GRUPA III

 

Rok szkolny 2020/2021

Witamy w nowym roku szkolnym i zapraszamy do naszej galerii zdjęć 🙂

***

Zapraszamy na zakładkę „Eko” z Twoją Wolą, gdzie również wrzucamy zdjęcia z naszych działań proekologicznych.

***

Dzień Ziemi

 

22 kwietnia obchodziliśmy uroczyście Międzynarodowy Dzień Ziemi. Cały dzień Przedszkolaki brały udział w edukacyjnych zabawach, które miały na celu obchodzenie imienin naszej planety.  Obejrzeliśmy film edukacyjny, w dzięki któremu dzieci dowiedziały się, jak należy dbać o planetę i jak można przeciwdziałać zanieczyszczeniom. Przedszkolaki poznały również ważne słowo – „ekokultura”. Zbieraliśmy skarby Ziemi, zrobiliśmy pracę plastyczną tylko z wykorzystaniem znalezionych skarbów – prezentuje się pięknie! Każdy miał okazję na pokazanie, jak kreatywnie myśli podczas zadań. Ponadto wraz z grupą 6 posadziliśmy drzewo w naszym ogrodzie przedszkolnym, jako jedno z ważnych zadań Młodych Ekologów. Wykonaliśmy również własną przestrzenną Ziemię i zorganizowaliśmy wystawę w szatni razem z grupą 4 i 6.

 

***

Wasze zabawy w domu 😊

 

Pratyaksh

 

 

Maja

 

 

Małgosia

 

 

Zuzia

 

 

Sandra

 

 

Sara

 

 

***

 

Zapraszamy na propozycje zabaw na następne dni 😊

 

Piątek, 16.04.2021 r.

  1. Rytmiczne ćwiczenia 🙂

Źródło: YouTube, kanał: W Podskokach.

2. Dzisiaj przenosimy się do Opery. Obejrzyjcie film edukacyjny, w którym pokazana zostanie Opera Wrocławska.

Źródło: YouTube, kanał: Opera Wrocławska.

3. Odpowiedzcie na pytania: Do jakiego innego miejsca jest podobna Opera? Jak powinno się zachowywać w Operze? Jak powinniśmy się ubrać na spektakl do Opery?

4. Gra online „Zaprowadź porządek na widowni w Operze”.

http://katila.com.pl/TeatrWielki/GraMoniUszko-wTeatrze/

5. I Kolejna gra online!

http://katila.com.pl/TeatrWielki/GraMoniUszko-wDomu/

6. Karty pracy.

Karty pracy Planeta Dzieci – s. 4,5 i 6.

 

Pozdrawiam,

Karolina Ciźla 😊

 

Czwartek, 15.04.2021 r.

1. Na początek – gimnastyka!

Źródło: YouTube, kanał: Lulitulisie.

2. „Muzyczne zagadki” – Obejrzyj film edukacyjne i odkryj, jakie instrumenty są w filmie.

Źródło: YouTube, kanał: Przedszkole Razem.

3. Spójrz na zdjęcie i powiedz, kto to jest i jaką pracę wykonuje? Gdzie pracuje?

4.Obejrzyj film edukacyjny.

Źródło: Filharmonia Szczecin.

5. Posłuchaj muzyki i zabaw się tak jak w filmie.

Źródło: YouTube, kanał: EduFilharmonia Szczecin.

6. Własny instrument.

Potrzebujemy:

  • opakowanie po chusteczkach,
  • kolorowy papier,
  • nożyczki,
  • kilka gumek recepturek,
  • kawałek grubego kartonu, np. po pudełku,
  • czarny marker lub flamaster,
  • taśma samoklejąca.

Najpierw brzegi pudełka obklejamy kolorowym papierem. Zakładamy gumki recepturki, tak aby przykryć dziurę. Z grubego kartonu wycinamy gryf gitary i go ozdabiamy markerem. Przy pomocy taśmy mocujemy gryf do pudełka. Gotowe!

Źródło: https://ekodziecko.com/zabawkowa-gitara

 

Pozdrawiam,

Pani Karolina 😊

 

Środa, 14.04.2021 r.

  1. Dzisiaj poćwiczymy sobie… zumbę! Zapraszam 😊

Źródło: YouTube, kanał: Zumba with Dovydas.

2. „Po co jest teatr?” – słuchanie wiersza J. Kulmowej.

Ta drabina to schody do nieba,

a ta miska pod schodami to księżyc.

Tamten miecz to zwyczajny pogrzebacz,

a z garnków są hełmy rycerzy.

Ale kto w te czary nie uwierzy?

To jest teatr.

A teatr jest po to,

żeby wszystko było inne niż dotąd.

Żeby iść do domu w zamyśleniu,

w zachwycie,

I już zawsze w misce księżyc widzieć…

3. Rozmowa na temat utworu.

Rodzic zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: O jakim miejscu opowiada wiersz? Co niezwykłego dzieje się w teatrze? Po co jest teatr?

4. Film edukacyjny „Jak powstaje spektakl teatralny?”

Obejrzyjcie teraz film edukacyjny, który opowiada o tym, jak powstaje spektakl teatralny i co jest potrzebne w teatrze.

Źródło: YouTube, kanał: Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie.

5. Zabawa ruchowa i słuchowa – „Zrób tyle, ile słyszysz”.

Rodzic z dzieckiem siedzą wygodnie np. na dywanie. Przygotujcie bębenek lub inny przedmiot, w który można uderzać. Rodzic wystukuje rytm, a dziecko musi je powtórzyć. Następnie rodzic uderza tyle razy ile uważa, a dziecko musi wykonać ćwiczenie (pajacyki, przysiady, podskoki) tyle razy, ile usłyszało, np. rodzic uderza 5 razy w bębenek, a dziecko wykonuje 5 pajacyków.

6. Zadania matematyczne online.

  • Policz kropki na kostkach i zaznacz odpowiednią cyfrę.

https://szaloneliczby.pl/policz-kropki/

  • Sprawdź, czy pokazane cyfry są prawidłowo napisane.

https://www.gry-matematyczne.pl/znam-cyfry.html

  • Z pomocą rodzica sprawdźcie, w którą stronę ułożone zostały zabawki na półce.

https://szaloneliczby.pl/prawa-lewa/

7. Karty pracy.

  • Planeta Dzieci karty – s. 2-3, 5.

