Tłumacz Migam

GRUPA V

 

ROK SZKOLNY 2021/2022

 

WITAMY W GRUPIE V !

Serdecznie witamy przedszkolaków oraz rodziców u progu nowego roku szkolnego 2021/2022.
Z zapasem sił, bagażem wakacyjnych przeżyć i masą ciekawych pomysłów ruszamy do pracy.

Szczególnie gorąco witamy nowych wychowanków,
którzy po raz pierwszy przestąpią progi naszej grupy.
Życzymy najmłodszym wspaniałej zabawy i miłego pobytu w przedszkolu,
a rodzicom i opiekunom pociechy z sukcesów i rozwoju dzieci!  

 

 

 

WSPOMINAMY WAKACJE – ” MORSKIE WYPRAWY”

 

 

” BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA” – POZNAJEMY ZASADY RUCHU DROGOWEGO.

 

 

ZAJĘCIA TEMATYCZNE: ” DARY PANI JESIENI” – JESIEŃ NA DOBRE ZAGOŚCIŁA NIE TYLKO W KALENDARZU ALE TAKŻE W NASZYM PRZEDSZKOLU.

 

 

WYCIECZKA DO GOSPODARSTWA AGROTURYSTYCZNEGO ” WYMYSŁY POD LASEM „.

 

 

POŻEGNANIE Z RAHILEM – WSPOMNIENIE…

 

 

” JESIENNY BUKIET” – PRACA PLASTYCZNA Z WYKORZYSTANIEM PIĘKNYCH JESIENNYCH LIŚCI.

 

JESIENNE ZWYCZAJE ZWIERZĄT – „LEŚNA SOWA”

 

 

” JESIEŃ STAWIA SWOJE KOSZE, PIĘKNE DARY DLA WAS NIOSĘ”- SZUKAMY DARÓW JESIENI W SADZIE I W OGRODZIE…

 

KRAJOBRAZY JESIENI – ” OWOCOWY SAD”.

 

 

” MIŁOŚĆ DO OJCZYZNY” – POZNAJEMY POLSKĘ, HISTORIĘ ORAZ MUZYKĘ, SYMBOLE NARODOWE I ICH ZNACZENIE.

 

 

” O” – JAK OSA, ” A” – JAK APARAT, ” L” – JAK LAS,

” T” – JAK TATA, ” D” – JAK DOM.

 

 

NAJLEPSZE ŻYCZENIA Z OKAZJI 5 URODZIN OLIWIERA.

 

 

” DYNIA – SKARB JESIENI”- ZABAWY

POZNAWCZE I BADAWCZE Z DYNIĄ.

 

 

CZŁOWIEK ŻYJE TAK DŁUGO JAK DŁUGO TRWA

PAMIĘĆ O NIM…

 

 

” MÓJ DOM TO POLSKA” – POZNAJEMY I WYJAŚNIAMY ZNACZENIE WARTOŚCI JAKĄ JEST MIŁOŚĆ DO OJCZYZNY. PODCZAS ZAJĘĆ ZASTANAWIALIŚMY SIĘ …

” CO TO JEST POLSKA I KTO TO JEST PATRIOTA ?

W CZASIE ” BURZY MÓZGÓW” DOSZLIŚMY DO WNIOSKU, ŻE POLSKA TO WSZYSTKO TO, CO NAS OTACZA…RODZINA, PTAKI, DRZEWA, ULICE, NASZE DOMY I OCZYWIŚCIE MY !

 

 

11 LISTOPADA – W KLIMACIE ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI

 

 

 

KOLEJNY NASZ PRZEDSZKOLAK Z GRUPY  SKOŃCZYŁ

5 LAT !!!

NASZEMU JUBILATOWI KUBIE ŻYCZYMY DUŻO UŚMIECHU, RADOŚCI I SAMYCH SZCZĘŚLIWYCH CHWIL.

 

 

 

” JESIENNA PLUCHA Z PARASOLEM ” – ZABAWY PLASTYCZNE Z WYKORZYSTANIEM TECHNIKI STEMPLOWANIA TŁA

 

 

 

 

DZIŚ WRAZ Z KOLEŻANKAMI I KOLEGAMI

Z PRZEDSZKOLA SWOJE 5 URODZINY OBCHODZIŁA WIKTORIA.

WSPÓLNIE ZAŚPIEWALIŚMY ” STO LAT !!! „.

BYŁO DMUCHANIE ŚWIECZKI NA SERNICZKOWYM TORCIE .

