GRUPA VI


Witamy w grupie VI w nowym roku szkolnym 2020/2021


DRODZY RODZICE, KOCHANE DZIECI!

Oto my! 6 grupa 🙂


Wygrani w konkursie o eksperymentach:


Wzbogacamy kącik w sali

 


23.04.2021 – Dzień Książki


Sadzenie drzewa


22.04.2021 -Dzień Ziemi



TEMAT: W MUZEUM – 16.04.2021

  • „Co gromadzimy w muzeum?” – zabawa słownikowa.
Rodzic zadaje pytania, dzieci odpowiadają na podstawie swoich doświadczeń. Rodzic zwraca uwagę, że muzeum może też wyglądać inaczej, np.: skanseny, muzea pałacowe, izby pamięci, centra kulturalne, muzea wirtualne. W każdym muzeum są gromadzone i prezentowane inne przedmioty. Na koniec rodzic zadaje pytanie: Dlaczego gromadzimy różne rzeczy i pokazujemy je na wystawach? Mamusia/Tatus  kieruje rozmową w taki sposób, aby dzieci zrozumiały, że w muzeum zdobywamy wiedzę o przeszłości.
  • Obejrzenie filmiku dotyczącego muzeum
https://www.youtube.com/watch?v=H_6zT77HeM
  • „Eksponaty” – zabaw dydaktyczna.
Wyjaśniamy pojęcie eksponat oraz wystawa. Prezentujemy
dzieciom różne eksponaty np. pojazdy, ubrania, biżuterię, przedmioty codziennego użytku, obrazy itp. – wszystkie, które dawniej były wykorzystywane, a teraz wyglądają zupełnie inaczej. Dzieci wskazują różnice pomiędzy prezentowanymi eksponatami a przedmiotami, które współcześnie je zastępują.
  • „Posągi” – zabawa ruchowa.
Dzieci poruszają się swobodnie po domu w różnych kierunkach.
Na hasło : Posągi! – dzieci zatrzymują się, przyjmują dowolną pozę i pozostają w niej nieruchome jak posągi aż do czasu, gdy usłyszą hasło : Dzieci! Zabawę powtarzamy kilka razy.
  • „W kinie, w teatrze, w muzeum” – podsumowanie wiedzy o miejscach kultury.
Zapraszamy dzieci do podsumowania wiedzy na temat miejsc, o których była mowa w mijającym tygodniu. Dzieci opowiadają, czym się od siebie różnią kino, teatr i muzeum, w jaki sposób należy się
zachowywać w tych miejscach i czego należy unikać. Rodzic może wprowadzić słownictwo języka angielskiego: kino – cinema, teatr – theatre, muzeum – museum, koncert – concert, wystawa
– exhibition, przedstawienie – spectacle.

TEMAT: NA KONCERCIE – 15.04.2021

  • Grzeczne słówka” – osłuchanie z piosenką.
Grzeczne słówka
sł. Agnieszka Galica, muz. Danuta i Karol Jagiełłowie
Już od taty i od mamy,
te trzy słowa dobrze znamy,
które bardzo ważne są dla wszystkich z nas.
Te magiczne słowa trzy,
pewnie znasz je także ty,
używajcie ich na co dzień, proszę was.
Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję,
to zwykle w życiu skutkuje,
niech dobre więc wychowanie,
na zawsze z tobą zostanie. (bis)
Ludzie dobrze wychowani,
tak mówiła nasza pani,
i to prawda, sprawdziliśmy, wierzcie mi,
te trzy słowa dobrze znają
i ich ciągle używają,
więc nie zapominaj o nich także ty.
Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…
Przestaliśmy już być mali,
więc będziemy nauczali,
jak używać tych magicznych, pięknych słów.
Aby świat był dużo lepszy,
ludzie stali się grzeczniejsi,
by obyczaj ten zagościł u nas znów.
Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…
 
 
Dziecko aktywnie słucha piosenki. Z pomocą rodzica utrwala tekst. Refren wyklaskuje sylabami.
  • Jaki to instrument” – zagadki słuchowe.
  • Wesołe instrumenty” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się po dywanie w rytm bębenka,
na dźwięk tamburyna robi przysiady, na dźwięk dzwoneczków podskakuje. W przypadku braku instrumentów można je zastąpić ruchami – np. klaskanie w ręce, stukanie w kolana lub inne czynności.
  • Praca z KP4.6 – ćwiczenia w wycinaniu i nazywaniu instrumentów muzycznych.
Dzieci, które nie mają kart pracy w domu, wraz z rodzicem mogą narysować ilość okienek pod napisami na innej kartce.

Bez tytulu

 

  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Skorzystaj z pobliskiego placu zabaw i wybierz się na spacer z rodzicami.
 

 


14.04.2021 – W TEATRZE

  • „Po co jest teatr” – słuchanie wiersza Joanny Kulmowej. Rozmowa na temat utworu.
Ta drabina to schody do nieba,
a ta miska pod schodami to księżyc.
Tamten miecz to zwyczajny pogrzebacz,
a z garnków są hełmy rycerzy.
Ale kto w te czary nie uwierzy?
To jest teatr.
A teatr jest po to,
żeby wszystko było inne niż dotąd.
Żeby iść do domu w zamyśleniu,
w zachwycie.
I już zawsze w misce księżyc widzieć…
Rodzic zadaje pytania do wiersza, np. : O jakim miejscu opowiada
wiersz? Co niezwykłego dzieje się w teatrze? Po co jest teatr?
  • „Zatrzymujemy przedstawienie” – zabawa ruchowa.
Dzieci poruszają się po sali według rytmu podanego przez rodzica. Podczas przerwy w muzyce stają nieruchomo jak zatrzymana klatka
filmu.
  • „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.
Rodzic ma do dyspozycji bębenek/gwizdek. Dzieci realizują rytm podany przez rodzica. Podczas przerwy w muzyce słuchają, ile razy rodzic uderzy w bębenek, i tyle samo razy wykonują podane ćwiczenie, np.: skłony, przysiady, pajacyki, podskoki.
  • Praca z KP4.5.
Przeliczanie elementów, odzwierciedlanie liczby za pomocą symboli.
Rozwijanie percepcji wzrokowej.
  • „Teatr cieni” 
Manipulowanie kukiełkami lub paluszkami przy zgaszonym świetle – jedna wiązka światła powinna być nakierowana na ekran/ścianę.
  • Zabawa słowna „Intonacje” 
Powtarzanie przez dzieci jednego dowolnego zdania wcielając się w różne role (np. królewny, mówcy, krasnoludka, żołnierza, smoka itp..) – zwrócenie uwagi na głos i mimikę.
  • Rozwiązywanie zagadek.
Jak się nazywa taki budynek,
w którym zobaczę scenę, kurtynę?
Krzesła tam stoją rząd za rzędem,
a ja tam bajkę oglądać będę. (teatr)

