Dla Alexa z okazji 6 urodzin mamy życzenia spełnienia najskrytszych marzeń i dużo powodów do uśmiechu i radości
Poznajemy pracę fotografa
Bajkowy Bal Karnawałowy
Dzień Babci i Dziadka
Warsztaty kulinarne - serek z warzywami na okrągłym wafelku
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne w LUTYM
Tydzień I. Wszystko jest muzyką
uświadomienie dzieciom wagi dźwięków w codziennym życiu, skłonienie do zastanawiania się, czym jest cisza, rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem, utrwalanie zasad komunikacji, kształtowanie sprawności fizycznej
udział w rodzinnym konkursie ekologicznym na najciekawszy instrument muzyczny z odpadów
zapoznanie z zawodem dyrygenta i pracą orkiestry, wprowadzenie litery n, N, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, zapoznanie z instrumentami muzycznymi i podziałem ich ze względu na źródło dźwięku, utrwalenie ich nazw, rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej
poznanie liczby 10, doskonalenie umiejętności matematycznych, przeliczania w zakresie 10, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), wprowadzenie pojęcia „rytm”, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów
utrwalenie znajomości nazw emocji, kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, wspomaganie rozwoju społecznego, poznanie piosenki, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, kształtowanie umiejętności dokładnego wykonywania ćwiczeń i zadań
Tydzień II. Pod ziemią, pod wodą
zapoznanie z naturalnymi zasobami ziemi, rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie percepcji wzrokowej, zachęcanie do odbierania świata wieloma zmysłami, kształtowanie prawidłowych sposobów radzenia sobie z emocjami, doskonalenie prawidłowego chwytu pisarskiego, rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia tekstu literackiego
zabawy z literą w, W, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, zapoznanie z bogactwem życia pod wodą, rozwijanie sprawności grafomotorycznej i manualnej oraz umiejętności plastyczno-technicznych
doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczb w zakresie 10, utrwaleni wiedzy na temat złóż, kopalni i ich rodzajów, rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie kreatywności podczas aktywności plastycznych
kształtowanie umiejętności słuchania i rozumienia tekstu literackiego oraz dostrzegania jego humorystycznego przekazu, rozwijanie uważności słuchowej, pobudzanie do aktywności muz.-ruch., kształtowanie poczucia formy muzycznej, ćw. orientacji w przestrzeni
zapoznanie dzieci z budową wulkanu oraz procesami zachodzącymi w nim, rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych, stymulowanie wielu zmysłów, zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania z nich wniosków
Tydzień III. W kosmosie
poznanie pojęć „kosmos”, „Układ Słoneczny”, „planety”, zapoznanie ze sprzętami do obserwowania i badania kosmosu oraz z zawodami (astronom, astronauta), poszerzenie wiedzy na temat ruchu planet wokół Słońca oraz na temat ruchu obrotowego Ziemi (dzień i noc), rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do wykonywania prac plastyczno-technicznych
zabawy z literą p, P, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, utrwalenie pojęć: „kosmos”, „Układ Słoneczny”, „planety”, nazw planet, wiadomości o ruchu planet wokół Słońca oraz wokół własnej osi, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych i plastycznych
utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, poznanie nazw i wyglądu statków kosmicznych oraz ubrań astronautów, przeliczanie elementów, porównywanie liczebności zbiorów, ćwiczenie umiejętności kodowania i dekodowania, wyrażanie ekspresji twórczej podczas budowania rakiet, rozwijanie sprawności fizycznej
poznanie piosenki, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, kształtowanie umiej. uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat, czerpanie radości ze wspólnych zabaw muz.-ruchowych
Tydzień IV. Prehistoryczny świat
zaciekawienie historią, zachęcanie do dbania o pamiątki i świadectwa przeszłości, uświadomienie roli muzeum w życiu człowieka, zapoznanie z zawodem archeologa i paleontologa, rozwijanie umiejętności uważnego słuch. tekstu literackiego i prowadzenia rozmowy na jego temat
zabawy z literą j, J, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, utrwalenie znajomości nazw zawodów (archeolog, paleontolog), poszerzenie wiadomości o dinozaurach, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych i manualnych
doskonalenie umiej. matematycznych, w tym kodowania, przeliczania, układania rytmów, utrwalanie figur geometrycznych, poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat dinozaurów i ich życia, wyrażanie ekspresji twórczej (m.in. plastycznej), zachęcanie do zabaw badawczych i wyciągania z nich wniosków
rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i pozyskiwania z niego wiadomości, ćwiczenie percepcji słuchowej i wzrokowej, rozwijanie tężyzny fizycznej
rozwijanie kreatywności, wyobraźni, pobudzanie i stymulowanie zmysłów, zachęcanie do poznawania nowych rzeczy
Szpital pluszaka - nauka udzielania pierwszej pomocy
Bystrzaki w Bibliotece dla Dzieci i Młodzieży nr 25
Artemowi z okazji 5 urodzin życzymy samych radosnych dni oraz wspaniałych przyjaciół