 

  • Zeszyt grafomotoryczny – s. 62.

 

8. Popołudniowy spektakl.

Obejrzyjcie po południu spektakl „Ryba w Koronie”.

Źródło: YouTbe, kanał: Teatr na Plaży.

 

Pozdrawiam,

pani Karolina 😊

 

Wtorek, 13.04.2021 r.

  1. Dzisiaj zacznijmy od leśnej gimnastyki! Dodajmy sobie energii w ten deszczowy dzień 😊

Źródło: YouTube, kanał: W Podskokach.

2. Posłuchaj wiersza – „W kinie”.

Piegowaty Jaś z Radzynia

co sobotę szedł do kina.

Co sobotę wszyscy w kinie

mieli dość Jasiowych minek.

Bo ten piegowaty chłopak

wszystko robił tam na opak,

głośno gadał, jadł, szeleścił,

ze sześć paczek chrupek zmieścił.

Potem czas na popijanie,

puszek z sykiem otwieranie,

tupot nóg i głośne śmiechy,

ależ Jasio miał uciechę!

Jaś się dziwił, że dziewczyna

żadna nie chce z nim do kina. 

A koledzy też nie chcieli,

widząc Jasia osłupieli…

Pewnej soboty bez jego wiedzy

usiedli za nim jego koledzy.

Jedli i pili głośno chrząkając,

i Jasiowi w fotel często stukając.

Jasia Pieguska złość już rozsadza!

A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…

„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie…”

I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.

3. Rozmowa na temat wiersza.

Rodzic zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: Gdzie co sobotę chodził Jaś? Co on tam robił? Czy to było właściwe zachowanie? Co się stało pewnej soboty? Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

4. Zabawa dydaktyczna – „Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?”

Rodzic mówi zdania, a dziecko ma określić, czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie. Dziecko ma uzasadnić, dlaczego tak myśli. Przykładowe zdania:

  • W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami.
  • W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji.
  • W kinie kładziemy nogi na fotel sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć.
  • W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu nie przeszkadzać.
  • W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając.

5. „Coś na F” – film edukacyjny.

Obejrzyj filmik o literce F.

Źródło: YouTube, kanał: Ubu.

6. Zabawa spostrzegawcza „Coś na F”.

Dziecko podaje nazwy przedmiotów znajdujących się w pokoju lub w całym domu. Za pomocą gestodźwięków (klaskanie, tupanie) określa, czy w danym słowie występuje głoska f.

7. Litera F jak FOKA.

Z przedstawionej sylwety litery F stwórz własną Fokę. Dorysuj jej ogon, oczy, pyszczek i łapy, a na końcu pokoloruj.

8. Karty pracy.

Planeta Dzieci cz. 4 – zróbcie stronę, na której jest literka F.

Zeszyt grafomotoryczny – s. 61.

 

Pozdrawiam,

Pani Karolina 😊

 

Poniedziałek, 12.04.2021 r.

  1. Zaśpiewajcie naszą piosenkę na rozgrzewkę 🙂

Źródło: YouTube, kanał: Śpiewające Brzdące.

2. Burza mózgów – „Co to znaczy być kulturalnym?”

Rodzic zadaje pytanie, dziecko odpowiada, wszystkie odpowiedzi są dobre. Rodzica może je zapisać na dużej kartce. Na koniec wszyscy podsumowują odpowiedzi, systematyzując wiedzę dzieci. Razem tworzą „Kodeks kulturalnych przedszkolaków”.

  • Wiem, jak trzeba się zachować w różnych sytuacjach.
  • Znam i stosuję zwroty grzecznościowe.
  • Współtworzę zasady dobrego zachowania.
  • Podejmuję zadania służące dobru innych i mojemu.
  • Dbam o mienie w przedszkolu, domu i w miejscu publicznym.
  • Bawię się i pracuję z każdym.
  • Słucham innych, czekam na swoją kolej.

3. Zabawa „Prawda/nieprawda”.

Rodzic czyta zdania, a dziecko mówi, czy jest ono prawdziwe, czy nie.

– Gdy wchodzimy do sali mówimy dobry wieczór.
 
– Gdy idziemy spać mówimy rodzicom dobranoc.
 
– Idąc do domu mówimy do widzenia.
 
– Gdy kogoś uderzę mówię „przepraszam”.
 
– Gdy widzę Panią z przedszkola spacerująca w parku mówię „cześć”.
 
– Gdy chcę żeby ktoś podał mi zabawkę mówię „proszę”.
 
– Gdy zaczynam jeść śniadanie mówię wszystkim „smacznego”.

4. Posłuchaj bajki o niegościnnym owadzie i powiedz, czy zachowanie owada było kulturalne czy nie.

Źródło: YouTube, kanał: Kulturalne Dzieci.

5. Dopasuj wiosenne obrazki do ich cieni.

https://eduzabawy.com/gry-online/dopasuj-cienie1/wiosna/

6. Zrób to sam – Gniotek.

Gniotki są idealne do zabawy, która również rozluźnia i pomaga w rozładowaniu np. złości. Zróbcie to sami przy małej pomocy rodziców 🙂

Potrzebujemy:

  • balon,
  • butelkę 500 ml,
  • mąkę ziemniaczaną lub ryż,
  • lejek,
  • słomkę lub wykałaczkę,
  • czarny marker,
  • opcjonalnie: włóczka do zrobienia włosów.

Poniżej zamieszczam instrukcję, jak gniotka wykonać. Miłej zabawy!

Źródło: YouTube, kanał: Moje Dzieci Kreatywne.

 

Pozdrawiam,

Pani Karolina 😊

 

Piątek, 9.04.2021 r.

  1. Na początek – rytmika!

Źródło: YouTube, kanał: W Podskokach.

2. Obejrzyj filmik „Skąd się bierze woda w kranie?”

Po obejrzeniu odpowiedz, dlaczego powinniśmy oszczędnie korzystać z wody w kranie.

Źródło: YouTube, kanał: Wodociągi Wałbrzych.

