Grupa IV

✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿

SERDECZNIE WITAMY GOŚCI

ODWIEDZAJĄCYCH NASZĄ STRONĘ

✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿

      

♛ ♛ ♛      

 W CZERWCU SWÓJ WYJĄTKOWY URODZINOWY DZIEŃ OBCHODZI ANASTAZJA
🙂 Kochana jubilatko życzymy Tobie,
aby każdy dzień był dla Ciebie niezapomnianą przygodą
i przynosił wiele radości👑🍬🎂   

      

 

☼  ☼ 

WIOSNĄ Z INNYMI PRZEDSZKOLAKAMI ZAŁOŻYLIŚMY OGRÓDEK I UPRAWIAMY WARZYWA      

     

      

☼  ☼ 

PRZEDSZKOLAKI KIBICUJĄ 

 

 

☼  ☼ 

WYCIECZKA DO DOLINY BOBRÓW

 

 

♛ ♛ ♛      

 SWOJE 5 URODZINY OBCHODZI AMELKA
🙂 Kochanej Amelce życzymy wszystkiego co najwspanialsze, najpiękniejsze i najlepsze👑🍬🎂   

      

     

☼  ☼ 

DLA MAMY I TATY
 
   

☼  ☼ 

SZUKAMY WIOSNY WOKÓŁ NAS 

 

                  
        

☼  ☼ 

ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI 

 

  

☼    ☼

                   DZIEŃ ZIEMI                     
        
       
                 

  

Piątek, 16 kwietnia 2021r. 

Sensoryczne książki

1. Zabawy na powitanie:

– „Weź książkę z półki” – ćwiczenia tułowia i rąk.

Dziecko wybiera sobie miejsce w pomieszczeniu, może być to miejsce przy regale. Na hasło  – dolna półka – dziecko wykonuje skłon i oburącz sięgają po „książkę”, przyciągając ręce do nóg. Na hasło – górna półka – dziecko stara się stać na palcach, próbując dosięgnąć do wysoko położonej „książki” raz prawą, raz lewą ręką.

– „Otwieramy i zamykamy książkę” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.

Dziecko leży na plecach – nogi wyciągnięte prosto, ręce rozłożone na boki, przyklejone do podłogi. Na sygnał dziecko przenosi wyprostowane ręce nad głowę, klaszcze. Po chwili ręce wracają do pozycji wyjściowej. Następnie dziecko leży na plecach – nogi wyciągnięte prosto, ręce rozłożone na boki, przyklejone do podłogi. Na sygnał  – klaśnięcie – dziecko przenosi wyprostowane ręce nad głowę, klaszcze oraz odrywają wyprostowane nogi od podłogi, rozkładając je na boki. Po chwili ręce i nogi wracają do pozycji wyjściowej.

– „Odpoczynek z kartką” – zabawa uspokajająca.

Dziecko maszeruje po obwodzie koła. Bierze jedną kartkę. Po obrocie całego koła dziecko zatrzymuje się i dmucha na kartkę trzymaną przed twarzą. Następnie kładzie się na plecach i układa kartkę na brzuchu. Nabiera powietrze nosem do brzucha tak, by kartka się uniosła, następnie wypuszcza powietrze ustami, kartka opada razem z zapadającym się brzuchem.

2. „Książeczka” – zabawa z rymowanką.

„Książeczka” Gabriela Lipińska

Książkę małą mam, teraz tobie dam.

To nie książka, lecz książeczka.

Jaka wyjdzie z niej bajeczka?

Dziecko siada naprzeciwko rodzica na podłodze. Przekazując sobie z ręki do ręki książeczkę, jednocześnie powtarzając słowa rymowanki. Osoba, która trzyma książkę, na zakończenie recytowanej rymowanki wypowiada ulubioną książkę, opowieść, bajkę.

3. Co to jest, jak wyglądają Książki sensoryczne?

Książki znamy w standardowej formie papierowej, która służy do czytania. Istnieją książki, które są stworzone ręcznie z materiałów o różnych fakturach. Dodatkowo w środku znajdują się różnego rodzaju zadania, stworzone z koralików, sznurków, suwaków.

Tu parę przykładów:

k1

ks

Ciekawostka dla rodziców 😉

Książki sensoryczne pozwalają zająć dziecko na dłużej mądrą zabawą w ciszy i koncentracji, dlatego nazywane są quiet books. 

Dla chętnych 😀

Zachęcamy do stworzenia własnej książeczki sensorycznej oraz przyniesienia jej do przedszkola w przyszłym tygodniu 😊

Czwartek, 15 kwietnia 2021r.

Dziś proponujemy Wam troszkę ruchu. Ubierzcie wygodny strój i zaczynamy. Do zabaw potrzebne Wam będą stare gazety i dobry humor 😊

„Baw się gazetą. Kształtowanie prawidłowej postawy”.

Zabawa ruchowa na powitanie

Jesteście już gotowi do wspólnych ćwiczeń? To zaczynamy od rozgrzewki. Poruszajcie się w rytm piosenki:

Ćwiczenie równowagi

masz ze złożoną gazetą na głowie.

Zabawy przy muzyce

taniec w rytm ulubionej melodii, trzymanie gazety na głowie, na ramieniu, na otwartej dłoni, dmuchanie w rozłożoną gazetę, machanie gazetami – wysoko, nisko, jedną ręką, drugą ręką.

Kałuża

podskoki na rozłożonej gazecie obunóż, na jednej nodze, potem na drugiej nodze.

Skoki przez przeszkodę

kilka gazet leży na podłodze, spacer w różne strony po dywanie, gdy napotkacie przeszkodę – rozłożoną gazetę – przeskoczcie przez nią.

Wirujące gazety

podrzucanie gazety w górę i naśladowanie ruchem swojego ciała opadającej gazety.

Froterujemy podłogę

siad na gazecie, następnie odpychanie się piętami z przodu i rękami z boku.

Karuzela

w dalszym ciągu siad na gazecie, kręcenie się w kółko, odpychanie się rękami i stopami.

Kulki

ugniatanie kuli z gazety dłońmi, tak aby kula się mocno trzymała.

Bieg za kulką

toczenie gazetowej kuli palcami stopy na zmianę lewej i prawej.
Rzuć do mnie

w parze z rodzicem lub rodzeństwem rzucanie gazetowych kul do siebie.

Rzut przez okienko

przerzucanie ugniecionych kul przez obręcz, np. utworzoną z rąk rodzica.

Frędzelki

siad na dywanie i rytmicznie darcie brzegu gazety tworząc frędzle w rytm wyliczanki:

„Idzie rak” – jeden pasek,

„nieborak” – drugi pasek,

„jak uszczypnie” – trzeci pasek,

 „będzie znak” – czwarty pasek.


Jeszcze raz kulka

zbieranie i  zgniatanie podartej gazety w całość, ponownie formowanie kul.

Celuj do kosza

na koniec, wrzucanie kul do kosza (zabawę możecie powtarzać kilka razy).

Możecie podać też swoje propozycje ćwiczeń z gazetą.