ŻYCZYMY WIKTORII WSZYSTKIEGO CO NAJLEPSZE I NAJPIĘKNIEJSZE.

 

 

 

” SPOTKANIE Z INDIANINEM ” – POZNAWANIE KULTURY ORAZ ZWYCZAJÓW PLEMION INDIAŃSKICH ŻYJĄCYCH W DALEKICH KRAJACH AMERYKI POŁUDNIOWEJ, TRADYCYJNYCH STROJÓW, RYTUALNYCH TAŃCY, PRZEDMIOTÓW CODZIENNEGO UŻYTKU ORAZ UDZIAŁ W RÓŻNORODNYCH INDIAŃSKICH ZABAWACH SPORTOWYCH.

 

 

 

” BOMBKOLANDIA ” – WYCIECZKA DO MAGICZNEJ KRAINY ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA.

 

 

 

” NASZE SPOTKANIE Z BIBLIOTEKĄ” – UDZIAŁ W ZAJĘCIACH EDUKACYJNYCH W BIBLIOTECE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY PRZY UL. ŻYTNIEJ.

 

Dzieci z wielkim zainteresowaniem przyglądały się książkom znajdującym się na półkach, a szczególnie książeczkom dla dzieci. Bardzo spodobały się im kolorowe i bogato ilustrowane pozycje i czasopisma, które z chęcią oglądały. Pani bibliotekarka opowiedziała o bibliotece, o zbiorach znajdujących się na półkach. Dzieci zobaczyły, jak wygląda karta czytelnika oraz poznały zasady wypożyczania książek. Dowiedziały się także, jak należy dbać o książki. Wysłuchały z uwagą przeczytanej przez panią bibliotekarkę bajki. Na zakończenie mogły sprawdzić swoją wiedzę na temat bohaterów znanych bajek. Dla wielu dzieci była to pierwsza wizyta w bibliotece, ale na pewno nie ostatnie.

 

 

 

 URODZINY POLI – DZIŚ SWOJE 5 URODZINY OBCHODZIŁA POLA. BYŁO RADOŚNIE, KOLOROWO, WESOŁO I SMACZNIE. ŻYCZYMY POLI SAMYCH RADOSNYCH CHWIL I UŚMIECHU NA KAŻDY DZIEŃ!

 

 

PIERWSZY ŚNIEG I NASZA RADOŚĆ

 

 

” W OCZEKIWANIU NA ŚWIĘTA – ZACZAROWANA CHOINKA”

 

 

” OZDOBY BOŻONARODZENIOWE ” – warsztaty etnograficzno – plastycze.

Zapoznanie dzieci z historią i pochodzeniem choinki oraz wykonywania wybranych ozdób choinkowych i ich znaczenia.

 

 

 

” SPOTKANIE Z MIKOŁAJEM „

 

 

 

Z OKAZJI 5 URODZIN GABRYSI ŻYCZYMY OCZYWIŚCIE RADOŚCI I UŚMIECHU ORAZ WIELKICH WRAŻEŃ PRZY SPEŁNIANIU MARZEŃ.

 

 

STO LAT ! STO LAT ! DLA WIKTORII…

PRZYJAŹNI WIELKICH I MAŁYCH, WIELU PRZYGÓD NIEBYWAŁYCH W DNIU 5 URODZIN.

 

 

 

OD 20.12.2021 PRACA ZDALNA

 

20.12.2012 r w dniu dzisiejszym proponujemy następującą tematykę zajęć z dziećmi.

„ Świąteczna opowieść – Wesołych Świąt ” – poznawanie utworów o wartościach wychowawczych; rozwijanie umiejętności współpracy w zespole i parach; nabywanie doświadczeń w organizowaniu teatrzyku, przedstawienia treści. Rozwijanie kreatywności i pomysłowości dzieci.

  1. „ Który cieplejszy? ” – zabawa integracyjna wspólna z rodzicami z wykorzystaniem kocy i kocyków. Rozwijanie umiejętności współpracy. Prezentujemy rożne koce: małe, duże, bardziej lub mniej puszyste. Prosimy dziecko by określiło własnymi słowami jakie są te koce ( biorąc pod uwagę ich cechy oraz sposób wykorzystania) . Możemy wyjaśnić czym rożni się koc od kocyka, kołderka od kołdry, pled jako rodzaj koca używanego jako okrycie do snu albo jako okrycie wierzchnie typu płaszcza noszone na ramionach bądź przerzucane przez ramię ( element hiszpańskiego lub portugalskiego stroju ludowego pod nazwą „ manta”). Dzieci oglądają i oceniają który jest ich zdaniem najcieplejszy lub mniej puszysty, określają wielkość, który z nich jest ich zdaniem najcieplejszy i dlaczego?Następnie stajemy na wybranym przez siebie i dziecko kocu i bez pomocy rąk oraz, tak by nikt nie stanął poza kocem próbujemy przewrócić go na drugą stronę.