3. Zabawa z wodą – „Kto pierwszy ten lepszy”.

Razem z rodzicami lub rodzeństwem przygotujcie dużą miskę z wodą. Z butelek plastikowych zdejmijcie zakrętki (każda osoba ma mieć jedną zakrętkę). Umawiamy się, w którym miejscu w misce jest START oraz META. Kładziemy zakrętki na starcie i dmuchamy! Czyja pierwsza zakrętka dopłynie do mety, ten wygrywa!

4. Interaktywne gry.

  • „Prawda czy fałsz?” – wysłuchaj zagadek i zaznacz, czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/c63a4c5c51d5b5e8e5b23cc553039dda_/index.html

  • „Zrób to sam!” – samodzielnie wykonaj sieć kanalizacyjną dla miasta.

https://mpwik.com.pl/view/klozeciak_game2

5. Eksperymenty z wodą.

Wybierzcie jeden (lub wszystkie!) eksperyment z wodą i wykonajcie go razem z rodzicami i rodzeństwem. Miłej zabawy!

Źródło: YouTube, kanał: Mamawdomu.

 

Pozdrawiam i miłego weekendu,

Pani Karolina 😊

 

Czwartek, 8.04.2021 r.

  1. Joga dla dzieci na początek dnia.

Źródło: YouTube, kanał: Happy Joga.

2. Zabawa słuchowa „W sklepie spożywczym”.

Wszyscy siedzą wygodnie. Rodzic zaprasza  do sklepu spożywczego. Dziecko kupuje produkty, których nazwy zaczynają się na taką głoskę, na jaką kończy się poprzedni produkt, np. kalafior–ryż–szpinak–kapusta–ananas–sałata, ogórek–kiwi–imbir–rukola–ananas–ser.

3. Obejrzyj film edukacyjny o przygodach Oli i Stasia „Warzywa i owoce”.

http://https://www.youtube.com/watch?v=ZzYZFbO0CAY

Odpowiedz na pytanie: Dlaczego warzywa i owoce są ważne dla każdego człowieka? Dlaczego musimy jeść codziennie przynajmniej jeden owoc i warzywo?

4. Wykonaj zadanie online z warzywami.

Posłuchaj nazw warzyw i odszukaj odpowiedni obrazek.

https://pisupisu.pl/przedszkole/warzywa

5. Kolorowanka interaktywna „Warzywa”.

Pokoloruj warzywa na odpowiedni kolor.

https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanka-warzyw-jedzenia_16949.html

6. Liczenie.

Policz i zaznacz odpowiedni kwadrat z liczbą. Pokoloruj rysunki.

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2020/02/policz-i-pokoloruj.pdf

7. Piosenka „Na straganie”.

Posłuchajcie piosenki, spróbujcie zapamiętać jak najwięcej warzyw i owoców, które wymieniono w piosence.

Źródło: YouTube, kanał: NutkoSfera.

8. Zdrowe przekąski.

Przygotujcie w wolnej chwili razem z rodzicami i rodzeństwem zdrową przekąskę.

Źródło: YouTube, kanał: ProgramdlaSzkół.

 

Miłej zabawy!

Pani Karolina 😊

 

Środa, 7.04.2021 r.

Witam po Świętach! Mam nadzieję, że wszyscy jesteśmy wypoczęci i gotowi do działania 😊

  1. Na początek – trochę ruchu!

Źródło: YouTube, kanał: WPodskokach.

2. Zabawa dramowa „Cebulka”

Rodzic czyta powoli tekst. Dziecko zamienia się w bohatera opowiadania i pokazuje jego treść ruchem.

Tulipan mieszkał sobie w swoim domku cebulce, głęboko pod ziemią /dziecko leży na podłodze, zwinięte „w kłębek”/.

Było tam ciemno, cicho i zimno /dziecko zamyka oczy i cicho leży/.

Jednak pewnego dnia zrobiło mu się jakoś niewygodnie / dziecko zaczyna się wierc/.

Nagle cebulka pękła i tulipan wysunął mały kiełek /dziecko wysuwa w górę rękę lub nogę/.

Kiełek zaczął rosnąć i rosnąć / dziecko powoli unosi się do góry/.

Wypuścił liście i pięknie zakwitł / dziecko unosi ręce go góry, jakby to był piękny kwiat/.

Tulipan rozejrzał się dookoła z uśmiechem, ponieważ zobaczył, że w ogrodzie jest mnóstwo pięknych i kolorowych kwiatów /dziecko obraca się w jedną i w drugą stronę, uśmiecha się/.

3. Etapy rozwoju tulipana „Od cebulki do kwiatu”

Przyjrzyj się obrazkom i uszereguj obrazki od pierwszego do ostatniego.

Następnie wydrukuj, wytnij i przyklej w odpowiedniej kolejności lub narysuj na kartce rozwój tulipana od cebulki do kwiatka.

4. Zabawy słuchowe – „Gdzie słychać [c]?”

Usiądźcie wygodnie. Rodzic wymawia słowa, w tym także te, które rozpoczynają na głoskę [c]. Gdy dziecko usłyszy słowo słowo rozpoczynające się na [c] – klaszcze w dłonie. Z kolei, gdy usłyszy słowo rozpoczynające się na inną głoskę – nie wykonuje żadnego gestu. Następnie obejrzyjcie obrazki, które przygotowałam. Zadaniem dziecka jest wybranie tych obrazków, w nazwach których słychać głoskę [c].

5. Obejrzyj filmik o [C]

Źródło: YouTube, kanał: Smok Edzio.

6. Praca plastyczna – [C]

Wydrukuj szablon litery C. Przygotuj klej i cukier. Posmaruj literę c klejem i ozdób ją cukrem. (Aby praca była bardziej kolorowa, można cukier zabarwić barwnikiem – flamastrem lub rozcieńczoną farbką).

7. Karty pracy

 

Pozdrawiam,

Pani Karolina 😊

 

Czwartek, 1.04.2021 r.

