Grupa II

Witamy w Grupie II

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w PAŹDZIERNIKU

 

Tydzień I. Jesień w sadzie

  • poznanie nazw niektórych owoców dojrzewających jesienią , niektórych drzew owocowych rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej, rozwijanie odpowiedzialności za siebie i innych, rozwijanie sprawności fizycznej, dbałość o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych
  • poznanie kształtu litery „o”, „O”, rozpoznawanie jej, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie świadomości fonologicznej
  • kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności
  • poznanie niektórych sposobów utrwalania żywności, kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku), stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej

Tydzień II. Jesień w ogrodzie

  • poznanie niektórych warzyw i ich właściwości, rozumienie pojęcia „troska”, doskonalenie umiejętności wyrażania troski o ludzi i rośliny, rozwijanie empatii, uczenie się udzielania wsparcia emocjonalnego
  • rozpoznawanie i układanie litery „a,” „A”, rozwijanie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, analizy sylabowej, określanie głoski w nagłosie
  • rozpoznawanie jadalnych części roślin, odróżnianie, które z nich rosną pod ziemią, a które nad ziemią, rozwijanie ciekawości poznawczej, umiejętności formułowania hipotez, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z nazwami części roślin, stosowanie się do zasad bezpieczeństwa, rozwijanie współpracy
  • tworzenie zbiorów, rozpoznawanie cyfry 1, rozwijanie umiejętności muzycznych, rozwijanie świadomości ciała i jego położenia w przestrzeni, rozumienie pojęcia „wstyd”
  • rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw: skórki, pestek, miąższu, doskonalenie sprawności językowej i manualnej, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z warzywami, rozwijanie ciekawości badawczej

Tydzień III. Jesienny krajobraz

  • odróżnianie środowiska parku i lasu, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie percepcji słuchowej, rozwijanie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząt
  • poznanie kształtu litery „i”, „I”, rozpoznawanie jej, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie świadomości fonologicznej, rozwijanie umiejętności pracy w parach, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własną pracę, rozwijanie umiejętności współpracy
  • rozpoznawanie cyfry 2, określanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby, rozwijanie umiejętności orientacji w budowie ciała, doskonalenie umiejętności liczenia, rozwijanie sprawności manualnej, przypomnienie zasad bezpiecznego korzystania z prostych narzędzi,
  • utrwalenie wiedzy o zmianach w przyrodzie jesienią, o skarbach jesieni, doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych wcześniej liter, ćwiczenie pamięci, rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie wrażliwości muzycznej

Tydzień IV. Deszczowa pogoda

  • przypomnienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią
  • utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie, utrwalenie wiedzy o tym, jak się tworzą kałuże, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności pracy w parach, utrwalenie zasad bezpieczeństwa
  • wprowadzenie litery „e”, „E”, doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, przygotowanie do umiejętności czytania i pisania, ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas zabaw zespołowych, rozwijanie umiejętności współpracy
  • rozpoznawanie cyfry 3, rozumienie aspektu kardynalnego i porządkowego cyfry 3, poznanie niektórych właściwości wody, rozwijanie ciekawości badawczej

Tydzień V. Chroni mnie to, co o sobie wiem

  • przekazanie dzieciom wiedzy na temat zagrożeń
  • rozwijanie umiejętności ochrony w sytuacjach wystąpienia zagrożenia przemocą poprzez: zapoznanie dzieci ze Standardami Ochrony dzieci przed krzywdzeniem, wzmocnienie w dziecku przekonania, że ma prawo czuć się bezpiecznie, podniesienie umiejętności identyfikacji sytuacji niebezpiecznych i zagrażających, przekazanie dziecku informacji o konieczności mówienia o zagrażającej sytuacji, dostarczenie informacji dotyczących sposobów działania w trudnej sytuacji
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami, rozwijanie empatii, uczenie się udzielania wsparcia emocjonalnego

Wycieczka do Folwarku Bródno

Bajki o emocjach - "Smutek, co drąży jak prawdziwy Kałamutek"

Bajki o emocjach - "Wstyd trudny tak, że nawet rymu brak"

Dzień Dziewczynek

Warsztaty kulinarne -"Kolorowe kiszonki"

Spotkanie z pielęgniarkami -"Higiena"

Zdrówka i uśmiechu na każdy dzień dla Emily z okazji 4 urodzin

Poruszające bajki o emocjach - "Strach znika ciach-prach"