 

Choć to nie rolnik, lecz rolę ma.
Często w teatrze lub w filmie gra.(aktor)

Co biją dzieci aktorom,
gdy się w teatrze zbiorą? (brawa)

Zanim się w teatrze zacznie przedstawienie,
co się musi najpierw rozsunąć na scenie? (kurtyna)

Powiedz, jakie lalki w teatrze spotykasz,
które mówią ludzkim głosem, tańczą na patykach.(kukiełki)

 

13.04.2021 – W KINIE

  • „W kinie” – słuchanie wiersza.
W kinie
Autor nieznany
Piegowaty Jaś z Radzynia
co sobotę szedł do kina.
Co sobotę wszyscy w kinie
mieli dość Jasiowych minek.
Bo ten piegowaty chłopak
wszystko robił tam na opak,
głośno gadał, jadł, szeleścił,
ze sześć paczek chrupek zmieścił.
Potem czas na popijanie,
puszek z sykiem otwieranie,
tupot nóg i głośne śmiechy,
ależ Jasio miał uciechę!
Jaś się dziwił, że dziewczyna
żadna nie chce z nim do kina.
A koledzy też nie chcieli,
widząc Jasia osłupieli…
Pewnej soboty bez jego wiedzy
usiedli za nim jego koledzy,
jedli i pili głośno chrząkając,
i Jasiowi w fotel często stukając.
Jasia Pieguska złość już rozsadza!
A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…
„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie…”
I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.
Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: Gdzie co sobotę chodził
Jaś? Co on tam robił? Czy to było właściwe zachowanie? Co się stało pewnej soboty? Czy
zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?
  • „Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?” – zabawa dydaktyczna. Rodzic odczytuje zdanie, dzieck określa, czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie. Dzieci mają uzasadnić,
dlaczego tak myślą. Przykładowe zdania: W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami;
W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji; W kinie kładziemy nogi na fotel
sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć; W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu
nie przeszkadzać; W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając.
  • „Przedmioty z woreczka” – zabawa słuchowa. Wkładamy przedmioty związane z filmami i bajkami do woreczka. Dziecko ma za zadanie poznać postać lub inny przedmiot tylko za pomocą dotyku. Następnie wspólnie z rodzice określają czy przedmioty z woreczka zaczynają się od głoski „f”.
  • „W fotelu kinowym” – zabawa słuchowa. Potrzebujemy obrazków: farby, fajka, foka, flaga. Dziecko dzieli na sylaby poszczególne słowa. Można również przegłosować dane słowo, poprosić o scalenie go a także o wskazanie obrazka.
  • „Coś na f ” – zabawa spostrzegawcza. Dzieci podają nazwy przedmiotów znajdujących się
w domu lub innych miejsc. Ile przedmiotów uda się znaleźć? 😊
  • https://www.youtube.com/watch?v=k0OgJ7L2pUk
  • Praca z KP4.4 – rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel.
  • „Plakat do mojego ulubionego filmu” – zabawa plastyczna.
 Dziecko rysuje postacie ze swojego ulubionego filmu. Może spróbować napisać z pomocą rodzica nazwy filmu na kartce. Chętnie zobaczymy efekty.:)
  • Spacer z rodzicami😊 Skorzystajmy z pogody i wybierzcie się na spacer😊
Dla chętnych: https://www.youtube.com/watch?v=GCc336fbNN8

12.04.2021 – PONIEDZIAŁEK „W ŚWIECIE KULTURY”