Pomoce: koce:małe, duże, bardziej i mniej puszyste.

  1. „Bajka o puszystym i puchatym” – słuchanie tekstu i rozmowa na jego temat; zabawa dramowa.

Bardzo dawno temu gdzieś daleko było dobre miasto. Jego mieszkańcy żyli
szczęśliwie, śmiali się, bawili i nigdy nie chorowali. W mieście tym było bardzo dużo puchatego i puszystego. Puchate było miękkie, puszyste, bardzo lekkie i miłe w dotyku. Ludzie mieli taki zwyczaj, że, kiedy spotykali się ze sobą, dzielili się puchatym i puszystym mówiąc: Tobie puchate i mnie puchate, mnie puchate i Tobie puchate.

A kiedy się dzielili puchate i puszyste rosło i było go jeszcze więcej. Tak trwało bardzo długo i ludzie nauczyli się ze kiedy puchate i puszyste rośnie ich życie staje się piękniejsze, serca wypełniają się miłością, a ciało jest zdrowsze.
Pewnego dnia do szczęśliwego miasta przybyła czarownica. Czarownica
jeździła po całym świecie i sprzedawała ludziom swoje czary i lekarstwa. Jednak w dobrym mieście nikt nie chciał kupować lekarstw i nie potrzebował czarów, bo wszyscy byli zdrowi i szczęśliwi. Czarownica chodziła po mieście przyglądała się ludziom i ich zwyczajom i nie Rozumiała, dlaczego nie może niczego sprzedać. Po pewnym czasie zorientowała się, że wszystkiemu winne jest puchate. Kiedyś
obserwując jak ludzie się nim dzielą postanowiła uwolnić ich od puchatego
i puszystego i powiedziała do jednego z mieszkańców: Wiesz? To puszyste
i puchate, które dostałeś od swojego przyjaciela to wcale nie było jego puszyste i puchate. On oddał Ci tylko to, co wczoraj dostał od Ciebie.
A do innego mieszkańca powiedziała: Czy zauważyłeś, że Twój sąsiad dał Ci wczoraj mniej puszystego i puchatego niż Ty dałeś jemu? Krążyła po mieście tak długo aż zatruła ludziom serca i ludzie zaczęli się sobie nieufnie przyglądać. Coraz rzadziej dzielili się puchatym i puszystym i chowali je w domach  i szufladach zazdrośnie strzegąc i bojąc się, że je stracą. A puszystego i puchatego, którym nikt się nie dzielił było coraz mniej. Pewnego dnia czarownica dała jednemu z mieszkańców trochę kolczatego i powiedziała: Tobie kolczate i mnie kolczate, mnie kolczate i Tobie kolczate.
I kolczate urosło. Ludzie zaczęli się dzielić ze sobą kolczatym. Pojawiły się choroby, szczęście zaczęło znikać z dobrego miasta, a ludzie stali się smutni  i niemili dla siebie. Mijały dni, miesiące i lata. Czarownica sprzedawała ludziom swoje lekarstwa i stawała się coraz bogatsza. Kiedy potrzebowała więcej pieniędzy dzieliła się z ludźmi kolczatym i wtedy ludzie więcej chorowali I przychodzili do niej po leki. Pewnego dnia dwoje dzieci bawiąc się ze sobą na strychu znalazło w starej skrzyni puszyste i puchate, które dorośli dawno temu schowali, żeby nikt im nie zabrał. Kiedy je oglądali rozerwali je na dwa kawałki i podzielili między siebie.
I puszyste i puchate natychmiast urosło, a dzieci poczuły, że w ich sercach pojawiła się jakaś radosna nuta. Pobiegły do rodziców i podzieliły się z nimi mówiąc: Tobie puchate i mnie puchate. I puchate znów urosło.
Od tej chwili ludzie zaczęli ponownie dzielić się ze sobą puszystym i puchatym i w ich sercach pojawiło się więcej szczęścia i radości a ciała mniej chorowały. Wtedy przypomnieli sobie o starym zwyczaju i dawnych czasach. Wypędzili złą czarownicę i starali się dzielić jak największą ilością puszystego i puchatego. Jednak w ich mieście istniało także kolczate, które kiedyś podarowała im czarownica.
I odtąd puszyste i puchate krąży między ludźmi na przemian z kolczastym
i tylko od ludzi zależy, czym się ze sobą dzielą. A to, czym się podzielą rośnie
wypełniając ich serca i myśli.