Jak wiecie z gazety można także stworzyć różne rzeczy, np czapkę, łódkę. Może wspólnie z rodzicami spróbujecie swoich sił? Oto pomysły, z których możecie skorzystać.

https://www.juniorowo.pl/samolot-z-papieru-zabawy-z-kartka/

https://rozbawieni.pl/18-prostych-pomyslow-na-origami-z-dzieckiem/

Powodzenia!

Środa, 14 kwietnia 2021 r.

” Książki z nutami”

1.„Książka z nutami”– zabawa dydaktyczna. Rodzic prezentuje dziecku dowolny śpiewnik lub inną książkę z zapisem nutowym.

Pytania:

– Czy widzisz, co to jest? Następnie opowiadamy, że nuta to jest język muzyki i dzięki temu każdy, kto go zna, może go odczytać w dowolnym miejscu na ziemi. Prezentujemy dziecku narysowane nuty i podajemy ich nazwy: cała nuta, półnuta, ćwierćnuta. Poniżej zamieszczona została plansza z pięciolinią. To na niej muzycy zapisują melodię w postaci nut. Na naszej pięciolinii pojawił się klucz wiolinowy i nuty: cała nuta, półnuta, ćwierćnuta, ósemka i szesnastka.

Plansza nuty 1

2.” Nuty w pięciolinii” – wszystkim dzieciom proponuję kartę pracy polegającą na wypełnieniu własnej pięciolinii. Narysujcie wskazane nuty w odpowiednich miejscach.

nuty 1

3.” Nutki”! – wysłuchanie piosenki, rozmowa na temat jej treści.

Do przedszkola wpadły nutki
wszystkie miały czarne butki
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.

Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy
do, re, mi, nutki trzy.

Poprosiły o mieszkanie
w dużym czarnym fortepianie
i biegały i skakały po klawiszach
czarno – białych.

Ta wysoko, tamta nisko….

Nawet na leżakowaniu
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.

Ta wysoko, tamta nisko…

Rozmowa na temat treści piosenki.

– Kto wpadł do przedszkola?

– Jak wyglądały nutki?

– Gdzie mieszkały?

– Czy nutki w piosence były wesołe czy smutne?

– Do czego potrzebne są nuty?

Na zakończenie wspólne śpiewanie piosenki (utrwalenie melodii oraz słów)

 

4.„Słuchamy  dźwięków”  –  zabawa  słuchowa.

Dziecko  zamyka  oczy  i  słucha  otaczających go dźwięków, ćwiczenie można urozmaicić, otwierając, np. okno, drzwi.

5.„ Malowana muzyka”- malowanie własnego obrazu do muzyki A. Vivaldiego pt.„ Wiosna ”- technika dowolna ( można połączyć pastele i akwarele).

  1. Na zakończenie proponuję film edukacyjny pt. „ Gramy i śpiewamy o gamie C-dur”.

Wtorek, 13 kwietnia 2021 r.

Biblioteka – dom książek”

1.„Jak wygląda książka ?” – wspólnie omówcie, z czego składa się książka.

Okładka chroni strony książki i na niej jest napisany tytuł książki. Rodzic pokazuje okładkę. To jest kartka, a to strona. Na niej są litery, które układają się w wyrazy, zdania, historyjki. Dzięki nim wiemy, czy to jest bajka, wiersz czy opowieść. Pokaż kartki w książce. Ilustracje i obrazki pokazują to, o czym czytamy. Rodzic demonstruje ilustracje w książce. Pokazuje, w jaki sposób należy odwracać kartki, by ich nie zniszczyć.

2. Zabawa ruchowa „ Książki”.

Dziecko zajmują dowolne miejsce na dywanie. Leży na bokach. Na hasło “książki się otwierają”, przechodzi do leżenia na wznak, wyciąga na boki wyprostowane ręce i nogi. Na hasło “książki się zamykają”, powraca do pozycji wyjściowej. Leży na bokach, nogi podkurczone. “Książki stoją na regale” przechodzi do stania na baczność.

3.”Co to jest Biblioteka?” – prezentacja krótkiego filmu edukacyjnego:

Pytania pomocnicze:

Co to jest biblioteka?

Czy byłeś już kiedyś w bibliotece?

Co można wypożyczyć w bibliotece?

Jak się zachowujemy w bibliotece np. w czytelni?

Kto to jest pani bibliotekarka?

W jaki sposób dbamy o książki?

Skąd bierzemy książki do czytania?( tu zaznaczamy, iż książki również kupujemy w księgarni)

4. Ruchowa interpretacja wiersza pt.: „Książeczka” K. Pac – Gajewskiej( bawimy się razem z dzieckiem)

W książeczce płynie rzeczka, (wykonanie rękami ruchu fal)
w książeczce szumi las. (naśladowanie kołyszących się drzew)
W prześlicznych tych książeczkach
tysiące przygód masz. (naśladowanie oglądania książki)
Książeczka cię powiedzie (marsz)
na strome szczyty skał, (składanie rąk nad głową)
z niej możesz się dowiedzieć,
gdzie niedźwiedź zimą spał. (ułożenie głowy na rękach, jak do snu)
Jak świerszczyk grał na skrzypcach, (naśladowanie gry na skrzypcach)
jak morzem płynął śledź, (wysunięcie rąk do przodu)
i co robiła Wikcia, (wzruszenie ramion)
by same piątki mieć. (pokazanie całej dłoni)
Lecz chroń i szanuj książki (grożenie palcem)
i kartek nie drzyj też,
wpierw dobrze umyj rączki, (naśladowanie mycia rąk)
a potem książki bierz. (ruch rozkładania książki)

5. Zagadka na temat zakładki do książki:

Kiedy przerwać musisz książki swej czytanie,
włóż ją do środka, niech w książce zostanie.
Ona Ci przypomni, dokąd trzeba wrócić,
kiedy na czytanie chęć tobie powróci (zakładka do książki)

6. „ Zakładka do książki” – wykonanie pracy plastycznej. Wyjaśnienie do czego służy zakładka i jakie ma znaczenie dla czytelnika.

Zakladka do ksiazki

Potrzebne będą:

– kolorowe kartki z bloku technicznego,

– włóczka i gruba igła,

– nożyk do papieru,

– klej i nożyczki.

Wycinamy z kartki bloku technicznego prostokąt o wybranych wymiarach (np. 15 x 5 cm). Następnie na środku prostokąta zaznaczamy ołówkiem dwa równoległe odcinki o długości 6 cm i łączymy je po jednej ze stron półkolem tak, by powstał kształt długiego „nosa”. Używając nożyka do papieru (lub nożyczek po zrobieniu małej dziurki na środku), wycinamy ten kształt. Z kartek innego koloru wycinamy koła, które będą oczami naszej zakładki. Przyklejamy je nad nosem. Na szczycie zakładki robimy małe dziurki igłą i przewlekamy przez nie nitki włóczki – w ten sposób powstaną włosy. I gotowe! Oczywiście zakładki mogą mieć nosy o różnym kształcie – wszystko zależy od wyobraźni twórcy!

