZIERNIKOWE PRACE PLASTYCZNE
 
 

🍁🍂🍁

 ŚWIĘTO DYNI
 
 

🍁🍂🍁

 PODZIWIAMY UROKI JESIENI NA SPACERZE
 
 

🍁🍂🍁

 REALIZACJA PROGRAMU ANTYNIKOTYNOWEGO I ANTYSMOGOWEGO
 
 

🍁🍂🍁

 POZNAJEMY BUDOWĘ DRZEWA
 
 

♥ ♥ ♥

DZIEŃ DZIEWCZYNEK

Dla miłych dziewczyn,
w dniu, takim jak dziś,
chłopcy z grupy życzenia składają:

aby wszystkie fajne dni
w żółwim tempie upływały,
by co dzień uśmiechał się do Was świat cały!  🙂 🙂 🙂

 
 

🍁🍂🍁

 POLISENSORYCZNE POZNAWANIE PÓR ROKU- JESIEŃ
 
 

🍁🍂🍁

 DZIEŃ JABŁKA
 
 

🍁🍂🍁

 PODCZAS KONCERTÓW ROZWIJAMY WRAŻLIWOŚĆ SŁUCHOWĄ I UMIEJĘTNOŚĆ ODBIERANIA MUZYKI
 
  

☼  ☼

NASZE WRZEŚNIOWE PRACE PLASTYCZNE
  
  

♛ ♛ ♛ 

  WE WRZEŚNIU SWÓJ WYJĄTKOWY URODZINOWY DZIEŃ OBCHODZIŁA TEŻ DANUSIA

 Niech Ci słonko ciepło gra,
niech Twój uśmiech długo trwa,
nie trać swej wesołej minki,
bo to Twoje urodzinki!
👑🍬🎂
 

 
 

♥ ♥ ♥

DZIEŃ CHŁOPAKA

Z okazji tego dnia niezwykłego,
życzymy Wam Chłopcy wszystkiego najlepszego,
humoru radosnego
i aby codziennie spotykało Was coś magicznego
 🙂 🙂 🙂

 
  

 ♛ ♛ ♛ 

Z OKAZJI 5 URODZIN NASZEGO KOLEGI WITKA ŻYCZYMY:

Wszystkiego najlepszego…
szczęścia i radości moc…
ciepłego słoneczka co dzień…
kolorowych snów co noc… 🙂 🙂 🙂

  

  

🍁🍂🍁

REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO „MALI PODRÓŻNICY”
  
 

🍁🍂🍁

JESIENNA WYCIECZKA DO GOSPODARSTWA AGROEDUKACYJNEGO W WYMYSŁACH POD LASEM
 
 

♛ ♛ ♛ 

NAJLEPSZE ŻYCZENIA NA 5 URODZINY ALEKSA

Dzień radosny, dzień jedyny
dziś są Twoje urodziny.
Pragniemy złożyć Ci życzenia:
dużo szczęścia, powodzenia,
i wielkich wrażeń przy spełnianiu marzeń!  🙂 🙂 🙂

 
 

♥  ♥  ♥

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

🙂 Drogie Dzieci 🙂 

Z okazji Dnia Przedszkolaka życzymy Wam

aby uśmiech zawsze gościł na Waszych twarzach

i każdy dzień był wspaniałą przygodą. 

Niech Wasze marzenia się spełniają !!!

 
 

♛ ♛ ♛ 

Z RADOŚCIĄ ŚWIĘTUJEMY 5 URODZINY VALERII

Uśmiechu, zdrowia, radości,

mnóstwa prezentów i gości.

Przyjaźni wielkich i małych,

wielu przygód niebywałych,

uśmiechu wesołego i wszystkiego,

wszystkiego najlepszego! 👑🍬🎂 

 
 

☼    ☼

SYGNALIZATOR ŚWIETLNY – PRACA PLASTYCZNO-KONSTRUKCYJNA
 
 

☼    ☼

POZNAJEMY ZASADY RUCHU DROGOWEGO – SPACER NA SKRZYŻOWANIE 
 
 

♛ ♛ ♛ 

NAJPIĘKNIEJSZE ŻYCZENIA NA 5 URODZINY NATALII

Dla naszej kochanej Wróżki

niech z nieba spadają różdżki,

a czary niech się udają

i niech marzenia się spełniają! 👑🍬🎂   

 

  

 

☼  ☼ 

PODZIWIAMY ARCHITEKTURĘ BUDYNKÓW WOKÓŁ PRZEDSZKOLA – SPACER  
 
 

☼  ☼ 

WYPOCZĘCI I UŚMIECHNIĘCI WRÓCILIŚMY PO WAKACJACH DO PRZEDSZKOLA 🙂
 

      

 

                 

     

Powiększ litery
Zmień kontrast