1. Zabawa paluszkowa „Pajączek” metodą Batii Strauss.
 https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WM
2. „Kulturalny wieczór” – rozmowa o kulturze na podstawie opowiadania Maciejki Mazan.
– Jacuś, pobaw się ze mną – poprosiła Nikola.
Jacuś nie bardzo miał ochotę, ale tego dnia w przedszkolu było mało dzieci i zaczęło mu się nudzić.
– No trudno – powiedział. – A w co?
– W kulturalny wieczór. Ja będę wielką damą, tak jak moja mama, a ty będziesz moim narzeczonym.
– Wykluczone – oznajmił Jacuś i zrobił w tył zwrot.
– I zabierzesz mnie do cukierni na tort i ciastka z kremem! – dodała Nikola.
Jacuś Placuś bardzo lubił wszelkie słodycze, a zwłaszcza ciasta.
– A będzie tort czekoladowy? – spytał.
– Co tylko zechcesz – obiecała słodko Nikola.
Więc Jacuś niechętnie wrócił.
– A teraz weź mnie pod rękę – rozkazała Nikola.
– Dlaczego? – jęknął Jacuś.
– Bo tak jest kulturalnie. Poza tym będziemy mówić „proszę uprzejmie” i „dziękuję uprzejmie”, ponieważ to też jest kulturalne. Jacuś wziął Nikolę pod rękę i podszedł z nią do stolika.
– I co teraz? – spytał.
– Teraz przychodzi kelner, a my zamawiamy ciastka – wyjaśniła Nikola. – Ja poproszę uprzejmie
cztery rurki, pięć kawałków szarlotki i wuzetkę, ale małą, bo muszę dbać o linię, jak moja mama.
– A ja… – zaczął Jacuś.
– I jeszcze koktajl śmietankowo-truskawkowy! – wpadła mu w słowo Nikola.
– A ja poproszę tort czekoladowy…
– Opowiedz mi, jak ci minął dzień – przerwała mu Nikola.
– Przecież dzień jeszcze nie minął – zdziwił się Jacuś.
– Wiem, ale to kulturalnie tak spytać – oznajmiła Nikola.
– Oho – odezwał się Bobek, który akurat przechodził obok nich. – Jacuś, co robisz?
– Idź stąd – rzuciła Nikola. – Jacuś jest zajęty.
– Jacuś, nie pokopiemy piłki? – spytał Bobek.
– Za moment – wymamrotał Jacuś. – Tylko zjem tort.
Bobek zrobił wielkie oczy.
– Jaki tort? Tu gdzieś dają tort?
– Rany, Bobek! Jak ty wolno myślisz! My się tak bawimy! – wrzasnęła Nikola. Bobek wzruszył ramionami i poszedł sobie.
– No to jak ci minął ten dzień? – spytała znowu Nikola.
– Tak sobie… – zaczął Jacuś, ale Nikola mu przerwała:
– O, są moje ciastka! Dziękuję, dziękuję uprzejmie!
– A ja chciałbym tort – wymamrotał markotnie Jacuś.
– No już, masz ten swój tort – zirytowała się Nikola i postawiła przed nim plastikowy klocek. A potem zaczęła udawać, że zjada ciastka, głośno mlaszcząc.
– Wiesz co, Nikola… – zaczął Jacuś, lecz nie skończył.
– Ale pięknie wygląda ten twój torcik! – wrzasnęła Nikola. – Dasz kawałek? I zanim Jacuś zdążył coś powiedzieć, zabrała mu cały klocek!
Tego było już za wiele. Jacuś potrafił wiele znieść, lecz nie mógł tolerować tego, że ktoś zabiera mu tort, nawet na niby!
– Dość tego – powiedział i wstał. – Już się nie chcę z tobą bawić.
– Siadaj! – rozkazała Nikola. – Natychmiast siadaj! To, co zrobiłeś, było bardzo niekulturalne!
– To ty jesteś niekulturalna! – zdenerwował się Jacuś. – Mlaszczesz przy jedzeniu, nie słuchasz, co mówię, ciągle mi przerywasz i obraziłaś mojego kolegę! Dziękuję uprzejmie za taki kulturalny wieczór!
I poszedł sobie. Postanowił, że nie będzie się już bawić z Nikolą – no, chyba że Nikola zachowa się kulturalnie i przypomni sobie, że oprócz „proszę uprzejmie” i „dziękuję uprzejmie” istnieje jeszcze słowo „przepraszam”…
Zadajemy dzieciom pytania: W co Nikola chciała się bawić z Jackiem? Jak w zabawie miały zachowywać się dzieci? Czy Nikola zachowywała
się w sposób kulturalny? Co zrobił na koniec Jacek?
3. „Magiczne słowa” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przedstawia dzieciom sytuacje, a one mają określić jakich kulturalnych (magicznych) słów należy użyć.
Co mówi dziecko, gdy wchodzi do szatni w przedszkolu?
Co mówimy, gdy wychodzimy z przedszkola?
Co mówimy, gdy prosimy o dokładkę obiadu?
Co mówimy, gdy dostaniemy ciastko?
Co mówimy, gdy koleżanka lub kolega częstuje nas cukierkiem?
Co mówimy, gdy kogoś niechcący popchniemy?
Co mówimy, gdy musimy komuś przerwać rozmowę, żeby poinformować o czymś ważnym?
4.„Nasze zasady” – nauka na pamięć wybranej rymowanki Anny Urszuli Kamińskiej.
Słucham pani
Panią w przedszkolu wszyscy lubimy.
Z nią się bawimy, jej się radzimy.
Świetnie nas uczy, jest taka mądra.
Warto jej słuchać dla swego dobra!
Czekam na swoją kolej
Gdy przed kolegę ktoś się przepycha,
to w końcu kłótnia z tego wynika.
Ja zawsze czekam na swoją kolej,
bo z kolegami w zgodzie żyć wolę!
Sprzątam po zabawie
Choć bawili się od rana,
cała sala posprzątana.
Teraz tu posiedzieć miło.
Brawo, dzieci! Warto było!
Pomagam innym
Kiedy koledze coś idzie źle,
to, jeśli mogę, pomóc mu chcę.
Zawsze tak robię, to nic wielkiego.
On mi pomoże też w razie czego!

 

09.04.2021 -PIĄTEK „SPORT”

1.Gimnastyka z mamusią/tatusiem. Poćwicz z mamusią/tatusiem, bo…gimnastyki nigdy dość! Reaguj na sygnał dźwiękowy.
https://youtu.be/cGOK6AcTLZE
2.Słuchanie opowiadania o tematyce zdrowotnej Doroty Kossakowskiej
„Sport to zdrowie”, odpowiadanie na pytania do treści wiersza.
Kacper chodzi do przedszkola. Lubi bawić się z kolegami i ze starszym
bratem Michałem. Kiedy jest w przedszkolu najchętniej buduje z klocków wieże, domy i garaże. Z bratem urządzają zabawy na podwórku. Ścigają się, wspinają na drabinki i grają w piłkę nożną. Brat Kacpra chodzi do szkoły i na treningi piłki nożnej. Nie wie jeszcze, czy zostanie piłkarzem, ale lubi sport. Wie, że uprawianie sportu daje siłę, poprawia kondycję i hartuje organizm. Kiedy Kacper pójdzie do szkoły też zacznie trenować. Może razem z bratem?
Jak myślicie, co trzeba robić, żeby być zdrowym? Czy trzeba uprawiać
sport? A co trzeba jeść?
3. „Małe i duże kroki”– zabawa rozwijające właściwą reakcję na
umówiony sygnał.
Pokonywanie przez dziecko odległość od wyznaczonego punktu do
rodzica : krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi
krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy). Zabawa
rozwijająca wyobraźnię: „Czy zwierzęta uprawiają sport?“.
Czy umiesz robić małe i duże kroki? Stań w pewnej odległości od
mamy/taty. Podejdź do rodzica krokami słoniowymi (duży wykrok),
normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do
stopy). Jak myślisz czy zwierzęta uprawiają sport? Opowiedz o tym.
4.Poruszanie się według słów rymowanki: „Zrób do przodu cztery
kroki …“ Przeliczanie kroków.  
Poruszaj się do słów rymowanki
Zrób do przodu cztery kroki,
I rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
Ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
Przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
By koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
Na klaskanie też nasz chęć.
Teraz obróć się dokoła
I hurraaa! Zawołaj.
5. W ramach projektu ekologicznego: „Rozkwitające kwiatki” – eksperyment z wodą
https://www.youtube.com/watch?v=S-f1HYJFViQ