Poniedziałek, 12.04.2021r.

Szanowni Rodzice, Drogie Dzieci

Kolejny wspólny tydzień przed nami.  Mamy nadzieję, że nasze inspiracje, zadania są dla Państwa pomocne. Na pewno każdy z Was ma w domu małą biblioteczkę z książkami. W tym tygodniu będzie okazja do przejrzenia własnej biblioteczki. Przypomnijcie sobie ulubione książki, opowiedzcie o czym są, znajdźcie takie, których Rodzice Wam jeszcze nie przeczytali 😊

Co wiemy o książkach?

1. Jak zwykle zaczynamy od zdrowej porcji ruchu:

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4&list=RD4S9HVyB5G1Q&index=3&ab_channel=JuliaBorycka%2CMateuszDerelkowski%26JoannaJab%C5%82o%C5%84ska-

Topichttps://www.youtube.com/watch?v=4S9HVyB5G1Q&ab_channel=JuliaBorycka%2CMateuszDerelkowski%26JoannaJab%C5%82o%C5%84ska-Topic

2. Zapraszamy do wspólnego oglądania filmu edukacyjnego „Jak powstaje książka”.

https://www.youtube.com/watch?v=Oo0bSS0bNIs&ab_channel=PrzedszkoleRazem

3. „Numery stron” – zabawa matematyczna.

Rodzic daje dziecku książkę PLANETA DZIECI 2. Prosi, by ją otworzyło i przyjrzało się, co znajduję się na dole każdej strony i do czego służy. Przypomina, że są to numery stron, które pozwalają odnaleźć dane miejsce w książce. Prosi dziecko, by otworzyło np. na stronie 2. Jednocześnie pokazuje kartonik z tą cyfrą. Następnie zadaje różne pytania, a dziecko przekłada kartki, by znaleźć na nie odpowiedź np.:

– Jaki numer będzie miała strona, gdy przerzucimy kartkę do przodu?

– Jaki numer będzie miała strona, gdy cofniemy się o jedną kartę?

– Ile kartek musimy przerzucić, by znaleźć się na stronie 4?

4. Czy wiecie, jak należy korzystać z książek? Poznajmy ZASADY KORZYSTANIA Z KSIĄŻEK.

https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE&ab_channel=EwaSidor

5. A teraz Kochani, kilka propozycji zabaw z książkami:

– „Z książką na głowie”- jest to nic innego jak spacer z książką na głowie. Oczywiście wybieramy  książkę lekką i cienką , bo podczas zabawy niejednokrotnie spadnie dzieciom z głowy.

– „Mała czy duża?”- do tej zabawy będziecie potrzebować kilku książek w różnych rozmiarach. Zadaniem dzieci jest ich układanie od największej do najmniejszej i odwrotnie, lub od najcieńszej do najgrubszej.

6. „Ulubieni bohaterowie” – odgadywanie zagadek Beaty Gawrońskiej, dotyczących bohaterów znanych dzieciom książek i bajek:

Biedne te dzieci, w lesie zabłądziły i do domku z piernika, niestety, trafiły. (Jaś i Małgosia)

Wilk- spryciarz skrył się wśród górek i czekał aż nadejdzie… (Czerwony Kapturek)

Domkiem tego misia jest Stumilowy Las, bawi się tam z przyjaciółmi przez calutki czas. (Kubuś Puchatek)

Ten mały chłopiec to chyba kukiełka. Nie do wiary! Zrobił go z drewna Gepetto stary. (Pinokio)

Rodzic zadaje pytanie dodatkowe:

Dlaczego należy czytać książki? Dziecko odpowiada, wszystkie odpowiedzi są dobre.

7. „Jaki to bohater?”- dziecko przed rozpoczęciem zabawy wycina dwa kartoniki , na jednym rysuje czerwone serce, na drugim czarne koło.

Symbole te oznaczają, czy dana postać jest pozytywna czy negatywna. Rodzic wymienia różne postacie z bajek, a dzieci podnoszą odpowiedni kartonik. Proponowane postacie: Kopciuszek, żona rybaka, Śnieżka, macocha, Czerwony Kapturek. itd

8. Karta pracy ze strony 31 – ćwiczenie grafomotoryczne, rysowanie książki po śladzie, tworzenie okładki do opowieści o kocie, kolorowanie pierwszej, trzeciej i ostatniej książki w szeregu.

– narysuj książkę po szarym śladzie, zacznij od strzałek,

– narysuj okładkę pasującą do książki o kocie, do stworzenia okładki możesz wykorzystać nalepki,

– pokoloruj na zielono pierwsza i ostatnią książkę, a na czerwono trzecią książkę od lewej.

Zadania na popołudnie:

„Szpital chorej książki”- jeśli macie w domu uszkodzone  książeczki, możecie wspólnie z najbliższymi  je naprawić 😊

Czytanie ulubionej bajki” – poproście Rodzica, aby przeczytał wybraną przez Was książeczkę w dowolnej części dnia, np. na dobranoc 😊

 

Piątek, 9 kwietnia 2021r. 

1. Zabawy na powitanie:

  • Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami.

Rodzic najpierw wymienia nazwę zwierzęcia, prosi dziecko o powtórzenie tej nazwy. Następnie rodzic kończy rymowankę, a dziecko wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.

Powiedz: prosię –> i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń –> i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy –> i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki –> i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka –> i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy –> i klaśnij raz, dwa, …trzy.

Na początek sprawdźmy co już wiemy 😊

2. „Co otrzymujemy od zwierząt?” quiz

Odpowiadamy na pytania. Jaki produkt daje nam zwierzę. 😊

https://wordwall.net/pl/resource/1486433/edukacja-przedszkolna/zwierz%c4%99ta-wiejskie-i-produkty

3. „Co nam dają zwierzęta” – zabawa dydaktyczna.

Poniżej znajdują się ilustracje zwierząt oraz produktów od nich pochodzących. Na początek dajmy dziecku szansę nazwać produkty na obrazkach. Następnie razem przy pomocy rodzica nazwijmy produkty na ilustracjach.

tablica 1 ges

tablica 2 kaczka

tablica 3 krowa

tablica 4 kura

tablica 5 owca

tablica 6 swinia

4 „Deser” – słuchanie wiersza, rozmowa na temat jego treści.

Deser L.J Kern

Zobaczyła krowa bezę,

Popatrzyła na nią zezem.

– To ma być deser, proszę pana?

Ładny mi deser, pieczona piana!

Niech pan mi wierzy, panie łaskawy,

Nie ma lepszego deseru od trawy.

Jak pan na łąkę się wybierze,

To pogadamy o deserze…

Pytania do wysłuchanego tekstu:

– Kto jest bohaterem wiersza?

– Co to jest beza?

– Jak wygląda krowa?

– Co zobaczyła krowa?

– Co jest deserem dla krowy?

– A co jest deserem dla ciebie?

5. Jak się robi masło? – eksperyment.

Potrzebujemy:

-śmietana (tłusta, najtłustsza jaką można kupić w sklepie)

-mikser

-wysokie naczynie do miksowania (Uwaga, będzie chlapało!)