  1. Zabawa ruchowa „Wyścig z jajem”

Dziecko z rodzicem lub rodzeństwem trzyma w rękach łyżkę i na niej kładzie jajko (może być ugotowane na twardo lub plastikowe, drewniane). Uczestnicy wyścigu ustawiają się na starcie i ich zadaniem jest dojście jak najszybciej do mety. Wygrywa ta osoba, która dojdzie pierwsza do mety.

2. Bajka o jajkach

Obejrzyj bajkę i odpowiedz na pytania:

  • Skąd pochodzą jajka?
  • Jaka jest budowa jajek?
  • Czyje jajko jest największe, a czyje najmniejsze?

Źródło: YouTube, kanał: CiufciaTv.

3. Zabawa badawcza „Które to jajko?”

Przygotujcie: jedno jajko surowe, jedno ugotowane.

Rodzic trzyma dwa jednakowe jajka i prosi dziecko, aby zastanowiło się, po czym można poznać, że jedno z nich jest surowe, a drugie gotowane. Dziecko podaje swoje propozycje. Następnie dziecko wprowadza w ruch obrotowy oba jajka i je obserwuje. Opisuje, w jaki sposób się poruszają, czyli które jajko porusza się szybciej. Następnie wraz z rodzicem rozbija jajko i sprawdzają, czy miało rację. Dziecko wysnuwa wniosek, że gotowane jajko wiruje szybko, a surowe – kołysze się i obraca wolniej. Dzieje się tak, ponieważ jajko ugotowane (szczególnie na twardo) ma stały środek, a surowe nie może obracać się łatwo i szybko – jego płynny środek przesuwa się wewnątrz skorupki na wszystkie strony.

4. Zabawa badawcza „Jak zbudowane jest jajko?”

Rodzic przygotowuje dla dziecka jedno ugotowane na twardo jajko. Zadaniem dziecka jest określenie właściwości jajka i wykonanie następujących czynności:

  • obieranie jajka ze skorupki,
  • określanie wyglądu, smaku i zapachu,
  • nazywanie części jajka: białko, żółtko, skorupka.

5. Dekoracja na stół wielkanocny.

W poniższym filmiku została przedstawiona instrukcja do wykonania samodzielnie kurki, która będzie dekoracją na jajka, którą można postawić np. na wielkanocnym stole.

Źródło: YouTube, kanał: fundacjaarka.

6. Na koniec dnia lub w momencie odpoczynku można wykonać poniższe ćwiczenie relaksacyjne, które doskonale wyciszy zły humor i rozluźni ciało.

Źródło: YouTube, kanał: PSONI Koło w Bytomiu.

 

Pozdrawiam,

pani Karolina 😊

 

Środa, 31.03.2021 r.

  1. Gimnastyka na początek dnia!

Źródło: Youtube, kanał: W podskokach.

2. Zagadki „Wielkanocne zwierzątka”.

Rodzic podaje opis zwierząt kojarzonych z Wielkanocą (kurczaczek, zajączek, baranek) oraz kilku, które nie są związane z Wielkanocą. Dziecko na podstawie opisu odgaduje, o jakie zwierzę chodzi, a następnie określa, czy to zwierzę jest symbolem Wielkanocy, czy nie.

3. Zabawa paluszkowa „Zajączki”.

Dziecko naśladuje słowa wierszyka, za każdym razem chowa kolejny palec. Na koniec dziecko zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca.

4. Głoska „J”.

Obejrzyj filmik i przypomnij sobie ostatnio poznaną głoskę i literę „J”.

Źródło: YouTube, kanał: Ubu.

5. Kodowanie „Znajdź drogę”.

W tym zadaniu należy stworzyć kod, który pomoże dotrzeć bohaterowi na miejsce. W wersji łatwiejszej bohaterem jest kropka, więc kod tworzymy przy pomocy strzałek kierunkowych skierowanych do góry, do dołu, w prawo lub w lewo. Tworząc kod musimy uwzględnić też warunki (podane są na kartach pracy).

Źródło: http://kodowanienadywanie.blogspot.com/2020/04/zadania-bez-nudy-wielkanoc.html.

6. Zadania interaktywne.

a) Kolorowanka – za pomocą programu pokoloruj wielkanocnego zajączka.

https://www.kolorowankionline.net/zajaczek-z-jajkami

b) Memory – znajdź pary obrazków.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7d14f298b7fab85822b18455ee25536f_/index.html

Źródło: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/swiateczne-zwyczaje.

 

Pozdrawiam,

pani Karolina 😊

 

Wtorek, 30.03.2021 r.

  1. Zabawa ruchowa – „Wyścigi zajączków”.

Dziecko z rodzicem stoją z jednej strony pokoju, a po drugiej stronie jest meta. Na sygnał (gwizdnięcie, okrzyk „START”) wszyscy skaczą i pokonują wyznaczoną trasę, złączają nogi, z rąk nad głową robią „zajęcze uszy”.

      2. Zabawa słuchowa „Dokończ zdanie” – rodzic mówi zdanie, a dziecko je kończy.

  • Po zielonej łące kicają… (zające).
  • W kurniku kaczątka i małe… (pisklątka).
  • Wielkanoc to wiosenne święta, o których każde dziecko… (pamięta).
  • Każdy na wielkanocną babkę się skusi, bo to wypieki mojej… (mamusi).
  • W koszyczku schowany baranek… (wełniany).
  • Z koszyczkiem idziemy, święcić go… (będziemy).

3. Zabawa słuchowa „Robimy łańcuchy wyrazowe”. Dziecko z rodzicem (całą rodziną) siadają na dywanie lub przy stole. Każdy po kolei mówi nazwę jakiegoś przedmiotu lub imię kolegi/koleżanki/członka rodziny. Wszyscy słuchają. Każda następna osoba wypowiada wyraz zaczynający się ostatnią głoską wyrazu poprzedniego, np. Emila, Adam, Marcin, Norbert, traktor, robot, telewizor, itp.

4. Zabawa plastyczna „Wielkanocne kartki”. 

Potrzebujemy:

  • kartkę A4 złożoną na pół,
  • kolorowy papier,
  • nożyczki,
  • kleje,
  • wycięte szablony jajek,
  • ołówek,
  • np. dowolne gotowe dekoracje (naklejki, itp.)

