CELE I ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC 2025 W GRUPIE „ODKRYWCY”
Poznawanie słownictwa związanego z pogodą oraz pojęciami zjawisk pogodowych.
Poznawanie słownictwa związanego z pogodą w języku angielskim.
Poznawanie i rozumienie znaczeń przysłów dotyczących miesiąca marca.
Kształtowanie umiejętności doboru odpowiedniej garderoby do panujących warunków atmosferycznych.
Wprowadzenie litery” G,g”, C,c”, „W,w” , „Zz „rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, Ćwiczenia grafomotoryczne.
Doskonalenie umiejętności czytania i pisania.
Rozwijanie wyobraźni oraz wzbogacenie słownictwa podczas słuchania różnorodnych tekstów literackich.
Rozwijanie kreatywności, doskonalenie umiejętności bezpiecznego dla siebie i innych korzystania z nożyczek podczas prac plastycznych.
Utrwalenie wiedzy na temat nominałów na monetach i banknotach,doskonalenie umiejętości logicznego myślenia,wnioskowania.
Rozwijanie wiedzy o ptakach zimujących w Polsce oraz wracających z ciepłych krajów,utrwalenie nazw kontynentów,poszerzenie wiedzy na temat budzenia się zwierząt ze snu zimowego
Utrwalenie nazw i kolejności miesięcy i dni tygodnia.
Rozwijanie samodzielności oraz cierpliwości podczas wykonywania prac plastycznych i zadań.
Poszerzanie wiedzy na temat roślin ogródkowych, samodzielne sianie warzyw, kwiatów.
Utrwalenie wiedzy na temat uprawy i pielęgnacji roślin, kształtowanie wrażliwości na piękno przyrody wiosną.
Budzenie zainteresowania otaczającym światem
Kształtowanie umiejętności położenia przedmiotów w przestrzeni
Rozwijanie umiejętności dostrzegania i celebrowania własnych sukcesów.
Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych w tym porażką.
Kształtowanie umiejętności fair play w grach i zabawach.
Kształtowanie gotowości do podejmowania nowych wyzwań.
Zapoznanie ze znakiem równości, doskonalenie umiejętności dodawania.
Doskonalenie umiejętności odczytywania kodu.
Zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się podczas burzy i innych zjawisk przyrodniczych.
Poznanie pozytywnych i negatywnych skutków działania żywiołów, rozwijanie odpowiedzialnej postawy w sytuacjach zagrożenia.
Poszerzenie wiedzy na temat żywiołów oraz ich wpływu na nasze życie.
Utrwalenie wiedzy na temat skarbów ziemi i ich wykorzystywania, rozwijanie umiejętności posługiwania się wagą oraz porównywania ciężkości przedmiotów, rozwijanie zmysłu dotyku.
Nabywanie wiedzy na temat żywiołu ognia, poznanie znaków przeciwpożarowych.
Doskonalenie umiejętności w zakresie mierzenia oraz posługiwania się linijką.
Poznanie właściwości powietrza, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi i spostrzegawczości.
Zapoznanie z pojęciami „wstyd” i trema” oraz ze sposobami radzenia sobie z tymi uczuciami.
Rozwijanie ekspresji teatralnej i umiejętności wcielania się w role rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji.
Poszerzanie wiedzy na temat powstawania filmów, doskonalenie empatii i wrażliwości.
Doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur oraz ich właściwości.