-sprzęt do odsączenia masła (gęste nylonowe sito + miseczka)

Śmietanę przelewamy do wysokiego naczynia i miksujemy na wysokich obrotach. W pierwszym etapie miksowania otrzymamy puszystą bita śmietanę, którą musimy miksować dalej aż do momentu gdy zacznie się rozdzielać na masło i maślankę.

Po dłuższej chwili miksowania drobne grudki masła przyczepiają się do mieszadeł miksera, a maślanka chlapie we wszystkie strony – tak właśnie ma być. Miksujemy do momentu gdy dalsze miksowanie nie zmienia konsystencji tego, co powoli przestaje już być zwykłą śmietaną. Odsączamy masło na sitku i mamy gotowe domowe smarowidło.
Jako bonus za ciężką pracę zajadamychleb z masłem śmietankowym i popijamy świeżą maślanką.

6. Wykonaj kartę pracy ze strony 20 – ćwiczenia motoryki małej, utrwalanie wiadomości na temat wiejskich zwierząt i produktów, które można od nich otrzymać.

Wycinamy zdjęcia, a następnie dobierają w pary zwierzęta i produkty, które od nich otrzymujemy. Pary naklejamy na kartce.

——————————————————————————————————————–Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Jogi dla dzieci. Zachęcamy do wzięcia udziału online w wydarzeniu organizowanym przez „Uważność w edukacji”. Link poniżej 😊

https://www.facebook.com/events/750215288995744

Miłego weekendu ! 🙂

Czwartek, 8 kwietnia 2021r.

Temat dnia : „Co robi na wsi świnka?”

  1. Rozwiązywanie zagadek.

Po kąpieli błotnej świnki do niego wchodzą

i wcale się nie martwią, że w nim nabrudzą. (chlewik)

Każdy kojarzy ją z korytem.

To zwierzę urocze, spokojne i skryte,

różowe i czyste, a gdy spojrzysz na ni,

powita cię zawsze uprzejmym chrumkaniem. (świnka)

2. „Świnki na podwórku” – zabawa ruchowa.

Dziecko-świnka zajmuje miejsce a rogu pokoju.  Na środku stoi inna wybrana osoba – GOSPODYNI ( rodzeństwo, rodzic). Gdy gospodyni uderzy raz  w bębenek (może to być inny instrument lub przedmiot), dziecko-świnka wychodzi z chlewika i porusza się po całym pomieszczeniu. Gdy gospodyni uderzy w bębenek dwa razy, dziecko świnka wraca do chlewika

3. „Świnka” – zabawa z rysowanym wierszykiem. W trakcie recytacji wiersza wykonujemy rysunek świnki na dużym arkuszu papieru.
„Świnka”
autor: Wanda Szumanówna

To będzie świneczka.
Brzuszek jak beczka,
ogon zakręcony, ryjek przytępiony,
ucho, oko…, nóżki małe…
i zwierzątko jest już całe!

4. „W zagrodzie Małgosi„bajeczka ortofoniczna.
Czytamy treść bajeczki, a dziecko naśladuje odgłosy zwierząt.

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulaga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż  Małgosia jeść im da.

5. „ Świnki” – wysłuchanie piosenki i rozmowa na jej temat:

– O czym jest piosenka?

– Gdzie mieszkają świnki?

– Kto daje świnkom jeść?

– Jak wygląda świnka?

– Kiedy jest najweselej w chlewiku?

– O czym mówi refren piosenki?

https://www.youtube.com/watch?v=KsuNtJR0g2Y&ab_channel=%C5%9Apiewanki.tv-Piosenkidladzieci

Powiesz, że już taki los:

cały dzień przy ziemi nos.

Łatwo się nie zgodzić z tym –

świnka też mieć może sny.

Ref: Prędzej świnie zaczną latać,

mówi, kto nie wierzy w nic.

Wyobraźnia jest bogata

i pozwala hojnie śnić.

Dzisiaj wzniosę się nad ziemię,

mam niebieski marzeń wór,

i swe zwykłe „chrum” zamienię

na radosny lot wśród chmur.

Czasem w błocie aż po pas

spędzam cały wolny czas,

jest weselej z każdym dniem,

bo sny spełnią się, ja wiem!

Ref: Gdy rozpędzę dobrze się

w mym podniebnym, pięknym śnie,

to mijają milej dni,

w końcu po to też się śni.

5. Praca plastyczna „Świnka z balonika”.

Materiały do wykonania pracy:

– różowy balonik

– ruchome oczy (lub czarny guzik )

– klej magik i biurowy ( można wykorzystać taśmę dwustronną)

– ryż

– zielona kartka z bloku technicznego

– różowa kartka z bloku rysunkowego

– nożyczki

– guziczek na ryjek

– brązowa farba plakatowa

– słomka do rozdmuchiwania farby.

SWINKA
SWINKA

„Świnka z balonika” – sposób wykonania

Końcówkę różowego balonika zwijamy (skracamy). Do balonika dziecko wsypuje ryż i tak przygotowany balonik  naklejamy klejem magik do zielonej kartki z bloku technicznego. Na końcówkę balonika naklejamy guziczek tworząc ryjek. Z różowej kartki z bloku rysunkowego wycinamy uszy, nogi , ogon i wszystkie elementy przyklejamy (ogon przed naklejeniem skręcamy). Doklejamy oczko. Koło świnki tworzymy kleksy- błoto. Dziecko rozdmuchuje farbę przy pomocy słomki.

Propozycja dla  chętnych „ Świnka Skarbonka” 

Pomoce:
– plastikową butelkę
– marker
– papier kolorowy ( różowy, biały i czarny)
– 4 zakrętki ( można przykleić na taśmę dwustronną lub zastąpić rolkami z papieru toaletowego)
– nożyczki
– klej
– oczy ruchome lub wycięte z kartki ( większe 2 białe kółka, mniejsze 2 białek kółka)
– ogonek – kawałek słomki lub pasek różowego papieru.

https://www.youtube.com/watch?v=-n1wMFUTQng&ab_channel=%C5%BBanetaLencewicz

Środa, 7 kwietnia 2021r.

1.Zabawy na powitanie:

– „Zbieramy kwiaty” – ćwiczenia tułowia – skręty.

Stajemy w rozkroku. Nogi lekko rozstawione na szerokość bioder. Naśladujemy zrywanie kwiatów – robimy skłon raz w lewą, raz w prawą stronę, próbując dotknąć palcami obu rąk podłogi.

– „Kaczuszki” – zabawa ruchowa

Zamienimy się na chwile w małe kaczuszki znane z popularnej piosenki 😊

https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo&ab_channel=BajeczkiPioseneczki

– „Wiosenny masażyk” – zabawa uspokajająca.

Siadamy parami Rodzic-Dziecko. Jedna osoba siada plecami do drugiej osoby. Rysujemy na plecach proste wiosenne symbole: słońce, chmurę, trawę, deszcz. Po narysowaniu zamykamy na chwię oczy i zrobimy głęboki wdech nosem i wydech ustami.