8.04.2021 -CZWARTEK”SPORT”

1.Dowolny taniec przy nagraniu utworu A. Vivaldiego „Wiosna” z cyklu „Cztery pory roku”
Zatańcz do utworu: „Wiosna”. Do tańca zaproś mamusię/tatusia. Jaki nastrój ma utwór? Wesoły czy smutny?
2.Rozwiązywanie zagadek na temat sportu Zagadki dla dzieci o sporcie – https://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+sporcie , Próby tworzenia własnych zagadek przez dzieci i zadawanie ich dorosłym.
Rozwiąż zagadki na temat sportu. Jeśli potrafisz – spróbuj samodzielnie ułozyć zagadkę i zadaj ją rodzicom.
3.Ćwiczenia klasyfikacyjne: „W tym wybiorę się na spacer, a to włożę na urodzinki…”
Mamusia/tatuś przygotuje dla Ciebie kilka sztuk ubranek. Zastanów się, któe możesz włożyć na spacer/trening czy jazdę rowerem, a które na przykłąd na eleganckie przyjęcie urodzinowe.
  1. Zabawa konstrukcyjno-manipulacyjna: „Stadion sportowy”
Zbudujcie z klocków lub innych zabawek stadion sportowy. Czy wiesz co oznaczają słowa: „trybuny”, „płyta boiska”, „murawa”?
  1. Zabawa logopedyczna z piłeczką ping-pongową.
Przetransportuj piłeczkę pingpongową (lub inny, leciutki przedmiot) z jednego miejsca na drugie, wyłącznie za pomocą oddechu (dmuchając i nadając piłce kierunek) np. od kanapy do fotela i najdalej jak umiesz
  1. Trening fitness: ” https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4
  2. Spacer – kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu.
Czy udało Wam się pobić rodzinny rekord w spacerowaniu? Ile zrobiliście kroków? Dziś kolejny dzień wyzwania!

7.04.2021 – WTOREK – „ZNAM DYSCYPLINY SPORTOWE”

 

  1. „Prosty taniec” – gimnastyka dzieci i rodziców z muzyką. Wskazywanie części ciała i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Gimnastyka połaczona z tańcem to jest to! Razem z mamusią/tatusiem porusz ciało do piosenki „Prosty taniec”? ?Piosenki dla dzieci po polsku. Prosty taniec. Spoko Loko – Ciała kształt – https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw

  1. Zabawa ruchowa:

„Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy” to zabawa, która zapewne zna mamusia, tatuś, a nawet babcia. Przypomę zasady. Mama/tata to Baba Jaga. Stoi tyłem do dziecka i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie szybko biegnij w jej/jego stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Jeśli nie zdołasz się zatrzymać w bezruchu, wracaj na start, jak dotkniesz Baby Jagi – zajmij jej miejsce.

„Jakie znasz dyscypliny sportowe – burza mózgu. Wymienianie znanych dyscyplin sportowych, wskazywanie tych które uprawia dziecko lub jego bliscy.

  1. Wymień znane Ci dyscypliny sportowe. Którą z nich uprawia mamusia/tatuś? A ty? Którą lubisz najbardziej?

Obejrzenie filmiku edukacyjnego „Dyscypliny sportowe”, porównanie z nazwami wskazanymi przez dziecko. Wysłuchanie wiersza E. Pawlak: „Elementarz sportowy”

  1. Obejrzyj filmik edukacyjny na temat dyscyplin sportowych Zajęcia przedszkolne – poznajemy dyscypliny sportowe. 07.04.2021 – YouTube Posłuchaj wiersza E. Pawlak: „Elementarz sportowy” https://www.youtube.com/watch?v=eiU2XVGTiLE

  2. Ćwiczenie kreatywności – wymyślanie przyrządu do ćwiczeń skonstruowanego przy użyciu przedmiotów codziennego użytku

  3. Wymyśl przyrząd do ćwiczeń. Wykorzystaj przedmioty, które możesz znaleźć w domku.

  4. Spacer z krokomierzem – próby bicia rekordu rodzinnego. Czas na spacer! Może uda się zrobić kilka kroków więcej niż wczoraj?


06.04.2021 – PONIEDZIAŁEK – Po świętach czas na ruch i aktywność fizyczną. Gotowi do zabawy? 

Zabawa paluszkowa „Pajączek” metodą Batii Strauss. „Pajączek” to bardzo wesoła zabawa, która zapewni Wam „wygimnastykowanie” paluszków. https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WM
„Po co nam aktywność fizyczna”? Obejrzyjcie filmik edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: „Po co nam aktywność fizyczna”? 
Wspólne planowanie rodzinnych aktywności sportowych na najbliższe
dni. Zaplanujcie aktywnosci sportowe na najbliższe dni tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolka,
hulajnodze etc. Jesli pogoda nie będzie sprzyjająca – wiele ćwiczeń
również można wykonywać w domku.
Zabawy z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
„Rowerek”
„Rowerek” – dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była
oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają
rymowankę, różnicując jej tempo:
„Jedzie Radek na rowerze,
a pan Romek na skuterze.
Raz, dwa, trzy,
jedz i ty”
Zabawa „Zrób to samo” – naśladowanie postawy ludzików, które są na
obrazkach. Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70
Spacer z rodzicami: „Bijemy rodzinny rekord spacerowania”. Wybierzcie się na spacer. Wykorztstajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie trasę lub ilość, które udało się Wam
wykonać. Codziennie postarajcie się zrobic chociaż kilka kroków
więcej.

02.04.2021 – PIĄTEK- Święta już są naprawdę blisko! Czas na kuchenne przygotowania!

