Grupa II

Witamy w Grupie II

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne we WRZEŚNIU

Tydzień I. Poznajmy się!

  • poznanie imion dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • utrwalenie nazw palców, doskonalenie umiejętności orientacji w budowie ciała, doskonalenie umiejętności liczenia, czytanie globalne, nawiązywanie relacji rówieśniczych, integracja grupy
  • poznanie miejsc w sali, doskonalenie umiejętności orientacji w budowie ciała, manipulowania przedmiotami, rozwijanie sprawności małej motoryki, ćwiczenie umiejętności uprzejmego zwracania się do innych
  • formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu, rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci słuchowej, ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki, wdrażanie do przestrzegania reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu
  • podawanie nazw niektórych stanów emocjonalnych, np. gniewu, poznanie sposobów na rozpoznawanie ich u siebie, rozwijanie sprawności manualnej, orientacji w budowie ciała i przestrzeni, rozwijanie samodzielności dzieci, doskonalenie umiejętności współpracy

Tydzień II. W naszym przedszkolu

  • poznanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu, rozwijanie sprawności ruchowej, wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania, podawanie nazw stanów emocjonalnych, rozwijanie szacunku do wszystkich osób pracujących w przedszkolu
  • poszerzenie wiedzy o zabawkach i sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw, poszerzanie słownika czynnego, rozwijanie sprawności ruchowej, ilustrowanie treści piosenki ruchem, rozwijanie sprawności manualnej, integracja grupy
  • poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przedmiotach używanych w łazience, rozwijanie zainteresowań badawczych, doskonalenie umiejętności przeprowadzania analizy sylabowej, liczenia sylab, rozwijanie odpowiedzialności za innych
  • podawanie nazw kolorów, rozwijanie umiejętności śpiewania piosenki, ilustrowania treści utworu ruchem, rozwijanie współpracy, dbałość o komfort osoby z pary, kształtowanie poczucia formy muzycznej i kierunków w przestrzeni
  • utrwalenie wiedzy o nazwach i wyposażeniu pomieszczeń przedszkolnych i osobach pracujących w przedszkolu, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej, określanie głoski w nagłosie, rozwijanie świadomości fonologiczne

Tydzień III. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni

  • poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc, rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie uważności, doskonalenie orientacji w budowie ciała, rozwijanie współpracy, wdrażanie do kulturalnego zachowania się
  • poszerzenie wiedzy o zabawkach i sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw, poszerzanie słownika czynnego, rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie sprawności manualnej, integracja grupy, nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • wzbogacanie wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie, współdziałanie
  • poznanie innych form imion dzieci z grupy, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, ćwiczenie analizy sylabowej, wzmacnianie wiary we własne możliwości

Tydzień IV. Bezpieczni na drodze

  • poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie, dbałości o inne osoby w grupie, wzbudzanie szacunku do pracy innych osób
  • poznanie sposobu bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów, rozwijanie współdziałania, empatii
  • poznanie niektórych znaków ostrzegawczych, informacyjnych, nakazu i zakazu, podawanie ich nazw, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności podawania nazw figur geometrycznych
  • poznanie różnych dźwięków z otoczenia, utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych, kształcenie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne, rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych dzieci

100 lat z okazji 4 urodzin Ady

Wszystkiego najlepszego dla Eli z okazji 4 urodzin

Poruszające bajki o emocjach - "Poznajemy emocje"

Słoneczniki - wspomnienie lata

Realizacja projektu „Olimpijskie zmagania przedszkolaków"

 

Poruszające bajki o emocjach - "Akcja frustracja"

Dzień Przedszkolaka

Samych szczęśliwych dni z okazji 5 urodzin dla Matina

Przedszkolak bezpieczny na drodze - wycieczka na skrzyżowanie

Warsztaty kulinarne - "Śliwki pod kruszonką"

Poruszające bajki o emocjach - "Złość zjawia się z kłótnią o kość"

Dzień Jabłka

Dzień Chłopaka

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w PAŹDZIERNIKU

 