2. „Odgłosy zwierząt” – ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
Rodzic wymienia nazwy zwierząt żyjących na wsi (znajdują się poniżej), dziecko naśladuje odgłosy zwierząt.

krowa – muczy – muu, muu
kaczka – kwacze – kwa, kwa

koza – meczy – mee, mee
baran – beczy – bee, bee
indyk – gulgocze – gul, gul
kogut – pieje – kukuryku
świnia – chrumka – chrum, chrum
koń – rży – iha, iha
kura – gdacze – ko, ko

3.„Kot Bazyli” – słuchanie fragmentu wiersza i rozmowa na temat zwierząt, które można spotkać na wsi.

„Kot Bazyli” A. Tyszka

Małego kotka słońce zbudziło,

Długo mu przedtem w pyszczek świeciło.

Kiedy zaspany otworzył oczy,

Prosto z koszyka ku oknu skoczył.

Świat cały mienił się kolorami,

Szły przez podwórko kaczki parami,

Kogut na płocie czyścił swe piórka.

Już był Bazyli w środku podwórka.

Przepędził kaczki, wystraszył kurki,

Indyka gonił aż do obórki.

Kiedy uciekły przed nim perliczki,

Uchyliły łapką obory drzwiczki.

Krowa machnęła groźnie ogonem,

Kiedy Bazyli spojrzał w jej stronę.

Koń kopytami groźnie zastukał:

– Czego tu maluch miauczący szuka?

Bazyli skoczył w kąt, ku drabinie,

Na daszek wspiął się po szczeblach zwinnie,

Wprost na psią budę na dół zeskoczył

I spojrzał prosto w groźne psa oczy.

Ile sił w łapach Bazyli zmykał,

Wreszcie się schował w kącie chlewika.

Miauknął na świnkę, która w chlewiku

Sąsiadek świnek miała bez liku.

Dość miał Bazyli zabaw i psot,

Był przecież z niego malutki kot!

Napił się mleka ze swej miseczki

I powędrował spotkać owieczki.

Po wysłuchaniu wiersza spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące jego treści:

– Kto jest bohaterem wiersza?

– Co robił kot Bazyli w wierszu?

-Co zobaczył kot, gdy się obudził?

– Jakie zwierzęta zobaczył kot na wiejskim podwórku?

– Co zrobił kotek na końcu?

Spróbujcie na ilustracji znaleźć zwierzęta, o których mowa w wierszu:

farma

(Odpowiedz: kot, kaczki, kogut, kuru, krowa, koń, świnia)

Których zwierząt brakuje ? 😉

(Odpowiedz: indyk, perliczki, pies)

4. „Dwie czy cztery nogi? – zabawa matematyczna.

Spróbujcie podzielić zwierzęta w odpowiedni sposób. Te, które maja dwie nogi i cztery nogi 😊

5. Wykonaj kartę pracy ze strony 19.

Najpierw opowiedzmy, co przedstawiają obrazki. Następnie otaczamy pętlami 5 powtarzających się zwierząt na obu ilustracjach.

6. „Zwierzątka do domu” – ćwiczenie klasyfikacyjne

Każde zwierzę w gospodarstwie ma swój „dom”. Na początek przypomnijmy sobie jak one wyglądają.

domu zwierzta

A teraz sprawdźmy, ile udało się nam zapamiętać. 😉 W zadaniu jest mały bonus 😊

Miłego dnia! Życzy Pani Jola i Pani Ola 🙂

Witamy we wtorek, 6.04.2021r. i życzymy miłego dnia!

Wiosna na wsi

Na początek zapraszamy do Waszej ulubionej zabawy „Rolnik sam w dolinie”.

https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4&ab_channel=Piosenkidladzieci-bajubaju.tv

„Wieś czy miasto?” – rozmowa kierowana przy ilustracjach:

– Obejrzyj ilustracje przedstawiające miasto i wieś.

– Co widzisz na obrazkach?

– Czym się różni wieś od miasta? Podaj różnice.

– Gdzie mieszkasz Ty? Po czym to poznajesz?

– Jak nazywa się Twoje miasto?

„Co słychać na wsi?” – słuchanie wiersza W. Chotomskiej i rozmowa na temat zwierząt.

Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: Kle, kle!
Na stawie: Kwa, kwa!
Na polu: kraaa!
Przed kurnikiem: – kukuryku!
– ko, ko, ko, ko, ko w kurniku.
Koło budy słychać: – hau!
A na progu – miau.
A co słychać w domu?
Nie powiem nikomu …

Po wysłuchaniu wiersza spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące jego treści:

– O czym jest ten wiersz?

– Co słychać na łące?

– Jakie zwierzę słychać w kurniku, a jakie obok budy?

– Co słychać nad stawem?

– Jakie zwierzę siedzi na progu?

„Skaczące kózki” – zabawa logopedyczna.

Na stole układamy kawałeczek waty. Zadaniem dziecka jest dmuchać w niego tak, aby poruszał się po stole, ale z niego nie spadł. Usta dziecka ustawione są na wysokości blatu. Należy zwrócić uwagę by dziecko brało wdech i wydech ustami.

Zagadki słuchowe – posłuchajcie odgłosów miasta i wsi. Czy potraficie je rozpoznać?

https://www.dailymotion.com/video/x2zbn9b

Gdzie jest piesek?- zabawa poszukiwawcza na zasadzie ciepło- zimno. 

Dziecko szuka ukrytego pluszowego pieska lub inną zabawkę. Dostaje jedynie wskazówki CIEPŁO- jesteś blisko, ZIMNO-jesteś daleko.

„Liczymy fasolki” – zabawa matematyczna.

Zapraszamy Was do zabawy, podczas której uważnie słuchajcie i liczcie. Potrzebne Wam będzie plastikowe wiaderko lub miska oraz fasolki (szt. 6). Rodzic powoli wrzuca pojedynczo elementy tak, aby słyszany był dźwięk wpadających fasolek ( na początek zabawy Rodzic wrzuca 1 fasolkę, następnie 3 fasolki, potem 2 itd.). Dziecko siedzi tyłem i na podstawie usłyszanych dźwięków odpowiada ile fasolek wpadło do środka, układa je przed sobą, liczy wskazując palcem.

Na zakończenie zabaw proponujemy obejrzeć film edukacyjny ” Zwierzęta na wsi część 1 (odgłosy, zagadki, zadania)”- nauka zwierząt, ćwiczenie pamięci, utrwalenie odgłosów wydawanych przez zwierzęta. 

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0&ab_channel=PozytywnieNakr%C4%99conaMama

Spacer lub wycieczka rowerowa z rodzicami.

Wybierzcie się z rodzicami na spacer lub wycieczkę rowerową i wypatrujcie czy wiosna rozgościła się już w Twoim mieście. Sprawdźcie też, jakie zwierzęta zaobserwowaliście.

Piątek, 2 kwietnia 2021r.                               