Zabawa rytmiczna „Taniec”. Pobawcie się razem naśladujac taniec pokazany na nagraniu.
https://youtu.be/SnA9-XotlAw
„Zapraszam do kuchni” – zabawa w przewodnika po domowej kuchni.
Dziecko prezentuje rodzicowi kuchnię, opowiada o wyposażeniu, o tym co można zrobić w niej zrobić.
„Jestem bezpieczna/y w kuchni” – rozmowa z dzieckiem o tym, jak należy bezpiecznie zachowywać się w kuchni. Określanie co dziecko może robić samodzielnie, a co wyłącznie pod opieką rodziców. Wskazywanie urządzeń elektrycznych w kuchni.
Zabawa badawcza: Czy kakao w proszku zmieszane z mąką, solą lub cukrem zmieni ich barwę? Co się stanie, gdy doda się trochę wody? Przeprowadźcie kuchenne eksperymenty. Czy kakao w proszku zmieszane z mąką, solą lub cukrem zmieni ich barwę? Co się stanie, gdy doda się trochę wody? 
„Kuchenna muzyka” – zabawy rozwijające zmysł słuchu. Zamknijcie oczy. Mamusia/tatuś „zagra” na szklance, łyżeczkę, talerzyku, garnku… Odgadnijcie proszę te kuchenne odgłosy.
„Układamy rytmy” – układanie rytmów z przyborów kuchennych np. talerz- łyżka-łyżka-kubek. Mamusia/tatuś ułoży rytm z przyborów kuchennych np. talerzłyżka-łyżka-kubek. Spróbujcie go ułożyć sami. Możecie też ułożyć rytm dla rodzica – ciekawe czy poradza sobie z tym
zadaniem 😉 
Masażyk: „Placek babci” Źródło: https://loogomowa.pl/dzieciece-masazyki/ 
Babcia placek ugniatała, (naciskamy plecy dziecka płasko ułożonymi dłońmi)wyciskała, wałkowała (ściskamy dziecko za boki, przesuwamy płasko obie dłonie jednocześnie) raz na prawo, raz na lewo (przesuwamy dłonie w odpowiednich kierunkach)
Potem trochę w przód i w tył, żeby placek równy był.
Cicho… cicho… placek rośnie (nakrywamy dziecko rękoma lub całym ciałem) w ciepłym piecu u babuni.
A gdy będzie upieczony(głaszczemy dziecko po plecach)
każdy brzuch zadowolony. 

01.04.2021 – CZWARTEK –  JAJECZNE ZABAWY: CZAS – START!

Gra zręcznościowa – spacer dziecka i rodzica po pokoju z pisanką/jajkiem umiejscowionym na stołowej łyżce.
Dla dzieci rodzice mogą zastosować utrudnienia w postaci toru przeszkód lub polecenie zrobienia przysiadu, obrotu itd.
Obejrzenie filmu edukacyjnego zawierającego informację o tym, jak z jajka powstaje pisklę/kura/kogut. Rozmowa na temat treści obejrzanego nagrania.
„Jak z jajka powstaje kura”
https://www.youtube.com/watch?v=LsrRsxF0teE
Określanie przez dzieci jakie zwierzęta wykluwają się z jajka.
Zabawa ruchowo-naśladowcza przy historyjce o pisklętach. Słuchanie przez dzieci tekstu czytanego przez rodzica i naśladowanie ruchów sprzątających piskląt Utwór to parafraza  tesktu piosenki: „Pod czerwonym grzybkiem” (autor nieznany)
W małym kurniku, przy krzaczku poziomek, żółciutkie pisklaki mają swój domek. W kurniku bałaganu nie spotkasz wcale. Sprzątają w nim pisklaki codziennie wytrwale, jeden myje okna, drugi ściera kurze, trzeci wielką miotłą zamiata podwórze.
Zabawa badawcza z jajkiem – Rodzic rozbija delikatnie jajko i wylewa jego zawartość na talerzyk. Dziecko opisuje, jakiego koloru jest białko i żółtko jajka, ogląda dokładnie skorupkę z zewnątrz i od środka. Rodzic zwraca uwagę na zarodek i wyjaśnia dziecku, że kurczątka wykluwają się z jajek, w których są zarodki.
Źródło https://www.mac.pl/mac-akademia/materialy-dla-nauczyciela/edukacja-przedszkolna-akademia-mac?f[0][]=550&s=createdAt&l=15&p=
Jajko przyda się jeszcze do kolejnego ćwiczenia.
Zabawa badawcza – oddzielamy żółtko od białka.
Rodzic podaje dziecku jajko z poprzedniego ćwiczenia oraz plastikową butelkę. Dziecko delikatnie naciska ścianki butelki i zmniejszając ucisk ścianek stara się bardzo ostrożnie zassać żółtko do środka butelki tak, aby go nie uszkodzić. Następnie naciskając ścianki ponownie – umieszcza żółtko na drugim talerzyku.
Źródło https://www.mac.pl/mac-akademia/materialy-dla-nauczyciela/edukacja-przedszkolna-akademia-mac?f[0][]=550&s=createdAt&l=15&p=

 

31.03.2021 – ŚRODA- WIELKANOCNE ZWYCZAJE

Śpiewanka-pokazywanka „Kurka” Kurka – YouTube
Opis dla rodzica: zalacznik_nr_3_45.pdf (kielce.eu)
Usiądź z mamusią/tatusiem na dywanie i pobaw się do słów piosenki „Kurka”. Opis zabawy mamusia/tatuś znajdzie tutaj: http://ps23.kielce.eu/sites/default/files/zalacznik_nr_3_45.pdf
Obejrzenie filmu edukacyjnego na temat tradycji i symboli wielkanocnych. Rozmowy z dziećmi na temat obejrzanego materiału i próby formułowania odpowiedzi na pytanie: „czym jest tradycja?”
Filmy/prezentacje do wyboru:

 

Obejrzyj filmik edukacyjny i spróbuj opowiedzieć swoimi słowami na pytanie: „czym jest tradycja”?
Rozwiązywanie zagadek wielkanocnych Zagadki Wielkanocne – YouTube https://www.youtube.com/watch?v=_wW5koMSrDk
Rozwiąż zagadki!
Tworzenie pisanki według własnego pomysłu dziecka – inspiracje dla dzieci i rodziców Pomysły na pisanki: 6 najciekawszych pomysłów na pisanki [INSPIRACJE] – Mjakmama.pl (mjakmama24.pl)
https://www.mjakmama24.pl/mama/imprezy/pomysly-na-pisanki-6-najciekawszych-pomyslow-na-pisanki-inspiracje-aa-pwGZ-f8Ge-vj4i.html
Wykonaj pisankę według własnego pomysłu. Może być narysowana na kartce, ale jeśli możesz – spróbuj ozdobić świątecznie jajeczko.
Zabawa matematyczna.
Rodzic rysuje na kartce jajko i wpisuje w nie losowo cyfry. Dziecko rzuca kostką, odszukuje i zaznacza cyfrę, którą pokazuje wyrzucona liczba oczek.
Mama/tato narysuje na kartce jajko i wpisze w nie losowo cyferki. Rzuć kostką, odszukaj i zaznacz cyfrę, którą pokazuje wyrzucona liczba kostek.