Zadaniem dziecka jest odrysowanie na kolorowym papierze jajek w różnych rozmiarach, wycięcie ich, ozdobienie i przyklejenie na kartce według własnego pomysłu. Rodzic pomaga dziecku z napisaniem na środku świątecznych życzeń.

5. Zadania w kartach pracy (Planeta dzieci – karty, s. 40-41, 42).

Pozdrawiam,

pani Karolina 😊

 

***

Kosmiczny tydzień 

W zeszłym tygodniu omawialiśmy kosmos i wszechświat – dla dzieci był to niezwykle kreatywny czas.

 

Eksperyment przyrodniczo-ekologiczny 

Jak co tydzień na piątek, przeprowadziliśmy zajęcia ekologiczne 🙂 zapraszamy do zakładki „Eko” z Twoją Wolą. 

 

Praca plastyczna – miś koala

Nasza cotygodniowa praca plastyczna dotyczyła tematu o zwierzętach egzotycznych oraz przy okazji łączyła się z lutowym tematem naszego projektu edukacyjnego „Mali podróżnicy”, czyli Australii. 

 

Łapacze snów 

Trudne zadanie dla przedszkolaków – nawlekanie włóczki i próby zrobienia pętelek, ale za to ile sprawiło zabawy 🙂

 

Dzień Dinozaura

Dzień Dinozaura w naszej grupie oznaczał wiele zabaw – obejrzeliśmy prezentację dotyczącą życia dinozaurów, o tym, jak żyły i jak wyginęły. Poznaliśmy zawód paleontologa, czyli naukowca, kóry zajmuje się badaniem skamielin oraz życiem dinozaurów. Mieliśmy rówież okazję na zabawienie się w paleontologów, ponieważ mogliśmy odkryć kości dinozaura spośród „skamieliny”. Były także piosenki, zabawy z jajem dinozaura, a także próby stworzenia własnych skamielin. 

 

Urodziny Mai 

Pod koniec lutego świętowaliśmy 5-te urodziny Mai! Naszej koleżance życzymy spełnienia marzeń i samych szczęśliwości 🙂

 

Jesteśmy starszakami, więc podpisujemy się!

 

Popołudniowe zabawy w teatrzyk

 

Eko-witraże z lodu

Co tydzień prowadzimy zajęcia o ekologii i z tej okazji przygotowujemy różne aktywności dotyczące działań ekologicznych. W tym tygodniu, korzystając z ostatnich mroźnych dni, przedszkolaki przygotowały ekologiczne witraże z lodu. Wykorzystaliśmy kubeczki, które nam zostały z urodzin, i postanowiliśmy dać im drugie życie. Do kubeczków dzieci wrzucały różne materiały – gałązki, igły, zasuszone kwiaty, zaschniętą pomarańczę z naszego kącika przyrody, goździki, a także brokatowe ozdoby. Następnie położyliśmy je na parapecie na mrozie i czekaliśmy cały dzień i noc, żeby nasze witraże się zamroziły. W piątek po obiedzie mogliśmy je oglądać i sprawdzać jak pięknie mienią się w świetle.

Tego rodzaju zabawy są również ciekawe ze względu na ich wpływ na sensorykę – pracował nasz zmysł dotyku, wzroku oraz węchu, ponieważ witraże pięknie pachniały dzięki gałązkom, goździkom i pomarańczy 🙂

 

Walentynki

❤

W poniedziałek 15 lutego w naszej grupie obchodziliśmy Walentynki. Były rozmowy o miłości, przyjaźni, miłych słowach i komplementach. Każdy mógł się wypowiedzieć na ten temat, dodając własne spostrzeżenia. Nie zabrakło również pracy plastycznej i walentynkowych tańców ze śpiewem. To bardzo przyjemne święto, które warto celebrować. 

 

Tłusty Czwartek

Przy okazji Tłustego Czwartku mieliśmy zajęcia o regionie Małopolska – poznaliśmy jej stolicę, czyli Kraków, najważniejsze zabytki, obyczaje, stroje i muzykę. Dzieci dowiedziały się również skąd się wzięła nazwa Tłustego Czwartku, jak kiedyś wyrabiano i smażono pączki oraz jaki ma to związek z Małopolską 🙂 Na koniec zajęć każde dziecko samemu przygotowało pysznego pączka z masy solnej 🙂

 

Praca plastyczna – ogień to groźny żywioł

Praca plastyczna dotycząca żywiołów to u nas pożar z ogniska – piękne kolory ognia, zrobione dzięki folii aluminowej 🙂

 

Urodziny Zuzi

Spełnienia wszystkich marzeń dla naszej kochanej Zuzi z okazji jej 6tych urodzin 🙂

 

Praca plastyczna – Bałwan

Typowo zimowa praca plastyczna 🙂

 

Urodziny Zosi 

Kolejna 6latka w naszej grupie! W poniedziałek świętowaliśmy urodziny naszej Zosi. Ślemy serdeczne życzenia, spełnienia marzeń i wszystkiego co najlepsze!

 

Praca plastyczna – zimowa garderoba 

Wiadomo, że zimą należy się ubierać ciepło, ale nikt nie powiedział, że nie może być kolorowo. A u nas tak właśnie jest 🙂

 

Imieninki Małgosi 

Małgosia z okazji jej styczniowych imienin przyniosła dla wszystkich słodką niespodziankę 🙂 wszystkiego najlepszego Małgosiu!

 

Urodziny Radka 

Radek to kolejny Przedszkolak, który w styczniu skończył już całe 6 lat! Dla Radka ślemy moc urodzinowych życzeń, spełnienia marzeń i zdrowia 🙂

 

Praca plastyczna – narciarz

Przy okazji rozmawiania na temat sportów zimowych, nasze przedszkolaki stworzyły pracę plastyczną. Każdy wykonał własnego narciarza 🙂

 

Bal Karnawałowy 

20 stycznia odbył się w naszym przedszkolu Bal Karnawałowy. Nasze przedszkolaki przebrały się w wymarzone stroje. Każdy bawił się wyśmienicie i będzie ten dzień jeszcze długo wspominał 🙂

 

Sukces naszej Małgosi 

Nasza Małgosia jest zagorzałą czytelniczką i uwielbia odwiedzać z rodzicami bibliotekę. Wolskie przedszkola zorganizowały akcję zachęcającą do wypożyczania książek. Małgosia zbierała naklejki przy każdym wypożyczeniu nowych książek. Uzbierała ich tak dużo, że otrzymała dyplom Małego Czytelnika. Serdecznie gratulujemy naszej koleżance! 🙂

 

Urodziny Sary

W tym tygodniu nasza Sara miała urodziny i skończyła już 6 lat! Życzymy wszystkiego dobrego i spełnienia marzeń!