Jesienne drzewa

Poruszające bajki o emocjach - "Wdzięczność i rozczarowanie, żadne tam abstrahowanie"

Kulturalny przedszkolak w Kinie Muranów

Wokół nas jesień - spacer w okolicy przedszkola

Nela ma już 5 lat! Przesyłamy najlepsze życzenia

Dzień Dyni

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne w LISTOPADZIE

 

Tydzień I. Mała i duża ojczyzna

  • poznanie pojęć: mała ojczyzna, mapa, wspólnota, poszerzanie słownictwa czynnego, rozwijanie sprawności ruchowej
  • rozpoznawanie litery “M”, “m”, doskonalenie słuchu fonematycznego, dokonywanie analizy sylabowej i głoskowej,  kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
  • rozpoznawanie cyfry 4, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 4, rozwijanie umiejętności przeliczania
  • poznanie nowej piosenki, rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu muzycznego, rozwijanie umiejętności współpracy
  • rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych symboli narodowych, rozwijanie sprawności manualnej, wrażliwości sensorycznej, różnicowanie faktur dotykiem, umiejętności rozumienia sygnałów werbalnych i niewerbalnych

Tydzień II. W świecie wyobraźni

  • prowadzenie pojęcia “wyobraźnia”, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć słowami, nauka relaksacji, rozwijanie empatii
  • zabawy z literą “T”, “t”, rozpoznawanie jej, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania, rozwijanie umiejętności współpracy i czekania na swoją kolej
  • rozpoznawanie cyfry 5, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 5, rozwijanie wyobraźni, doskonalenie umiejętności stawiania hipotez i wyciągania wniosków
  • poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej, sprawne poruszanie się w przestrzeni, doskonalenie współpracy w parach
  • rozpoznawanie żartów językowych, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, poszerzanie słownictwa, doskonalenie współpracy, ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych

Tydzień III. Przygotowania do zimy

  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt leśnych i ich nawyków żywieniowych, poznanie zasad zachowania się w lesie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę, budzenie wrażliwości na potrzeby zwierząt
  • poznanie sposobów, w jakie zwierzęta przygotowują do zimy swoje domy, zabawy z literą “D”, “d”, rozpoznawanie jej, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem, wdrażanie do odpowiedzialnego korzystania z zasobów przyrody i obserwowania jej
  • poszerzanie wiedzy na temat ptaków odlatujących z Polski i pozostających w niej oraz ich zwyczajów żywieniowych, kształtowanie umiejętności określania położenia różnych przedmiotów w przestrzeni, wzmacnianie wiary we własne możliwości
  • kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, rozwijanie tężyzny fizycznej, dokładne wykonywanie wszystkich ćwiczeń i zadań
  • utrwalenie wiadomości na temat przygotowań do zwierząt do zimy, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wdrażanie do zgodnego działania z innymi podczas zabawy

Tydzień IV. Nasze ciało

  • utrwalanie nazw części ciała, poznanie zawodu lekarza, kształtowanie umiej. poznawania i określania emocji, rozwijanie tężyzny fizycznej
  • poznanie podstawowych informacji na temat zmysłów i narządów zmysłów, zabawy z literą “Y”, “y”, rozpoznawania jej, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów, wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw
  • poznanie zasad utrzymania higieny jamy ustnej, poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów służących do utrzymania czystości, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, odwzorowywanie, wyciągania wniosków z przeprowadzonego eksperymentu
  • poznanie różnych nazw aktywności fizycznych, kształcenie słuchu muzycznego, rozwijanie umiejętności wokalnych, sprawności fizycznej, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne
  • poznanie wybranych zasad zdrowego stylu życia, kształcenie motoryki małej, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych przedmiotów, zachęcanie do odkrywania nowych smaków

Spotkanie ze studentami pielęgniarstwa - "Piramida zdrowego żywienia i stylu życia"

Poruszające bajki o emocjach - "Zazdrość, co w gardle staje jak ość"

Dzień Niepodległości

Przygotowujemy przedszkolną książkę kucharską

Jesienne porządki w ogródku przedszkolnym

Pierwsza pomoc ważna rzecz!

Zdrowo, smacznie i kolorowo - szwedzki stół

Poruszające bajki o emocjach - "Duma, niech rozciąga się jak guma"

Seans w Grocie Solnej

Skip to content