30.03.2021 – WTOREK

Rozpoczniemy dzień od połączenia gimnastyki ze świetną zabawa na telefonie bądź komputerze:)
  1. Muzyczna gimnastyka w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU – ćwiczenia „Żuraw”, „Góra-dół”, „Łódeczka”, „Jabłuszko”. Zaczniemy od gimnastyki w podskokach! Ciekawa jestem kto dokładniej wykona ćwiczenie „Żuraw”!
  1. Kończenie zdania przez dziecko: „Moja mamusia jest…”/”Mój tatuś jest” Podawanie imion swojej mamusi/tatusia; dzielenie imion na sylaby/głoski Dokończ zdanie: „Moja mamusia jest…”/”Mój tatuś jest”. Czy wiesz jak ma na imię Twoja mamusia/tatuś. Podziel imiona na sylaby i głoski
  1. „Wspólnie spędzamy czas wolny” – obrazkowa mapa myśli poprzedzona oglądaniem albumów rodzinnych. Wypowiedzi dzieci na temat emocji, jakie im towarzyszą, kiedy oglądają rodzinne zdjęcia.
Obejrzyjcie rodzinne zdjęcia na których wspólnie odpoczywacie, bawicie się lub wykonujecie Wasze ulubione czynności. Jak się wtedy czułeś? Za czym najbardziej tęsknisz? Usiądźcie razem i zaplanujcie świąteczny czas- narysuj to, co chciałbyś robić wspólnie z rodzicami.
  1. Quiz rodzinny. Odpowiedzi na pytania dotyczące członków rodziny: ich zainteresowań, ulubionych potraw świątecznych oraz preferowanych form spędzania czasu wolnego. Czas na wielki quiz rodzinny. Każdy odpowiada na następujące pytania:
  • ulubiona potrawa świąteczna dziecka/mamy/taty
  • ulubiony kolor
Zadania do wykonania:
  • kto ma największą stopę (porównaj)
  • czy mama/tata/dziecko ma łaskotki (odpowiedź musicie sprawdzić 😉
  1. Ćwiczenie „paczka” metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Pobaw się w zabawę: „Paczka” – zwiń się w kłębek na dywanie, a mama/tata spróbuje Cię odpakować. Potem następuje zamiana ról.
  1. Praca w KP3.40–41 – kształtowanie wartości związanej z wyrażaniem radości, rozwijanie percepcji wzrokowej, przeliczanie. Dzieci opowiadają o tym, co się dzieje na ilustracji, co mogą czuć dzieci i dorośli i co one czują, gdy spędzają czas z najbliższymi. Następnie znajdują i liczą na ilustracji elementy pokazane z prawej strony, rysują odpowiednią liczbę kresek.
  2. Spacer z rodzicami. Obserwacja zjawisk pogodowych związanych z wiosną. Wybierzcie się chociaż na krótki spacer i wypatrujcie czy wiosna rozgościła się już w okolicy.


Wiosenne szklarnie


1 Dzień Wiosny

Pierwszego Dnia Wiosny mieliśmy okazję spotkać się z nią online i wysłuchać historii o innych siostrach Wiosny. Opowiedziała nam o następstwie pór roku i obiecała piękną pogodę niebawem. Następnie omówiliśmy doświadczenie polegające na zabarwieniu się tulipanów.


Hiacynty – praca plastyczna

Dziś u nas z dużym przyśpieszeniem wyrosły hiacynty. Zabawa z popcornem okazała się niełatwym zadaniem, ale wyszło pięknie. Już widać pierwsze oznaki w naszym przedszkolu.


Dinozaury – praca plastyczna


5 senses na języku angielskim – TOUCH


Dzień Dinozaura


Projekt „Bajka tworzona przez dzieci” organizowany przez Przedszkole nr 309


Zabawy z lodem – tworzenie lodowych witraży


Projekt „Poznajemy regiony Polski” – MAŁOPOLSKA


15.02.2021 – Walentynki grupowe


Walentynki na angielskim

 


Zimowe zabawy na śniegu


Maciuś i jego dyplom za udział w konkursie „Kartka Bożonarodzeniowa”

Gratulujemy!!

Prezenty dla Babci i Dziadka


Projekt „Regiony Polski”

 


22.01.2021 – Praca plastyczna

Niestety śnieg zmienia się w błotko i nie udało się nam jeszcze ulepić bałwana na placu zabaw. Za to udało nam się stworzyć bałwanki, które dekorują nam pięknie korytarz naszego przedszkola 🙂


Eko z Wolą – Sadzenie żywych kamieni


Zabawy na śniegu


Zawód model


20.01.2021- Arctic animals


19.01.2021 – Dzień Śniegu

Dziś zmieniliśmy się w śnieżynki- niebiesko- białe stroje idealnie się wpasowały w nasz dzień. Dowiedzieliśmy się, jak powstaje śnieg oraz odkryliśmy dziś ciekawostki na temat śniegu – zawsze jest w kształcie sześciokąta, a także to, że każdy płatek śniegu jest inny. Później udało nam się dzielnie odkodować śnieżynkę. Mamy w planach jeszcze kilka eksperymentów, jak pogoda nam dopisze 🙂


Szaleństwa na przedszkolnym placu zabaw

 


Dokarmianie zwierząt zimą

 


Zimowe zajęcia


Spotkanie z Panią Zimą online


Dekorowanie pierniczków

To już nasza tradycja od 3latków, że dekorujemy wspólnie pierniczki:) Dziękujemy za wszystkie piękne ozdoby, szczególnie p. Żanecie – mamie Alana i p. Marcie – mamie Macieja za przyniesienie dodatkowo pysznych pierniczków.