 

Zimowe szaleństwa 

Nasze przedszkolaki były zachwycone taką piękną białą zimą! 

 

Realizacja projektu edukacyjnego „Mali podróżnicy”

W styczniu odwiedzamy kraje zimowe i tereny arktyczne 🙂 w tym tygodniu zajęcia dotyczyły jednego z mieszkańców zimowych krain, czyli pingwina. Przedszkolaki dowiedziały się wiele ciekawostek o pingwinim życiu, same miały okazję się w nie przemienić w zabawie. Nasza tygodniowa praca plastyczna również była częścią projektu, więc stworzyliśmy pingwinkowe rodziny na tle gór lodowych 🙂

 

Praca plastyczna – fajerwerki 

Nasza praca plastyczna wykonana farbami i ulubionymi pomocami plastycznymi wszystkich dzieci, czyli… brokatem! Było trochę bałaganu, ale za to jaki efekt sylwestrowy 🙂

 

Wspomnienie Sylwestra 

Pierwszy tydzień nowego roku poświęciliśmy na zabawach nowowrocznych, opowiastkach o mijaniu, czasie. Przedszkolaki dowiedziały się o zmianie roku, posłuchały opowieści o Dziadziu Roku i jego dwunastu wnukach-miesiącach. Ponadto na placu zabaw odpaliliśmy zimne ognie, które przypomniały nam o Sylwestrze 🙂

 

Wasza praca w domu 🙂

 

Małgosia 

Radzio

 

Sandra

 

Maja

 

Propozycje zabaw w domu

Piątek 18 grudnia.

  1. Obejrzyjcie film przygotowany przez Fundację Uniwersytet Dzieci o tym, jak wyglądały święta Bożego Narodzenia dawniej.

2. Powiedzcie, jak różnią się dzisiejsze święta od tych obchodzonych dawniej.

3. Posłuchajcie, jakie przygody miała Basia w trakcie Bożego Narodzenia.

https://www.youtube.com/watch?v=CiMs5TnMj2E

2. Rozwiążcie zagadki bożonarodzeniowe:

Przyniesioną z lasu
pięknie wystroimy
na niej najpiękniejsze
bombki powiesimy.
/ choinka/

Te złote – lubią nosić panie
te papierowe choinka dostanie.
/ łańcuchy /

Pudełeczka i paczuszki,
torebki i paczki
w groszki, gwiazdki
oraz w małe szlaczki.
W środku pewnie coś miłego
od Świętego dla każdego.
/ prezenty /

W paseczki, gwiazdeczki,
błyszczące, matowe.
Podłużne, okrągłe,
stare i nowe.
Dzisiaj ozdobią
gałązki świerkowe.
/ bombki /

Jakie to święta
gwiazdka zaczyna
a w żłobie leży
mała Dziecina?
/ Boże Narodzenie /

4. Stwórzcie własną choinkę – pracę plastyczną. Odkryjcie ciekawą technikę plastyczną. 

Rosnące farby – przepis:

  • 1 porcja soli,
  • 1 porcja mąki,
  • 1 porcja wody.

Wymieszaj składniki (proporcje 1:1:1) i dodaj do tego barwnik (np. farbki).

Narysuj własną choinkę ozdób ją, a następnie włóż do mikrofali na 30 s. na mocy 8000W. Poniżej szczegółowa instrukcja.

http://https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/12/rosnaca-choinka-praca-plastyczna/

Miłej zabawy!

Czwartek 17 grudnia.

  1. Wysłuchaj piosenki i powiedz, jakie imiona mają renifery.

2. Wytnij reniferki, zrób ćwiczenia buzi i języka, a następnie naklej je na odpowiednie miejsce w mikołajowym zaprzęgu.

3. Zagrajcie w reniferkową grę:

http://http://ppkpplonsk.przedszkolowo.pl/strefa-nauczyciela/scenariusze,renifery-mikolaja,105104

Gra Renifery Mikołaja skupia się na współpracy graczy w celu odnalezienia 9 legendarnych zwierzątek Mikołaja. Jeśli nie uda się ich zaprzęgnąć do sań to prezenty nie zostaną rozdane. Gra składa się z planszy głównej, obrazka ilustrującego zaprzęg Mikołaja oraz kart reniferów (zwykłych i legendarnych). Do gry dołączono 3 dodatkowe karty bez wpisanych imion reniferów. Pozwalają ona na dodanie zwykłych reniferów o imionach grających dzieci.

Liczba graczy: dowolna (najlepiej 2-4)

Gra może służyć do nauki:

  • przeliczania w zakresie 6
  • radzenia sobie z porażką
  • współpracy między graczami
  • tradycji Bożonarodzeniowych



Gra wymaga dodatkowo:

  • Pionki: Po 1 dla każdego gracza + 1 pionek do poruszania po linii czasu
  • Kostki: 1 zwykła (1-6 oczek)
  • Żetony reniferów (dołączone do gry).

4. Narysujcie własnego renifera samodzielnie i nadajcie mu imię 🙂 pochwalcie się swoimi rysunkami!

Miłej zabawy!

Środa 16 grudnia.

Na e-mailu czeka na Państwa niespodzianka 🙂

Wtorek 15 grudnia.

  1. Wysłuchaj piosenki – spróbuj nauczyć się refrenu. Wymyśl własny układ taneczny do piosenki.

2. O czym była piosenka? Co pieczemy zwykle na święta Bożego Narodzenia?

3. Wytnij ozdobne cukierki i za pomocą rurki do picia przenieś cukierki na pierniczka i ozdób go, przyklejające je klejem.