  1. Pytania pomocnicze na temat treści bajki:

O czym była bajka?

– Czego było dużo w mieście?

– Co ludzie robili z puszystym i puchatym?

– Co się z nim działo kiedy ludzie go sobie przekazywali?

– Kto pojawił się pewnego razu w mieście i co zrobił?

– Co się stało dalej?

– Kto i gdzie znalazł puszyste i puchate? Co zrobił?

Następnie możemy zapytać dziecka, co może być jeszcze puszyste i puchate? Czym ludzie mogą się dzielić?

  1. „ Puszyste i Puchate ” – zabawa w teatrzyk o puszystym i puchatym.

Wspólne uzgodnienie z dzieckiem, kto przybierze jaką rolę i kto o czym komu będzie mówić, gdzie ma być scena, jakie przedmioty i akcesoria się przydadzą. Wspólnie bawimy się w teatrzyk na podstawie treści bajki.

  1. Puszyste i puchate” – malowanie farbami pracy plastycznej według pomysłów i wyobraźni dzieci.                                                                                                                
  2. ” Mikołaj z papierowego talerza „zabawa plastyczna.
     
     
    Wszystko, czego potrzebujemy do wykonania Mikołaja jest z papieru:
    – papierowy talerz
    – wycięte z kolorowego papieru: czapka, pompon, policzki, nos i oczy. 
     
    Na końcu wystarczy dorysować kredkami nos i usta. I Mikołaj jest gotowy 😉

21.12.2021 r.

Mali aktorzy – rozwijanie umiejętności zachowania powagi w różnych sytuacjach, w tym humorystycznych; doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi; budowanie nastroju do tworzenia samodzielnych tekstów.

  1. Gimnastyka poranna.

https://www.youtube.com/watch?v=H08aiHpZK_https://wordwall.net/pl/resource/1708042s

  1. „Jestem aktorem” – zabawa ćwicząca spostrzegawczość; rozwijanie umiejętności zachowania powagi w różnych sytuacjach, w tym humorystycznych.

Siedzimy razem w kole, zostaje wybrana jedna osoba do roli rozśmieszacza. Pozostali siedzą w kole. Zadaniem rozśmieszacza jest mówienie różnych rzeczy do wybranych przez siebie osób lub osoby – mogą to być śmieszne lub poważne rzeczy, żarty, wymyślone i zupełnie fikcyjne. Zadaniem osoby, do którego zwraca się rozśmieszacz, jest udzielenie jednej odpowiedzi na każde jego pytanie z bardzo poważną miną: Jestem aktorem!.

Zabawa jest oparta na popularnej zabawie „w pomidora”.

  1. „Ludzie i nastroje” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

W tej zabawie zamieniamy się w aktorów i będziemy odgrywać role ludzi, którzy będą mieć różne nastroje: smutek, złość, radość, zdziwienie, strach itp. Losujemy na kole emocji swoje zadanie i próbujemy otworzyć mimiką, gestem, ruchem.

https://wordwall.net/pl/resource/1708042

  1. „Pewnej nocy grudniowej…” – rysowanie kredkami; przedstawianie opowiadania o Bożym Narodzeniu.

Przygotowujemy kartki, kredki.  Wysłuchujemy opowiadania (link poniżej), staramy się odwzorowywać scenę, którą zapamiętaliśmy.

  1. „Bajki i zaklęcia” – zabawa spostrzegawcza; wyjaśnienie pojęcia i tworzenie zaklęć.

Przygotowujemy: orzech, zapałki, łyżkę do miodu, lusterko, bucik (pantofelek), kapelusz, czapkę krasnala, koszyczek itp. Losujemy przedmioty z pudełka, podajemy ich nazwy, dzielimy słowa na sylaby, wskazujemy bajkę, dla której charakterystyczny jest dany przedmiot. Wspólnie wyjaśniają pojęcie zaklęcie. Następnie wymyślamy zaklęcia, jakie mógłby wypowiedzieć bohater bajki.

  1. „Lubię święta Bożego Narodzenia” – ćwiczenie dykcji; dokładne wypowiadanie tekstu.