Dziękujemy!!


III miejsce dla Klary i Hani z grupy 6

Klara i Hania zdobyły 3 miejsce w  Warszawskim Konkursie Plastycznym „Dbam o Ziemię, nie marnuję…” organizowanym przez Przedszkole nr 401 w Warszawie.

Gratulujemy dziewczynkom i życzymy dalszych sukcesów 💙

 


Eko z Wolą – doświadczenie o zanieczyszczeniach wody i jej oczyszczaniu


Prezenty świąteczne już powędrowały do domów


Jasełka grupowe


Spotkanie online z Mikołajem – 16.12

 


Pierwszy śnieg 🙂

 


Angielski – fishing game with toys

 



Zajęcia logopedyczne z p. Dorotą

 


Mikołajki grupowe

Dziś mieliśmy do wykonania mnóstwo zadań od Mikołaja. Nasza sala zamieniła się stacje zadaniowe, a dzieci w pomocników Mikołaja. Odnalezienie odpowiednich kopert nie było takie łatwe, ale świetnie daliśmy radę.  Była zabawa ruchowa, kolorowanka, sensoryczne obrazki, a także konkurencja drużynowa  – kto najszybciej poskleja łańcuch choinkowy. Mikołaj oczywiście zostawił dzieciom słodkości. Ale także Alan z mamą przyniósł dla dzieci własnoręcznie ozdabiane pierniczki. Dziękujemy!!

 


Kącik świąteczny w naszej sali:)

Dziękujemy serdecznie za piękny kalendarz, który dla naszej grupy przygotowała Tosia z mamą 🙂


Listy do Św. Mikołaja


Dzień Praw Dziecka


Dzień Pluszowego Misia


 

Gramy w bingo i tworzymy potworka na zajęciach „Body parts”


Wyprawa do Maroko z p. Karoliną podczas zajęć „Mały Podróżnik”


Body parts z Mr Potatoe


Ścieżka sensoryczna i wspólne układanie „podłogi” 🙂 


Dzień postaci z bajek

 

11 listopada 1918r.  – ważna lekcja historii dla dzieci 🙂


11 LISTOPADA


Angielski z Kolorowym Potworem


Popołudniowe zabawy


”Kolorowe potworki”

Książka „Kolorowy potwór” towarzyszy nam od najmłodszej grupy. Wracamy do niej od czasu do czasu, ponieważ dotyczy ważnego tematu emocji, a co więcej przy każdym czytaniu Kolorowy Potwór przypomina dzieciom o różnych wydarzeniach z ich życia i czasem pomaga uporządkować emocje w słoiki jak nasz bohater 🙂 Tym razem również mieliśmy okazję wysłuchania historii „Colour Monster”, który odwiedził nas na angielskim w wersji pop – up. Znana historia jest świetną okazją do wprowadzenia jej w wersji angielskiej. Jak zawsze potworek zdziałał cuda, które zostały przelane na papier pastelami….

 


Nie boimy się jesieni. Korzystamy ze słońca… Pamiętamy o ciepłych ubraniach 🙂

 

30.10.2020 – „Święto Dyni”. Udało nam się stworzyć odpowiedni nastrój i atmosferę. Kolorystycznie dyniowo z dodatkiem światełek, dekoracji w wykonaniu dzieciaków podczas poprzednich zajęć to recepta na super zabawę. Starszaki, jak same stwierdziły są odważne i nie boją się ciemności. I tak właśnie dziś przenieśliśmy się w krainę relaksu 🙂 Nie zabrakło zabaw – połączenie różnych materiałów na ścieżce sensorycznej było niejedną atrakcją:) Zabawy z galaretka brokatową i żółtym makaronem sprawdziło się doskonale. To świetna okazja do stymulacji zmysłów, nie tylko poprzez dotyk i wzrok, ale także węch. Oczywiście każdy musiał wykazać się cierpliwością w oczekiwaniu na swoją kolej, ale daliśmy radę!! 🙂


Projekt „Bezpieczne domy” we współpracy z Fundacją CULTURE LAB


Halloweenowe bingo i piosenki 🙂


Poznajemy  głoskę i literę „d” – dinozaur jako propozycja słowa rozpoczynającego się od głoski „d”


27.10.2020 – Szaszłyki owocowe – okazały się „strzałem w 10”. Każdy sam wybrał ulubione owoce, które chciał zjeść i samodzielnie wykonaliśmy pyszności. Było kolorowo, zdrowo i różnorodnie. Dziękujemy za dostarczenie pyszności💙


„Halloweenowy” angielski


Zabawy z literkami i głoskami – ćwiczymy poznane literki  i głoski układając wyrazy  i scalając głoski w krótkich słowach


Praca plastyczna – „Przestrzenne muchomory”


Projekt „EKO Z TWOJĄ WOLĄ” – ekologiczne ozdobne świeczniki z materiału naturalnego

Serdecznie dziękujemy za słoiczki oraz jarzębinę 💙

Dzień Kundelka  – wspólne ozdobienie pudełka na zbiórkę potrzebnych rzeczy dla zwierząt do schroniska


Praca plastyczna – „Jesienne liście”


Angielski w wykonaniu naszych Starszaków

Poza piosenkami związanych tematycznie z zajęciami nie może zabraknąć ćwiczeń utrwalających  – tu akurat TOPIC „SHAPES”. Nie tylko uczymy się nowego słownictwa, nowych piosenek, ale także się przy tym świetnie bawimy.

 


Roztańczony WF” z Egurolla Dance Studio. Ostatnio odbyły się u nas zajęcia taneczne poprowadzone przez instruktora tańca , było cudownie!

 


Święto chleba – udało nam się upiec bułeczki z małym opóźnieniem 😉 Porozmawialiśmy o procesie pieczenia chleba, o tym co powstaje z mąki,a także posmakowaliśmy naszych wypieków.