4. Rysuj po  śladzie.

5. Wykonajcie własne pierniczki lub kupcie gotowe i zróbcie piękne ozdoby! 🙂

 

Miłej zabawy!

 

Poniedziałek 14 grudnia.

  1. Wysłuchaj bajki o tradycjach bożonarodzeniowych i opowiedz, jakie są najważniejsze tradycje, które obchodzimy podczas świąt.

 

2. Wydrukujcie kostkę do gry i zagrajcie w bożonarodzeniową grę. Na zmianę rzucajcie kostką i wykonajcie zadania:

  • Aniołek – zaśpiewaj jedną zwrotkę znanej kolędy;
  • Mikołaj – zapakuj wór z prezentami (na niby :)) i zanieś na drugi koniec pokoju;
  • Dziewczynka Elf – podskocz 5 razy;
  • Renifer – parskaj jak reniferek;
  • Chłopiec Elf – zrób 6 pajacyków;
  • Bałwanek – ulep na niby bałwanka z trzech kul.

kostka

3. Wydrukuj kartę pracy, a następnie wytnij i przyklej na kartce, zwracając uwagę na kolejność cyfr.

Źródło: https://lecibocian.pl/swiateczne-karty-pracy-do-druku-swiateczne-zadania-dla-dzieci/

4. Ozdoby z masy solnej na choinkę

Przepis:

-1 szklanka mąki
-1 szklanka soli
-pół szklanki wody (nalewamy stopniowo).

Ozdoby wykonujemy najlepiej przy pomocy foremek do ciastek lub lepimy sami. Ozdabiamy według własnego pomysłu – farbami, brokatem, plasteliną. Ozdoby najlepiej wysuszyć na kaloryferze. Przed wysuszeniem należy zrobić małą dziurkę na sznurek, aby powiesić na choince. Poniżej inspiracje 🙂

 

Miłej zabawy!

 

Praca plastyczna – świąteczne pierniczki

Przed weekendem nasze Przedszkolaki wykonały świąteczną pracę plastyczną 🙂 pyszne pierniczki co roku goszczą w domach podczas Świąt, a więc także zagościły i u nas.

 

Pierwszy śnieg

 

Gdy spadł śnieg, dzieci nie mogły się doczekać zabaw w ogrodzie przedszkolnym, dlatego wykorzystaliśmy krótką chwilę opadów śniegu i pobawiliśmy się na śniegu 🙂

 

Świąteczny angielski

 

Pani Anitka przygotowała dla Przedszkolaków wiele różnych ciekawych zabaw z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Omawiane było słownictwo związane z prezentami, Mikołajem oraz symbolami świątecznymi 🙂

 

Praca plastyczna – Mikołaj

Przy okazji 6 grudnia i zbliżającej się wizycie online Mikołaja, Przedszkolaki wykonały podobiznę ulubionego Pana w czerwonym stroju 🙂

 

Nasza choinka

W naszej sali już świątecznie 🙂

 

Zabawy z lodem

Zabawy z lodem, eksperymenty i sprawdzanie, jakie właściwości posiada lód i jak się zachowuje podczas różnych aktywności.

 

Wyprawa do Maroka 

W ramach zajęć z projektu edukacyjnego „Mali podróżnicy” przedszkolaki wybrały się do Maroka. Sprawdzali, gdzie ten kraj leży na mapie Afryki, oglądali zdjęcia oraz dowiedzieli się o tradycyjnej marokańskiej potrawie Tadżinie. Były również zabawy, podczas których sprawdzali, jak pachną przyprawy wykorzystywane do przygotowania tej potrawy. Na końcu, dzięki przyprawom mogli wykonać własne Tadżiny. 

 

Czas wolny 

W oczekiwaniu na gimnastykę postanowiliśmy zagrać w karcianą grę, która polega na rozpoznawaniu literek alfabetu i skojarzeniu jej ze słowem. Dzieciom bardzo się podobało, uwielbiają one bowiem szukania nowych słówek i nowych literek 🙂 

 

 

Listopadowa, jesienna pogoda – praca plastyczna

 

 

Obchody Narodowego Dnia Niepodległości

Jak co roku, przez cały tydzień omawialiśmy tematykę patriotyzmu, Ojczyzny, Polski i oczywiście Narodowego Dnia Niepodległości 11 listopada. Mieliśmy różne zajęcia tematyczne, wykonaliśmy pracę plastyczną „Orzeł Biały” ze skrzydłami w kolorze polskiej flagi. Wzięliśmy również udział w akcji „Szkoła do hymnu” organizowanej przez Ministra Edukacji i Nauki i 10 listopada o godzinie 11:11 odśpiewaliśmy wspólnie Hymn Narodowy. We wtorek tuż przed Świętem Niepodległości zorganizowaliśmy marsz niepodległościowy dookoła przedszkola, a dzieci wymachiwały flagami, które własnoręcznie wykonały.

 

Projekt edukacyjny „Mali podróżnicy”

Od początku września prowadzimy zajęcia z projektu edukacyjnego „Mali podróżnicy”. We wrześniu omawialiśmy tematy dotyczące kontynentów, podróżników, środków transportu, natomiast w październiku odbyły się zajęcia dotyczące wybranych krajów europejskich – Hiszpanii, Francji i Włoch. Z kolei w listopadzie będziemy skupiać się na Afryce – dowiemy się, kto mieszka na tym kontynencie, jakie zwierzęta tam występują, jakie są charakterystyczne przyprawy i potrawy Afrykanów. Na pierwszych zajęciach omawialiśmy ludy zamieszkujące Afrykę: Masajów, Pigmejów oraz Tuaregów.  Opowiedzieliśmy sobie również o starożytnych Egipcjanach i o tym, jak budowali piramidy.

