Ramowy rozkład dnia
Przedszkole czynne od godz. 7:00 do godz. 17:30
GRUPY MŁODSZE
Godzina |
Harmonogram |
---|---|
07:00–8:10 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zajęcia wspomagające prowadzoneprzez nauczyciela. Tworzenie warunków do podejmowania przez dzieci działań według ich pomysłów, rozwijanie zainteresowań i uzdolnieńdzieci. Przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi.Dowolne zabawy podejmowane przez dzieci. |
08:10–08:20 |
Zabawy podejmowane przez dzieci. Zabawy ruchowe integrujące całą grupę. |
08:20–08:30 |
Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczne. |
09:00–09:45 |
Zajęcia dydaktyczne w sali lub ogrodzie. Realizacja zadań zawartych w miesięcznych planach wychowawczo – dydaktycznych. Rozwijanie wrażliwości i aktywności twórczej dzieci poprzez kontakt z literaturą, sztuką, muzyką i przyrodą. Nabywanie umiejętności przez działanie. Uwzględnianie indywidualności każdego dziecka. |
09:45–10:00 |
Dowolne zabawy podejmowane przez dzieci. |
10:00-10:15 |
II śniadanie -spożywanie owoców. |
10:15–11:20 |
Pobyt w ogrodzie, spacery i wycieczki. |
11:20–11:30 |
Powrót do przedszkola – czynności samoobsługowe w szatni. |
11:40–12:00 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne w łazience. |
12:00-12:30 |
I. Obiad – zupa plus przystawka (warzywa, owoce, ciasto własnego wypieku, jogurty, budynie itd.) |
12:30–14:10 |
Odpoczynek poobiedni. Słuchanie muzyki lub bajek. Czynności samoobsługowe – rozbieranie się i ubieranie, toaleta. Zabawa ruchowa. |
14:20–14:50 |
II. Obiad- drugie danie. |
14:50–15:00 |
Czynności higieniczne po obiedzie. |
15:00–17:30 |
Swobodna zabawa w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie. Czas na swobodną zabawę. Zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela. Rozchodzenie się dzieci do domu. |
GRUPY STARSZE
Godzina |
Harmonogram |
---|---|
07:00–8:10 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zajęcia wspomagające prowadzoneprzez nauczyciela. Tworzenie warunków do podejmowania przez dzieci działań według ich pomysłów, rozwijanie zainteresowań i uzdolnieńdzieci. Przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi.Dowolne zabawy podejmowane przez dzieci. |
08:10–08:20 |
Zabawy podejmowane przez dzieci. Zabawy ruchowe integrujące całą grupę. |
08:20–08:30 |
Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczne. |
09:00–09:45 |
Zajęcia dydaktyczne w sali lub ogrodzie. Realizacja zadań zawartych w miesięcznych planach wychowawczo – dydaktycznych. Rozwijanie wrażliwości i aktywności twórczej dzieci poprzez kontakt z literaturą, sztuką, muzyką i przyrodą. Nabywanie umiejętności przez działanie. Uwzględnianie indywidualności każdego dziecka. |
09:45–10:00 |
Dowolne zabawy podejmowane przez dzieci. |
10:00-10:15 |
II śniadanie -spożywanie owoców. |
10:15–11:20 |
Pobyt w ogrodzie, spacery i wycieczki. |
11:20–11:30 |
Powrót do przedszkola – czynności samoobsługowe w szatni. |
11:40–12:00 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne w łazience. |
12:00-12:30 |
I. Obiad – zupa plus przystawka (warzywa, owoce, ciasto własnego wypieku, jogurty, budynie itd.) |
12:30–13:0013:00-14:10 |
Odpoczynek poobiedni. Słuchanie muzyki lub bajek.Tworzenie warunków do podejmowania przez dzieci działań według ich pomysłów, rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci, praca indywidualna i w małych grupach. |
14:20–14:50 |
II. Obiad- drugie danie. |
14:50–15:00 |
Czynności higieniczne po obiedzie. |
15:00–17:30 |
Swobodna zabawa w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie. Czas na swobodną zabawę. Zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela. Rozchodzenie się dzieci do domu. |