Pomaranczowa Koszyk Wektorowa Wielkanoc Kartka

 Zachęcamy do zrobienia karty pracy nr 23 🙂                                                                                                                                                                        

Czwartek,  01.04.2021

Wielkanocne tradycje: „ZAJĄC Z CZEKOLADY”

Dziś poznajemy historię czekolady. Poznajemy nową piosenkę, słowa oraz melodię. Aktywnie uczestniczymy w zajęciach nawiązujących do tradycji Świąt Wielkanocy.

1. Czekolada” – wysłuchanie piosenki „ Czekolada” i rozmowa na jej temat wsparta pytaniami:

– O czym jest piosenka?

– Czy czekolada z tylko słodki smak?

– Iloma kostkami chciało nas poczęstować dziecko w piosence?

– Co jeszcze ma słodki smak?

– Kto z nas lubi słodki smak?

https://www.youtube.com/watch?v=H4xzx6pt6uk&ab_channel=%C5%9Apiewanki.tv-Piosenkidladzieci

„ Słodka, mleczna czekolada”

Wszystkie dzieci chcą jeść czekoladę!

Mama chce jeść czekoladę

Tata chce jeść czekoladę Jesteście gotowi?

Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

Raz, dwa, raz, dwa, trzy!

Mama mówi: Czekolada!

Tata mówi: Czekolada!

Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

Da nam siłę czekolada!

Da nam uśmiech czekolada!

Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

CZEKO CZEKO klap klap x2

Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

CZEKO CZEKO klap klap x2

Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

CZEKOLADA czeko czeko x7

Raz, dwa, raz, dwa, trzy!

Mama mówi: Czekolada!

Tata mówi: Czekolada!

Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

Da nam siłę czekolada!

Da nam uśmiech czekolada!

Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

CZEKO CZEKO klap klap x2

Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

CZEKO CZEKO klap klap x2

Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

CZEKOLADA czeko czeko x7

CZEKOLADA Raz, dwa, raz, dwa, trzy!

Machamy do dzieci prawą rączką tak!

A teraz machamy lewą rączką tak!

Bo daje dużo siły czekolada nam,

Więc jemy czekoladę i śpiewamy tak…

Raz, dwa, raz, dwa, trzy!

CZEKO CZEKO klap klap x6

Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

CZEKOLADA czeko czeko

CZEKOLADA czeko czeko…

2. „ Krótka historia czekolady” – pokazujemy dzieciom tabliczki czekolady: mlecznej, gorzkiej oraz białej. Dziecko zwraca uwagę na kolor czekolady. Wyjaśniamy dziecku, że kolor czekolady zależy od ilości kakao użytego do jej wyprodukowania. Następnie opowiadamy z czego robi się czekoladę. (Prezentacja drzewa kakaowca i jego nasion). Wyjaśniamy, iż największe uprawy drzewa kakaowego są obecnie w Afryce.Kakao robi się z nasion znajdujących się w owocu tego drzewa – strąku kakaowca. Nasiona po wyjęciu z owocu są białe, dopiero później robią się brązowe, m.in. na skutek palenia. Biała czekolada jest nietypowa gdyż nie zawiera kakao.

Pomoce: tabliczki czekolady: mlecznej, gorzkiej, białej, ilustracje przedstawiające drzewa kakaowe, kakao w proszku.

Możemy wykorzystać również poniższą prezentację o czekoladzie. Ciekawostki bardzo interesujące nie tylko dla dzieci :

„Historia czekolady”

https://www.youtube.com/watch?v=MK3mtO9wZQ8

„ Manufaktura czekolady – jak powstaje czekolada?”

https://www.youtube.com/watch?v=oAjB4Udr6UM

3. „ Smaki czekolady” – zabawa sensoryczna. Zachęcamy dziecko do degustacji ( po małej kosteczce) czekolady różnego rodzaju” mlecznej, białej i gorzkiej, próbując odgadnąć rodzaj ( nazwę) smakołyku, który próbują.

4. „ Czekoladowe potrawy” – zachęcamy do zabawy wspierającej niekonwencjonalny sposób myślenia. Dziecko wymyśla różne potrawy, które łączą czekoladę z innymi produktami, np. brokuł w czekoladzie. Im bardziej zaskakujące połączenie tym lepiej.

5. „ Zając pachnący czekoladą” – malowanie konturów zająca pędzlem moczonym w kakao rozpuszczonym w wodzie. Dziecko maluje na kartce sylwetę zająca, malując pędzle rozpuszczonym w wodzie kakao. Im mniej wody wlejemy do kubka z kakao, tym kolor zająca ( po pomalowaniu) będzie bardziej nasycony.

Pomoce: kakao, kubki z niewielką ilością wody, pędzle, kartki z dużą sylwetą zająca.

Środa, 31 marca 2021r.

Wielkanocne tradycje: Zbieramy jajka

Zabawy na powitanie:

– „Wesołe figurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Maszerujemy, biegamy, podskakujemy. Gdy rodzic klaśnie, dziecko zastyga na chwilę w dowolnej pozie. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie, zamieniając się rolami.

 – „Podaj pisankę” – zabawa ruchowa ze skłonami w przód.

Stoimy w parze, plecami do siebie, nogi w lekkim rozkroku. Na sygnał rodzica wykonujemy skłon w przód i podajemy sobie „pisankę”, „przez okienko” utworzone między ich nogami. – za pisankę może posłużyć mała piłeczka lub zgnieciona w kulkę kartkę papieru.

– „Spacer z pisanką” – ćwiczenie równowagi.

Maszerujemy, wysoko unosząc kolana. Na sygnał rodzica (klaśnięcie, wcześniej ustalone hasło) stajemy na jednej nodze, kładąc sobie „pisankę” – ściereczka kuchenna złożona w kostkę- na kolanie drugiej nogi (uniesionej w górę). Na zmianę ćwiczymy chód i stanie jednonóż na prawej i lewej nodze. Maszerując, trzymamy „pisankę” na głowie.

„Jajka świąteczne” – zabawa ze śpiewem.

Piosenkę śpiewamy na wzór tradycyjnej zabawy „Kółko graniaste”.

🙂

Siadamy naprzeciwko siebie lub razem ze wszystkim domownikami łapiemy się za ręce w kole śpiewając „Jajka świąteczne” na melodię „Kółko graniaste”. Na słowo: bęc! – wszyscy klaszczemy w ręce/kucamy.

Jajka świąteczne  M. Szeląg,

Jajka świąteczne,

Barwne, bajeczne,

jajka nam się wysypały,

ich skorupki popękały,

A my wszyscy – bęc!

Kropki na pisankę” –ćwiczenia oddechowe.

Potrzebne: dużą sylwetkę jajka, kolorowe kółka, słomka)

Na dużą papierową sylwetę  jaja dziecko nanosi za pomocą słomki kolorowe papierowe kropki (kropki muszą mieć większą średnicę niż średnica słomki)

  1. Nakierowujemy słomkę na kolorowe kółko.
  2. Zasysamy powietrze.
  3. Staramy się przenieść kółko na jajko.
  4. Wypuszczamy powietrze.