 

Łowiczanki

Przy okazji omawiania tematu o naszym mieście i regionie, czyli Mazowszu, dzieci przygotowały pracę kolorowej Łowiczanki. Wyklejały konktury plasteliną, co wbrew pozorom nie było takim prostym zadaniem, ale dzieciom ukończenie pracy sprawiło wiele satysfakcji. Przy okazji ćwiczyły motorykę małą i usprawniały pracę palców 🙂

 

Usprawnianie umiejętności wycinania nożyczkami 

 

Zabawy na świeżym powietrzu

Zabawa na świeżym powietrzu jest ważna również jesienią. Jak to mówią „nie ma złej pogody, jest tylko nieodpowiednie ubranie” 🙂 Dzieci uwielbiają ten czas spędzony w naszym przedszkolnym ogrodzie. Zabawy są zawsze oryginalne, a prośba dzieci „Proszę Pani, proszę zrobić nam zdjęcie!” została spełniona 🙂

 

Kolejne dynie 🙂

W piątek piękną dynię przyniosła do nas Martynka – dziękujemy Rodzicom 🙂 Po zupie odpaliliśmy świeczki w dyniach i oglądaliśmy, jak ładnie się świecą – dla dzieci była to świetna zabawa.

 

Popołudniowa zabawa – grafomotoryka i sensoryka

Po południu dzieci mają czas zabaw swobodnych, a w czwartek dodatkowo wykorzystaliśmy zabawę z piaskiem kinetycznym do ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci nie mogły się doczekać, kiedy nadejdzie ich kolej 🙂

 

Nasze dynie

W tym tygodniu dynie zawładnęły naszą salą 🙂 Bardzo dziękujemy Rodzicom Mai, Radka oraz Zuzi za piękne dynie! Bardzo cieszą oko każdego, kto nas odwiedza w sali, a dzieci są takie dumne, że mają piękne dynie 🙂

 

Dyniowa praca plastyczna

W tym tygodniu nasze Przedszkolaki wykonały dynię – samodzielnie wycięły sylwetę, następnie użyły specjalnego, mocnego kleju (jego nakładanie jest nieco trudniejsze niż tradycyjnego kleju w sztyfcie, co pomaga dzieciom na większą precyzję i skupienie). Na koniec, dla koloru użyły czerwonej soczewicy. W pracy plastycznej wykorzystaliśmy więc elementy zabaw sensorycznych, które dzieci wprost uwielbiają 🙂

 

Halloween na angielskim

Pani Anitka przygotowała w tym tygodniu dla dzieci zajęcia z angielskiego o tematyce halloweenowej. Dzieciom się bardzo podobało – śpiewali „strraaaszne” piosenki, grali w Bingo, poznali wiele nowych słówek. Zabawa była przednia 🙂

Wtorek
Czwartek

 

#20minutdlamatematyki

W tygodniu zorganizowaliśmy zajęcia matematyczne, podczas których liczyliśmy, przeliczaliśmy zbiory, sprawdzaliśmy czego jest więcej, a czego mniej. Przedszkolaki również zapoznawały się z graficznym przedstawieniem cyfr. Na koniec – w ramach dodatku – Przedszkolaki po raz pierwszy zapoznawali się, czym jest znak „+” oraz „-” 🙂

 

Owocowe szaszłyki

W piątek samodzielnie nasze Przedszkolaki przyrządziły owocowe szaszłyki. Kroili owoce, a następnie owoce nadziewali na patyczki do szaszłyków. Samodzielne przygotowywanie posiłków jest dla dzieci świetną zabawą, a jednocześnie uczy ważnych czynności takich jak krojenie czy precyzyjne nakładanie (ćwiczenie ręki i palców). Ponadto jest to bardzo łatwa w przygotowaniu zabawa sensoryczna, do której wykorzystujemy wszystkie zmysły 🙂 dzieciom smakowało, a zdarzyły się nawet dokładki!

 

Jesienne muchomory

 

Nasze myszki

 

Nasz jesienny kącik

Nasz kącik przyrodniczy zamienił się w piękną wystawę jesiennych darów: kasztanów, żołędzi, dyni oraz liści. Jednak nie byłby taki ładny, gdyby nie Wasza pomoc. Szczególnie dziękujemy Rodzicom Sandry, Radka oraz Małgosi za pomoc w udekorowaniu sali 🙂

 

 

Praca plastyczna „Jesienne drzewo”

W zeszłym tygodniu nasze Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną „Jesienne drzewa”. do pracy wykorzystaliśmy  naturalne materiały – zebrane przez nas patyki, liście. Dzieci farbkami pomalowały również liście i odbijały je na kartkach, dzięki czemu powstało nasze jesienne drzewo 🙂

 

 

Praca plastyczna „O jak osa”

W 5-latkach przedszkolaki zaczynają poznawać literki – jest to przygotowanie do czytania i pisania. Wobec tego w przedszkolu organizujemy różne aktywności, podczas których dzieci bawią się literkami czy cyferkami.

 

 

Wycieczka do Powsina 

1 października wybraliśmy się na wycieczkę do Powsina. Przedszkolaki poznawały zwyczaje panujące w gospodarstwie wiejskim, miały okazję zobaczyć zwierzęta tam mieszkające, a nawet je nakarmić! Poznały także typowe warzywa rosnące na polu, które dojrzewają jesienią. W ramach wycieczki zorganizowane zostały warsztaty, podczas których dzieci samodzielnie przygotowały przetwory z warzyw oraz warzywno-owocowy sok. Był tak pyszny, że dzieci prosiły o dokładkę 🙂 Wyjazd był niezwykle pouczający i przyjemny. 

 

 

Ostatnie dni lata 

Ostatnie dni lata celebrowaliśmy jak najdłużej w naszym ogrodzie przedszkolnym 🙂

 

 

Wizyta na poczcie 

Wybraliśmy się na pocztę, aby wysłać pocztówki z Warszawy do przedszkoli z całej Polski w ramach akcji wymiany pocztówek 🙂 na pewno będzie jeszcze więcej wyjść, bo chętnych przedszkoli na pocztówkę ze stolicy jest dużo więcej. 

 

 

Praca plastyczna „Policjant – strażnik bezpieczeństwa” 

Przy okazji omawiania zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym, nasze Przedszkolaki stworzyły samodzielnie pracę plastyczną pt.: „Policjant – strażnik bezpieczeństwa”. 

 

 

Zabawy badawcze na placu zabaw 

Dzieci uwielbiają zabawy badawcze, dlatego dzięki lupom i lornetce mogły podglądąc nawet najmniejsze robaczki, kamyczki czy listki 🙂

 

 

Powiększ litery
Zmień kontrast