 Wkładamy do buzi korek (może być po winie) lub patyk. Nawiązujemy do faktu, iż aktorzy muszą umieć mówić dokładnie i wyraźnie, uczą się tego dzięki różnym ćwiczeniom, np. trzymając w zębach różne przedmioty. Prezentujemy sposób trzymania w zębach patyczka i mówienia: Lubię święta Bożego Narodzenia. Następnie każdy powtarza ten tekst z patyczkiem trzymanym w zębach. Rodzic nadzoruje i pilnuje bezpieczeństwa. Zabawę można przeprowadzić z wykorzystaniem słownictwa w języku angielskim – dzieci mówią wówczas: I like Christmas.

 

22.12.2021r.

„W świątecznym nastroju” poznawanie zwyczajów związanych z obchodami Świąt Bożego Narodzenia; pogłębianie więzi rodzinnych podczas wspólnych zabaw i pracy przy wykonywaniu łańcucha na choinkę.

1. Powitanie – pastorałka „Zbliżają się święta”.

https://www.youtube.com/watch?v=yofoYPhYqBU&ab_channel=%C5%9Apiewaj%C4%85ceBrzd%C4%85ce-Piosenkidladzieci

2. Rozwiązywanie zagadek łączących się tematycznie ze świętami, podział wyrazów będących odpowiedzią na sylaby:

Przyniesioną z lasu pięknie wystroimy,
na niej najpiękniejsze bombki powiesimy.
/ choinka/

Te złote – lubią nosić panie
te papierowe choinka dostanie.
/ łańcuchy /

Pudełeczka i paczuszki,
torebki i paczki
w groszki, gwiazdki
oraz w małe szlaczki.
W środku pewnie coś miłego
od Świętego dla każdego.
/ prezenty /

W paseczki, gwiazdeczki, błyszczące, matowe.
Podłużne, okrągłe, stare i nowe.
Dzisiaj ozdobią gałązki świerkowe.
/ bombki /

Jakie to święta gwiazdka zaczyna
a w żłobie leży mała Dziecina?
/ Boże Narodzenie /

3. „Święta w moim domu”- rozmowa rodziców z  dziećmi na temat Świąt Bożego Narodzenia, opowiadanie o rodzinnych zwyczajach i tradycjach świątecznych.
– W jaki sposób dzieci przygotowujecie się do świąt?
– Co robią Wasi rodzice?
– Jakie znacie zwyczaje związane z Wigilią?
– Jak pomagacie Waszym rodzicom?
– Kiedy ubieracie choinkę w Waszych domach?
– Co powinno znaleźć się na wigilijnym stole?
– Kiedy zasiadamy do stołu wigilijnego?
– Kiedy otwieramy prezenty? itp.

4. „Poszukiwanie bombek” – przed rozpoczęciem zabawy należy w całym domu poukrywać przygotowane wcześniej bombki (najlepiej plastikowe), a zadaniem dzieci jest odnalezienie jak największej ich liczby.

5. Słuchanie wiersza Tadeusza Kubiaka pt.: ,,Wesoła choinka”:

     Na gałązce choinkowej wiszą dwa jabłuszka.

     Przy jabłuszku pierwszym- pajac, przy drugim- kaczuszka.

     Pajac biały jest jak piekarz, mąkę ma na brodzie.

     A kaczuszka- złota, jakby kąpała się w miodzie.

     Popatrz mamo – woła Krysia- jak ten pajac skacze!

     A czy słyszysz- mówi mama – jak kaczuszka kwacze?

     Pajac tańczy, kaczka kwacze – posłuchajcie sami.

     A zajączek tu, tuż obok rusza wąsikami.

6. Wypowiedzi dzieci na temat wiersza:

–  O czym jest mowa w utworze?

– Dlaczego choinka była wesoła?

– Co jeszcze wieszamy na choince? / bombki, pierniki, łańcuchy, lampki… /

7. Wyjaśnienie dzieciom znaczenia wyrazu ,,choinka” i wyrażenia ,,drzewo iglaste”.

8. Zabawa „Policz i ułóż” /chętne dzieci mogą użyć dwóch kostek/ :
Rodzic rozdaje dziecku liczmany – plastikowe bombki lub inne ozdoby choinkowe. Umawia się z nim, że dziecko ułoży tyle bombek, ile wskaże kostka lub dwie kostki.