Październik 2020 – wzorki i szlaczki


5.10.2020 – Gimnastyka z P. Anią


Październik 2020 – praca plastyczna – „Jesienne drzewa”

Tworzenie naszych drzew zajęło nam sporo czasu, dlatego dzieła powstały w kilku etapach. Jak przy każdej aktywności dziecka w przedszkolu każda aktywność, również nasza praca plastyczna to nie tylko rozwijanie się manualnie. To szereg poleceń rozwijających uważne słuchanie, rozumienie, ćwiczenie spostrzegawczości, cierpliwości, współpracy,  a także pracy w skupieniu i ciszy. Co więcej, to zawsze okazja do pomocy innym, wykonywania samodzielnie czynności, porządkowania swojego miejsca przy stole i wiele innych. Tym razem zaczęliśmy od przygotowywania drzewa z bibuły. Należało przeciąć ją na paski oraz poskręcać co było świetnym treningiem palców. Później dokładnie omówiliśmy, jak wygląda jesienne drzewo, jakie ma kolory liści. Następnie drzewa zostały przyklejone i pomalowane. Następnym etapem było doklejenie liści. Dlatego najpierw każdy miał za zadanie odliczyć dla siebie określoną ilość listków podanym kolorze. Ale to nie był jeszcze koniec. Podczas pobytu na świeżym powietrzu pozbieraliśmy liście, które pokruszone również ozdobiły naszą pracę. Efekty przedstawiamy poniżej 😉


01.10.2020 – Wycieczka do Powsina


25.09.2020 – Wycieczka na skrzyżowanie, wycieczka na pocztę

W piątek udaliśmy się na wycieczkę utrwalając zasady bezpieczeństwa podczas wyjść poza teren przedszkola, jak również zasady przechodzenia przez przejście dla pieszych.

Ponadto wybraliśmy się na pocztę, by wspólnie kupić znaczki i nadać pocztówki do przedszkoli z innych regionów Polski. Dziś wysłaliśmy 7, ale to nie koniec. Nie możemy się również doczekać aż dostaniemy odpowiedź i pocztówki do nas powrócą 🙂


 

Nasz wyjątkowy Przyjaciel grupy wszystkim znany jako Zenek 🙂

Towarzyszy nam od 3latków – ma swoją historię. Stworzony przez p. Olę dla dzieci zaczął swoją wędrówkę od domu do domu naszych przedszkolaków. I właśnie tak nasz Miś stał się dla nas kimś wyjątkowym.

Także w tym roku będzie towarzyszył przedszkolakom z grupy VI. Zasady są takie jak dotychczas – Zenek wędruje na maksymalnie tydzień do domu, żeby się wyrobił odwiedzić wszystkie rodziny. Rozpocznie przygodę od tych dzieci, któe nie gościły misia z powodu pandemii:) Co robimy? Czytamy wybraną bajkę, wiersz swojemu dziecku i wpisujemy do notesu, który Zenek nosi w swoim plecaku:) Prosimy, by wpisy ograniczały się do 2 stron. Oczywiście, jak zawsze ozdoby wpisów wręcz zalecane.

A teraz kilka słów, co się stało z Zenkiem podczas pandemii. Akurat u niego był to czas rozpieszczenia i królowania u Asi Cz. Jak sama mówiła, Miś mieszkał w jej pokoju w koronie:) Ale to nie wszystkie dobrocie, jakie go spotkały. Ponieważ w trakcie wędrówki spotkał się z kotkiem  i wyszedł z tego z małym uszczerbkiem tracąc swoją kolorową żelową okładkę, to po powrocie do przedszkola z królestwa Asi wrócił w nowej odnowionej wersji, ale jakiej!!! Pięknej okładce z dedykacją „Przyjaciel grupy VI” 🙂 Serdecznie dziękujemy za taką piękną okładkę dla Zenka. Wszyscy ją podziwiają i się zachwycają 🙂

Dlatego też, postanowiłyśmy wspólnie, że Zenek w takiej pięknej wersji będzie dalej podróżował do dzieci. Dlatego prosimy, by wpisy w Zenkowym notesie były dość zwarte:)

Oto kilka zeszłorocznych wpisów. Nie obyło się również bez podziwiania i wspólnego odczytania pamiątek pozostawionych Zenkowi.

Także co można więcej dodać … spodziewajcie się niedługo Zenka w domu:)

 


Tydzień o bezpieczeństwie – piękne własnorecznie wykonane przejścia dla pieszych z własnym portretem:)


23.09.2020 – Wizyta gościa – Mamy Tosi. Wybór opowiadań Tosi okazał się bardzo trafjny i spodobał się nie tylko dziewczynkom. Bardzo się cieszymy z takich wspaniałych odwiedzin 🙂

 


Korzystając z pięknej pogody, spędzamy sporo czasu w ogrodzie. 🙂


21.09.2020 – Gość specjalny – mama Ludwika dziś przeczytała nam ciekawe zagadki i ciekawoski o zwierzętach 🙂


Nasz kącik jesienny pięknieje. Wrzosy przyniesione przez dzieci i inne dary jesieni wzbogacają naszą salę, a także wiedzę:)


Zabawy dowolne spędzamy różnie:) Ale każdy znajduje dla siebie coś, co go relaksuje oraz sprawia przyjemność. To również istotna część dnia w przedszkolu, która nie tylko wpływa pozytywnie na budowanie relacji w grupie, ale także każda wybrana katywność rozwija nasze dzieciaki:)


1.09.-04.09.2020

Od pierwszych dni września dołączyli do nas Laura i Sergiusz. Miło nam powitać nowe osoby w naszej grupie oraz miło nam patrzeć, jak zostali miło powitani przez dzieci. Już pierwsze dni sprawiły nam mnóstwo przyjemności. Po wakacjach grupa VI wróciła jako prawdziwe starszaki – dojrzalsze, wyższe oraz chętne i pełne energii do pracy. Dlatego też nie próżnujemy. Ten tydzień poświęciliśmy na przypomnienie zasad przedszkolnych, naszej grupy oraz powspominaliśmy wakacje.


Poza korzystaniem z pięknej pogody dzielnie pracujemy. Ćwiczymy cierpliwość, uwagę, oczy, skupienie i koncentrację, a także pracę zespołową. To niełatwe zadanie, ale nie poddajemy się i dajemy z siebie wszystko 🙂

 


 
Powiększ litery
Zmień kontrast