„Zajączki malują jajka”- historyjka obrazkowa

Rodzic pokazuje I obrazek

1
i mówi …

Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka. Trzeba je zliczy? ( dziecko liczy jajka pokazane na obrazku). Każda z kurek chciała, aby jej jajko kolorową było pisanką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo – taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.

Rodzic pokazuje II obrazek:

2
i mówi …

Zajączek wiezie pomalowane jajka czyli pisanki na taczce, by oddać je kurom.
Nagle…

Rodzic pokazuje III obrazek:

3
i zadaje pytania:

– Opowiedz co dalej się wydarzyło?
– Dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?
– Co odczuwał zajączek?

Rodzic pokazuje IV obrazek:

4
i zadaje pytania:

Jednak to nie koniec przygody, bo oto..

– Co się stało?
– A co teraz przeżywał zajączek?
– Dlaczego zajączki miały pełne ręce roboty?
– Czy wiesz, co to jest pisanka?
– Jakie jeszcze znasz zwyczaje wielkanocne?

Wykonaj kartę pracy ze strony 24.

„Prowadź dziewczynkę przez labirynt do domu tak, aby po drodze zebrała do koszyka wszystkie pisanki. Narysuj w ramce tyle kresek, ile pisanek zebrała dziewczynka”

Masażyk relaksacyjny

Ćwiczenie wykonujemy w parze, dziecko siada plecami do rodzica. Razem mówimy wierszyk wykonując ruchy, następnie zamieniamy się rolami.

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (delikatnie uderzamy całymi dłońmi)

Pisankowe Memory

https://learningapps.org/view10528364

Zachęcamy do wspólnej zabawy 😊

„Wyścig po pisanki” – gra planszowa na dywanie.

Wspólnie tworzymy grę planszową w swoim domu. W jednym końcu pokoju umieszczamy kartkę z napisem START, w drugim końcu pokoju – kartkę z napisem META. Pomiędzy nimi układamy z białych kartek wijący się chodniczek. Na niektórych kartkach-polach kładziemy po kilka sylwet pisanek. Pomiędzy białymi kartkami-polami można wprowadzić jakieś ułatwienia i/lub utrudnienia, np. zielona kartka może symbolizować dodatkowy rzut, a czerwona – straconą kolejkę lub „ruch wstecz”. Gdy gra jest gotowa, przy pomocy zabawek każdy uczestnik wybiera swoją „figurkę”. Każdy kolejno rzuca kostką, przeliczajmy wspólnie kropki, odliczamy pola figurkami pola i jeśli staniemy na odpowiednim polu, zbieramy do swoich koszyków pisanki. Gdy figurki dotrą do METY, następuje sprawdzanie (poprzez układanie jajek parami), która osoba zdobyła najwięcej pisanek.

Pozdrawiamy, Pani Jola i Pani Ola 🙂

Wtorek, 30 marca 2021r.

Serdecznie witamy Was wszystkich w pierwszym tygodniu spotkań na odległość. Dziś poznacie tradycję związaną z Poniedziałkiem Wielkanocnym. Mamy nadzieję, że jesteście gotowi do pracy. Życzymy miłych wrażeń i wesołej zabawy.

Wielkanocne tradycje: Śmigus-dyngus

Zabawy na powitanie:

  • Spacer z jajkiem – ćwiczenie równowagi.

Dziecko kładzie jajko na łyżkę, maszeruje z nim i przenosi je do koszyczka lub do miseczki.

  • Ugniatanie ciasta – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.

Dziecko w siadzie klęcznym wykonuje ruchy naśladujące wyrabianie i ugniatanie ciasta.

  • Baranki na łące – zabawa z elementem biegu.

Dziecko biega w różnych kierunkach, zatrzymuje się i w parze z Rodzicem bodą się – stukają się lekko czołami.

„Śmigus” – słuchanie wiersza M. Konopnickiej i rozmowa na temat jego treści.

Pa­nie­necz­ka mała
Rano dzi­siaj wsta­ła:
Śmi­gus! Śmi­gus!
Dyn­gus! Dyn­gus!
Bo się wody bała.

Pa­nie­necz­ka mała
W ką­tek się scho­wa­ła:
Śmi­gus! Śmi­gus!
Dyn­gus! Dyn­gus!
Bo się wody bała.

Pa­nie­necz­ka mała
Su­kien­kę zma­cza­ła:
Śmi­gus! Śmi­gus!
Dyn­gus! Dyn­gus!
Choć się wody bała.

Rodzic zadaje dziecku pytania na temat wysłuchanego tekstu:

– O jakiej tradycji była mowa w wierszu?

– Kto wstał rano?

– Czego bała się Panieneczka?

– Gdzie się schowała?

– Co zmoczyła Panieneczka?

„Lany Poniedziałek” –  rozmowa przy ilustracjach.

      

Śmigus! Śmi­gus! – wysłuchanie ciekawostek na temat tradycji związanych z Lanym Poniedziałkiem.

https://www.youtube.com/watch?v=MXr5pWMtKqc&ab_channel=BajkowyZak%C4%85tek    

„Uciekaj przed zmoczeniem” – zabawa ruchowa.

Dziecko stoi przed np.:  wstążką ułożoną w jednym końcu pokoju. Pośrodku pokoju stoi Rodzic trzymający w dłoni zraszacz do roślin lub śmigusówkę – zabawkę służącą do polewania. Na sygnał Rodzica dziecko biegnie do przeciwnego końca pokoju, a Rodzic stojący z boku „oblewa” symbolicznie  biegnące dziecko wodą. W czasie zabawy zamieniają się rolami.

„Nalewamy wodę do kubków” – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Dziecko nalewa wodę z dzbanka do kubków tak, aby jej nie rozlać.

„Kropelki” – zabawa matematyczna. Pomoce: 6 wyciętych przez dziecko papierowych kropli narysowanych przez rodzica.

Dziecko rzuca kostką do gry. Przelicza ile jest wyrzuconych oczek na kostce. Następnie układa przed sobą taka samą ilość papierowych kropli. Rodzic sprawdza poprawność liczenia.

Wykonaj kartę pracy ze str. 22

– narysuj baranka po śladzie, zacznij od strzałek,

– pod barankiem przyklej trawę z zielonej włóczki lub bibuły,

– narysuj pisanki po śladzie,

– ozdób jajka tak, aby każde było inne. Użyj kredek w tych samych kolorach, którymi pomalowano pierwszą pisankę.

Na zakończenie posłuchajcie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=LU6Rw0iS0is&ab_channel=KAWA%C5%81WIEDZY

Pozdrawiamy wszystkich, Pani Jola i Pani Ola 🙂

    

ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA NASZEJ GALERII ZDJĘĆ

 ✿ ✿

W OCZEKIWANIU NA ŚWIĘTA WIELKIEJ NOCY
 

                 

     ♛ ♛ ♛      

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI 5 URODZIN TYMKA
🙂 Dzień radosny, dzień jedyny
dziś są Twoje urodziny.
Pragniemy złożyć Ci życzenia:
dużo szczęścia, powodzenia,
i wielkich wrażeń przy spełnianiu marzeń!  🙂 
                               

 

   ✿       

ŻEGNAMY ZIMĘ –  WITAMY WIOSNĘ

 

 

   ✿ ✿ ✿    

POZNAJEMY ŚWIAT RÓŻNYMI ZMYSŁAMI




   ✿      

DZIEŃ KOBIET W NASZEJ GRUPIE

Serdecznie dziękujemy Heniowi i jego Rodzicom za przygotowanie słodkiej niespodzianki.