9. Warsztaty plastyczne: „Łańcuch na choinkę”- wspólne z rodzicem wykonanie łańcucha na choinkę. Przypomnienie zasad posługiwania się nożyczkami. Powieszenie własnoręcznie wykonanych łańcuchów na choince.

 

23.12.2021r.

Dziś przypomnimy sobie kolędy i pastorałki, które zaśpiewamy podczas Jasełek po powrocie do przedszkola. Miłej zabawy!

„Świąteczna pastorałka”przypomnienie i utrwalenie poznanych kolęd i pastorałek; dostrzeganie wpływu muzyki na nastrój; rozbudzanie zainteresowań muzycznych dzieci.

 

Kolęda „Pójdźmy wszyscy do stajenki”

https://www.youtube.com/watch?v=vbZSZV2XKQ8&ab_channel=Ma%C5%82eAnio%C5%82ki

Pójdźmy wszyscy do stajenki
Do Jezusa i Panienki

Powitajmy Maleńkiego
I Maryję, matkę Jego
Powitajmy Maleńkiego
I Maryję, matkę Jego

Witaj, Jezu ukochany
Od Patriarchów czekany

Od Proroków ogłoszony
Od narodów upragniony
Od Proroków ogłoszony
Od narodów upragniony

Witaj, Dziecineczko w żłobie
Wyznajemy Boga w Tobie

Coś się narodził tej nocy
Boś nas wyrwał z czarta mocy
Coś się narodził tej nocy
Boś nas wyrwał z czarta mocy

Pastorałka „Świeć Gwiazdeczko”

https://www.youtube.com/watch?v=QfY50zEalz8&ab_channel=KrecikAchJoooooooooo

Zaprowadź mnie, prosto do Betlejem,
zaprowadź mnie, gdzie Bóg narodził się.
Zaprowadź mnie, nie mogę spóźnić się,
nie mogę spóźnić się.

Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
do Jezusa prowadź mnie.
Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
do Jezusa prowadź mnie.

Narodził się, Bóg stąpił na Ziemię,
narodził się, by uratować mnie.
Narodził się i nie zostawił mnie,
i nie zostawił mnie.

Świeć, gwiazdeczko, mała świeć…

Czekają tam, Józef i Maryja,
śpiewają nam, śpiewają gloria.
To gloria, święta historia,
święta historia.

Świeć, gwiazdeczko, mała świeć…

Kolęda „Przybieżeli do Betlejem pasterze”

https://www.youtube.com/watch?v=pClIOPkxMUM&ab_channel=bajubajuTV

Przybieżeli do Betlejem pasterze
Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze

Chwała na wysokości, chwała na wysokości, a pokój na ziemi
Chwała na wysokości, chwała na wysokości, a pokój na ziemi

Oddawali swe ukłony w pokorze
Tobie z serca ochotnego, o Boże!

Chwała na wysokości, chwała na wysokości…

Anioł Pański sam ogłosił te dziwy
Których oni nie słyszeli, jak żywi

Chwała na wysokości, chwała na wysokości…

Piosenka „Strojnisia choinka”

https://www.youtube.com/watch?v=eEHKdI-YhiM&ab_channel=annabarbara


Zielone gałązki, a na każdej świeczka,
W stroiku z bibułki stoi choineczka.

Gdy zaświeci gwiazdka między gałązkami,
Wesołą kolędę dla niej zaśpiewamy:
Hej, kolęda, kolęda.

Kolory tęczowe w bombkach-latarenkach,
Choinka w koralach, strojna jak panienka.

Gdy zaświeci gwiazdka między gałązkami…

Gra wietrzyk zimowy w sadzie za oknami,
Strojnisia choinka słucha razem z nami.

Gdy zaświeci gwiazdka między gałązkami…

Kolęda „Dzisiaj w Betlejem”

https://www.youtube.com/watch?v=MnQ4_10Te-o&ab_channel=danusia23

Dzisiaj w Betlejem, dzisiaj w Betlejem wesoła nowina
Że Panna czysta, że Panna czysta porodziła Syna

Chrystus się rodzi, nas oswobodzi
Anieli grają, króle witają
Pasterze śpiewają, bydlęta klękają
Cuda, cuda ogłaszają.

Maryja Panna, Maryja Panna Dzieciątko piastuje
I Józef Święty, i Józef Święty ono pielęgnuje

Chrystus się rodzi…

Choć w stajeneczce, choć w stajeneczce Panna syna rodzi
Przecież On wkrótce, przecież On wkrótce ludzi oswobodzi

Chrystus się rodzi…

 

Powiększ litery
Zmień kontrast