Tydzień I. Jesień w sadzie

  • poznanie nazw niektórych owoców dojrzewających jesienią , niektórych drzew owocowych rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej, rozwijanie odpowiedzialności za siebie i innych, rozwijanie sprawności fizycznej, dbałość o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych
  • poznanie kształtu litery „o”, „O”, rozpoznawanie jej, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie świadomości fonologicznej
  • kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności
  • poznanie niektórych sposobów utrwalania żywności, kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku), stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej

Tydzień II. Jesień w ogrodzie

  • poznanie niektórych warzyw i ich właściwości, rozumienie pojęcia „troska”, doskonalenie umiejętności wyrażania troski o ludzi i rośliny, rozwijanie empatii, uczenie się udzielania wsparcia emocjonalnego
  • rozpoznawanie i układanie litery „a,” „A”, rozwijanie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, analizy sylabowej, określanie głoski w nagłosie
  • rozpoznawanie jadalnych części roślin, odróżnianie, które z nich rosną pod ziemią, a które nad ziemią, rozwijanie ciekawości poznawczej, umiejętności formułowania hipotez, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z nazwami części roślin, stosowanie się do zasad bezpieczeństwa, rozwijanie współpracy
  • tworzenie zbiorów, rozpoznawanie cyfry 1, rozwijanie umiejętności muzycznych, rozwijanie świadomości ciała i jego położenia w przestrzeni, rozumienie pojęcia „wstyd”
  • rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw: skórki, pestek, miąższu, doskonalenie sprawności językowej i manualnej, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z warzywami, rozwijanie ciekawości badawczej

Tydzień III. Jesienny krajobraz

  • odróżnianie środowiska parku i lasu, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie percepcji słuchowej, rozwijanie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząt
  • poznanie kształtu litery „i”, „I”, rozpoznawanie jej, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie świadomości fonologicznej, rozwijanie umiejętności pracy w parach, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własną pracę, rozwijanie umiejętności współpracy
  • rozpoznawanie cyfry 2, określanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby, rozwijanie umiejętności orientacji w budowie ciała, doskonalenie umiejętności liczenia, rozwijanie sprawności manualnej, przypomnienie zasad bezpiecznego korzystania z prostych narzędzi,
  • utrwalenie wiedzy o zmianach w przyrodzie jesienią, o skarbach jesieni, doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych wcześniej liter, ćwiczenie pamięci, rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie wrażliwości muzycznej

Tydzień IV. Deszczowa pogoda

  • przypomnienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią
  • utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie, utrwalenie wiedzy o tym, jak się tworzą kałuże, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności pracy w parach, utrwalenie zasad bezpieczeństwa
  • wprowadzenie litery „e”, „E”, doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, przygotowanie do umiejętności czytania i pisania, ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas zabaw zespołowych, rozwijanie umiejętności współpracy
  • rozpoznawanie cyfry 3, rozumienie aspektu kardynalnego i porządkowego cyfry 3, poznanie niektórych właściwości wody, rozwijanie ciekawości badawczej

Tydzień V. Chroni mnie to, co o sobie wiem

  • przekazanie dzieciom wiedzy na temat zagrożeń
  • rozwijanie umiejętności ochrony w sytuacjach wystąpienia zagrożenia przemocą poprzez: zapoznanie dzieci ze Standardami Ochrony dzieci przed krzywdzeniem, wzmocnienie w dziecku przekonania, że ma prawo czuć się bezpiecznie, podniesienie umiejętności identyfikacji sytuacji niebezpiecznych i zagrażających, przekazanie dziecku informacji o konieczności mówienia o zagrażającej sytuacji, dostarczenie informacji dotyczących sposobów działania w trudnej sytuacji
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami, rozwijanie empatii, uczenie się udzielania wsparcia emocjonalnego

Wycieczka do Folwarku Bródno

Bajki o emocjach - "Smutek, co drąży jak prawdziwy Kałamutek"

Bajki o emocjach - "Wstyd trudny tak, że nawet rymu brak"

Dzień Dziewczynek

Warsztaty kulinarne -"Kolorowe kiszonki"

Spotkanie z pielęgniarkami -"Higiena"

Zdrówka i uśmiechu na każdy dzień dla Emily z okazji 4 urodzin

Poruszające bajki o emocjach - "Strach znika ciach-prach"

Skip to content