 
 

♛ ♛ ♛ 

NAJPIĘKNIEJSZE ŻYCZENIA NA 5 URODZINY BLANKI
🙂 Ile kropek na biedronce,
ile elfów jest na łące,
ile gwiazdek jest na niebie –
tyle życzeń mamy dla Ciebie! 🙂
 
 

 DZIEŃ DINOZAURA
 
 

 WIELOZMYSŁOWY TŁUSTY CZWARTEK 
 
 

♥  ♥  ♥

WALENTYNKI

Dzisiaj mamy Walentynki
miejcie więc wesołe minki.
Uśmiech niech nie znika z twarzy,
i niech każdy sobie marzy,
byśmy się kochali wkoło.
Wtedy będzie nam wesoło!!!

 
 

 

SPACERY I ZABAWY W ZIMOWYM OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM 
 
 

 

DZIEŃ PIZZY
 
 

 

ZABAWY BADAWCZE Z OGNIEM
 
 

 

DLA BABCI I DZIADKA
 
 

 

BAJKOWY BAL KARNAWAŁOWY
 
 

♛ ♛ ♛ 

NAJLEPSZE ŻYCZENIA NA 5 URODZINY KHLOE
🙂 Niech Ci słonko ciepło gra,
niech Twój uśmiech długo trwa,
nie trać swej wesołej minki,
bo to Twoje urodzinki!
🙂
 
 

♛ ♛ ♛ 

Z RADOŚCIĄ ŚWIĘTUJEMY 5 URODZINY DARYNY 
🙂 Nie tylko życzenia dla Ciebie mamy
również tysiąc całusów, bo Cię Kochamy!
🙂
 
 

ZAJĘCIA W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU „JOGOWO – UWAŻNOŚCIOWY KALENDARZ ADWENTOWY”
 
KALENDARZ JOGOWY 
     
                                                                                                                                                                                                                         
ZIMOWY SŁOIK UWAŻNOŚCI
 
                      

   ♛ ♛ ♛    

ŚWIĘTUJEMY 4 URODZINY NASZEGO KOLEGI 
🙂  Samych szczęśliwych dni Oleczku! 🙂 
                                     
                                 

NASZE GRUDNIOWE PRACE PLASTYCZNE
        
               

WIRTUALNY TEATRZYK  „OPOWIEŚĆ WIGILIJNA”
                                          
                       

♥  OPIEKUJEMY SIĘ PTAKAMI W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM  
                                          
                                                       

GRUPOWE MIKOŁAJKI 
                                                                                                  

                                                                        

UBIERAMY CHOINKĘ

                                                                     

                           

   ♛ ♛ ♛   

CELEBRUJEMY 4 URODZINY NASZEGO KOLEGI 
🙂  Wszystkiego najlepszego Jasiu! 🙂 

                                      

                                                                                                                                         

☼    ☼

ZAJĘCIA JĘZYKA ANGIELSKIEGO Z PANIĄ ANITĄ

                                                                                                                                           

                                                                                                                                     

♛ ♛

WRÓŻBY ANDRZEJKOWE

                                                             

                                                   

☂ ☂ ☂

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNA NASZYCH DZIECI W LISTOPADZIE
Praca twórcza jest dla przedszkolaków źródłem radości, zadowolenia, dobrej zabawy, zaangażowania i podstawową formą uczenia się oraz zdobywania wiedzy o otaczającej rzeczywistości.

 

                                                      

♥  ♥  ♥

BIERZEMY UDZIAŁ W OBCHODACH ŚWIATOWEGO DNIA PLUSZOWEGO MISIA     
🙂 Dziękujemy pani Karolinie za wspólną zabawę 🙂 
                                                                

                                                                                                                                 

☼    ☼

WYKONUJEMY RĘKAWICZKI SENSORYCZNE
Przygotowane zabawki pobudzają nasze zmysły, pozwalają się odprężyć i zrelaksować, pomagają w ćwiczeniach małej motoryki związanych z napięciem mięśniowym.    
                                                         

                                                                                                                          

❤ ❤ ❤

🙂  DZIĘKUJEMY ZA PRZEKAZANE DARY DLA CZWORONOGÓW ZE SCHRONISKA 🙂   
      

                                                                                                   

☼    ☼

PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO OBCHODÓW ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI      
                                                                                                                                    

                                                                                                                 

☼    ☼

MUZYKA BAWI I ROZWIJA – ZAJĘCIA MUZYCZNE W PRZEDSZKOLU   
                                                                                                                                         

                                                                                                                             

PRZEDSZKOLNI ODKRYWCY NA TROPACH JESIENI     
                                                           

                                                                                                                   

☼    ☼

NASZE PAŹDZIERNIKOWE INSPIRACJE PLASTYCZNE       
                                                                       

                                                                                                                              

☼    ☼

NAJLEPSZA NAUKA TO NAUKA PRZEZ ZABAWĘ    🙂        
                                                                     

                                                                       

☼    ☼

PIETRUSZKA – PRACA PLASTYCZNA   

     

                                          

☼    ☼

WINOGRONA – WYDZIERANKA Z KOLOROWEGO PAPIERU     

                  

                                                                                                                

☼    ☼

SMACZNE I ZDROWE  SZASZŁYKI OWOCOWE
                                                                

                                                                                                             

☼    ☼

POZNAJEMY OWOCE I WARZYWA, TWORZYMY ZBIORY 
                                                                  

                                                                  

✎  ✎  ✎

ROZWIJAMY SPRAWNOŚĆ MANUALNĄ I GRAFOMOTORYCZNĄ 
                                               

                                                                                                                        

☼    ☼

JESIENNA WYCIECZKA DO POWSINA     
                                                                                                  

                                                                                                                          

☼    ☼

NASZE WRZEŚNIOWE PRACE PLASTYCZNE   
                                                                                       

                                                                                                                  

☼    ☼

UDZIAŁ W AKCJI SPRZĄTANIE ŚWIATA  ♥ ♥ ♥
                                                                              

                                                                                                                            

☼    ☼

TEATRZYK PT.”LEŚNA APTEKA”       
                                                                                                          

                                                                                                     

☼    ☼

SPACER NA SKRZYŻOWANIE ULIC W RAMACH REALIZACJI TEMATU „BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA”     
                                                                                                                    

                                                                                                                               

☼    ☼

WIRUSY I BAKTERIE NAM NIE STRASZNE – POTRAFIMY PRAWIDŁOWO I DOKŁADNIE MYĆ RĘCE   
                                                                                                                                                       

                                                                                                               

   

Powiększ litery
Zmień kontrast